Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen vrijdag heb ik de 355km van Mostuejouls (Frankrijk, nabij Millau) naar Palamos (Spanje, Costa Brava) gereden.

Eerste leg van Millau naar Narbonne supercharger was 179km. Daarin 56kW verbruikt en kwam met 21% aan (vertrokken met 99%/496km). Kleine twee uur over gedaan en gecruised met 120 op de teller. Verbruik 313 kWh. Behoorlijk hoogteverschil (hoogvlakte bij Millau eerst weer oprijden en dan er weer af. Daarna nog even 300m omhoog langs de Pyreneeën). Novotel Narbonne is een leuke hotel met vriendelijke staf. Wij mochten in een hoek van het terras ons eigen broodje eten (namen uiteraard wel wat te drinken). Er woonde wel een hoornaar in de tafel, maar ook die was gastvrij :). Op 1 na waren alle laders bezet. Ik begon dus met maar 35 kW. De transformators bestaan volgens mij uit 4 interne laders die toegekend worden aan de a/b stalls. Ik kwam met 21% aan en kreeg pas bij 53% 70kW. Bij 60% ging ik hoger maar liep het laden gebruikelijk af. Uiteindelijk tot 91% geladen omdat de kids een potje wilde afmaken op het spelletjesbord in de hal.

De tweede leg ging van 91% naar 18% (54 kWh vebruikt, 305kWh per km). We waren uiteindelijk 16:15 op de camping in Spanje (om 11:05 vetrokken).

Heerlijk gereden weer met de Tesla. Ik wil niet meer anders :). Het zou wel mooi zijn als de v3 cahrgers snel worden uitgerold. Met name omdat dan de a/b stall pairing eraf gaat. dan was ik in Narbonne maar zo 20 minuten sneller weg geweest. Als ik de kids had los kunnen weken van hun spelletje dan :).

p.s.: laden gaat perfect hier op de camping. Ben langzaam het tempo aan het opvoeren. begonnen met 5A en zit afgelopen nacht zonder problemen op 7A geladen. Heerlijk.
 

Attachments

  • 20190726_131359.jpg
    20190726_131359.jpg
    304.4 KB · Views: 254
  • 20190727_191204.jpg
    20190727_191204.jpg
    789.3 KB · Views: 246
Mooi verslag Ronald Janssen. Erg informatief en duidelijk. Hoop dat je een veilige terugreis hebt en na je reis je conclusies wil delen.

Aerocaps niet nodig gehad? ;)
Mijn zoon noemt dat poepvelgen en weigert dan in te stappen. Verder niet verwend ofzo. Hij pest me al tijden dat zn moeder dikkere velgen heeft (MS 75D met 21"grijze turbines).
 
Vorige week op en neer naar Jena (oosten van Duitsland) met The Red Baron, inclusief een wat meer gestroomlijnde, maar wel lange en 900kg zware aanhanger. Verbruik viel me erg mee, zeker onder 225Wh/km, terug zelfs onder de 200Wh/km.

De hele rit, 2 x ruim 600km, en tijdens verblijf lokaal rijden (zonder aanhanger), gered met in totaal 5 keer max een half uur aan de SC.

Viel me wel op dat de Tesla voorspelling voor deze aanhanger in ieder geval (te) pessimistisch is, kwam steeds met hogere SoC aan bij SC dan voorspeld was.

Maar wat een geweldige kar, heerlijk relaxed rijden!

20190721_075627.jpg
20190728_122617.jpg
20190728_092127.jpg
 
Voor wie meer weer gegevens wil en live op teslabrowser is teslawinds een leuke informatieve bron.

Tesla Winds and Elevation
Tesla Winds and Elevation is a browser application for the Tesla Model S and Model X that can show your course, ground speed, wind direction, crosswind, headwind/tailwind, elevation, climb/descend rates and grade.

Ze gebruiken lokatie via de browser icm publieke API die je op kan geven, is even wat gepriegel), maar werkt wel goed in browser.