Vandaag eens een kleine proefrit gereden ter voorbereiding van de vakantie volgende week.
Ik vertrek dan vanuit België naar Kroatië.
Had nu eigenlijk alles gesimuleerd:
- opgeladen tot 100%
- aanhangwagen al volgeladen, gewicht gaat nog zo'n kleine 100kg meer zijn uiteindelijk met de laatste spullen.
Ik had de route ingegeven in de Tesla navigatie maar kreeg eigenlijk al direct een melding dat ik moest bijladen.
Hij stelde voor om de eerste stop bij Oberhonnefeld te gaan laden. Tijdens het rijden zou ik aankomen tussen de -1% & 1%.
Maar bij pakweg 40km bleef hij nog steeds Oberhonnefeld aanduiden als eerste stop.
Het verbruik over de testroute was 215wh/km over 85km, waarvan 95% snelweg met max 100km/u.
Wanneer ik dit via ABRP invul kom ik als eerste stop Frechen uit... Hier moet ik dan even laden (6min) maar haal dan met gemak de volgende stop.
Vanaf Weibersbrunn lijkt het gelijk te lopen met de Tesla navigatie.
Overige instellingen ABRP:
- gemiddeld verbruik 230wh/km
- max snelheid: 100km/u
Wat doen jullie in zo'n geval? Mijn gevoel zegt me om ABRP even te volgen en dan verder te proberen met Tesla navigatie.
Zijn er ergens toch bepaalde instellingen die je kan doen in Tesla nav waardoor je bijvoorbeeld min 10% moet hebben aan de SUC?
Moest ik nu door gereden hebben en de eerste SUC ging naar -5%, zoekt hij dan toch automatisch Frechen?
Hoe moet ik eigenlijk dan toch navigeren naar Frechen? Ik had dan via de map van de navigatie gezocht naar Frechen en aangeduid om naar toe te navigeren, maar dan is hij ook heel de route kwijt. Dan moet ik wanneer ik bij Frenchen ben opnieuw gaan navigeren naar mijn eindbestemming?
Is natuurlijk geen ramp maar vind het een beetje omslachtig.
Ben al blij dat ik deze voorbereiding al eens gedaan heb
.
Wagen is een SR+.