You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Daarvoor hoef je niet niet op te wachten. Gewoon after market haak er onderGetekend. Zou graag m’n fietsendrager gebruiken.
Ik heb een vermoeden dat in ca. 3 sec. optrekken naar 100 km/u voor de gemiddelde fietsendrager met daarop 2 zware elektrische fietsen ook erg slecht afloopt. Ik zie ze al sukkelend op de rechterbaan af en toe al aardig heen en weer schudden
Ik begrijp dus heel goed dat je voor een vermogensbeperking bent in geval er iets aan/achter de auto hangt. Aan de andere kant zijn er genoeg voorbeelden in het leven waar er meer op het spel staat en er ook niet begrenst wordt -> voorbeeld motorfiets welke nog sneller kan optrekken met een geliefde achterop
Een fietsendrager is ontwikkeld ook stevig remmen aan te kunnen. Dat optrekken kan ie dus ook makkelijk aan.
Gewoon een aftermarket trekhaak eronder, technisch kunnen de 'op kenteken' modellen 910 kilo trekken. Dat heeft altijd een marge dus als je daar voor korte afstanden wat zwaarders achter hangt gaat er ook weinig gebeuren.
Verstandig rijden en op tijd je snelheid aanpassen, dat is bij alle auto's waar je iets mee trekt het geval.
Hoe ver staat het met de petitie en heeft Tesla Motors Europe (Nederland, toch?) al antwoord gegeven?Ter navolging van dit draadje het volgende:
Wij willen meer duidelijkheid waarom Tesla niet toestaat om een trekhaak te plaatsen op Model 3's geleverd voor Juni 2019. Het bedrijf geeft aan dat dit niet mogelijk is vanwege EU regelgeving. Maar bij navraag blijkt dit niet te kloppen. Wij vinden dat wij een eerlijk antwoord verdienen!
Teken AUB ook als je (nog) geen Model 3 hebt, of als je wel al een trekhaak hebt.
De link (in het Engels):
TESLA should allow retrofitting a trailer hitch onto older Model 3 in EU!
DEEL aub in zo veel mogelijk kanalen en andere fora!
De petitie zal worden aangeboden aan Tesla Motors Europe.
Het enige wat Tesla nog verder aangaf, was een door mij aan te vragen individuele nieuwe keuring bij de RDW. Als dat al kan.....wat gebeurt er dan als je op de dag van zo'n afspraak bij de RDW een ongeluk krijgt, waarbij de trekhaak geraakt wordt door een achterligger??????????????????????????????? Dan ben je m.i. niet verzekerd. Ook niet voor de schade die jij hebt gekregen door de tegenpartij. Dan mag je het zelf uitzoeken....... En de verzekering van de tegenpartij hoeft dan niet uit te betalen aan jou.
Maar de medewerking die je van de RDW en van Tesla krijgt is 0 %.
Het enige wat Tesla nog verder aangaf, was een door mij aan te vragen individuele nieuwe keuring bij de RDW. Als dat al kan.....wat gebeurt er dan als je op de dag van zo'n afspraak bij de RDW een ongeluk krijgt, waarbij de trekhaak geraakt wordt door een achterligger??????????????????????????????? Dan ben je m.i. niet verzekerd. Ook niet voor de schade die jij hebt gekregen door de tegenpartij. Dan mag je het zelf uitzoeken....... En de verzekering van de tegenpartij hoeft dan niet uit te betalen aan jou.
@Joost G Als het niet geregistreerd staat bij de RDW en je hebt toch een trekhaak dan ben je (gedeeltelijk) illegaal op de weg.Als je met een aanhanger gaat rijden dan ben ik het met je eens (onverzekerd en/of discussie met verzekering)
Maar verder zou ik me niet al te veel zorgen maken -> er zijn duizenden auto's zonder "RDW-type-trek-goedkeur" met een drager tbv fietsenrek -> nog nooit gehoord of gelezen dat daardoor problemen ontstaan met verzekering
Bij de RDW staat bij mij weten nooit geregistreerd of een auto van een trekhaak is voorzien. Alleen of hij iets mag trekken of niet. Zolang je dat niet doet . ..@Joost G Als het niet geregistreerd staat bij de RDW en je hebt toch een trekhaak dan ben je (gedeeltelijk) illegaal op de weg.
In de Alg voorwaarden van verzekeringen staat dat jouw auto volledig volgens aan de criteria van de RDW moet voldoen. Als niet wordt je van verzekering uitgesloten (op dat punt?). En als je een ongeluk krijgt waar de trekhaak bij betrokken is wordt dat door een van de partijen wel verklaard aan de verzekering of er worden zelfs foto's van gemaakt.
@ SparkyTja, maar ik wil toch wel eens wat spul ophalen bij een bouwmarkt. En 4 pakken isolatieplaten van 100 bij 50 bij 5 is wel het maximum wat er in de 3 kan. Een paar isolatieplaten van 200 bij 100 bij 10 kan je zeker al vergeten met de 3.
Ok, ik probeerde het simpel te houden, maar jouw versie klopt geheel. Dus als er niets geregistreerd staat bij maximum massa samenstel, aanhangwagen geremd of aanhangwagen ongeremd is het het trekken van een aanhangwagen niet toegestaan; ook als zou die aanhangwagen een denkbeeldig gewicht hebben van 0,5 kg. Maar wat ik mij nu afvraag is....................mag een fietsendrager op een trekhaak dan wel??????????? Dat is geen aanhangwagen.................. Is nogmaals bellen met de RDW hierover een optie of denken jullie dat dit verspilde tijd is????????Bij de RDW staat bij mij weten nooit geregistreerd of een auto van een trekhaak is voorzien. Alleen of hij iets mag trekken of niet. Zolang je dat niet doet . ..
Ik ga morgen, als ex ambtenaar die een beetje juridisch onderlegt is, dat document even uitpluizen en dan bedenken wat de mogelijkheden zijn.RDW gaat je auto niet testen. Ik heb dat pad ook geprobeerd en die aanvraag is tweemaal geweigerd. De eerste maal vanwege ontbreken van officiele documentatie waarin het trekgewicht staat. De tweede keer heb ik de aanvraag gedaan met de handleiding waar tegenwoordig 910kg trekgewicht in staat. Antwoord is in bijgevoegd plaatje. Na dit antwoord weet ik geen opening meer bij de RDW, helaas.
Volgens mij mag dat gewoon zolang je drager niet over de grond rijdt (of sleept).Ok, ik probeerde het simpel te houden, maar jouw versie klopt geheel. Dus als er niets geregistreerd staat bij maximum massa samenstel, aanhangwagen geremd of aanhangwagen ongeremd is het het trekken van een aanhangwagen niet toegestaan; ook als zou die aanhangwagen een denkbeeldig gewicht hebben van 0,5 kg. Maar wat ik mij nu afvraag is....................mag een fietsendrager op een trekhaak dan wel??????????? Dat is geen aanhangwagen.................. Is nogmaals bellen met de RDW hierover een optie of denken jullie dat dit verspilde tijd is????????
Ik ga morgen, als ex ambtenaar die een beetje juridisch onderlegt is, dat document even uitpluizen en dan bedenken wat de mogelijkheden zijn.
Als "het simpel houden" leidt tot het vermelden van onjuistheden, dan heb je het wellicht te simpel gehouden.Ok, ik probeerde het simpel te houden, maar jouw versie klopt geheel.
En nu maak je het opeens heel moeilijkDus als er niets geregistreerd staat bij maximum massa samenstel, aanhangwagen geremd of aanhangwagen ongeremd is het het trekken van een aanhangwagen niet toegestaan; ook als zou die aanhangwagen een denkbeeldig gewicht hebben van 0,5 kg.
Waarom zou een fietsendrager niet mogen? Zolang het gewicht inclusief fietsen niet groter is dan de toegestane vertikale last van de trekhaak (of 75 kg als deze niet wordt vermeld).Maar wat ik mij nu afvraag is....................mag een fietsendrager op een trekhaak dan wel??????????? Dat is geen aanhangwagen.................. Is nogmaals bellen met de RDW hierover een optie of denken jullie dat dit verspilde tijd is????????
Als je met een aanhanger gaat rijden dan ben ik het met je eens (onverzekerd en/of discussie met verzekering)
Maar verder zou ik me niet al te veel zorgen maken -> er zijn duizenden auto's zonder "RDW-type-trek-goedkeur" met een drager tbv fietsenrek -> nog nooit gehoord of gelezen dat daardoor problemen ontstaan met verzekering
Als je je adres even per dm stuurt, zal ik de fles azijnwijn gratis toezenden...Wel eerst een cursus d/t volgen graag.