Ducarow
Member
Lijkt me nog steeds prima. de verwarming draait nu ook meeWoensdag weer op pad geweest met de Ifor, grootste deel zonder lading, de rest met een tafelblad (dus weinig lading). Verbruik toch wat hoog: 239wh/km op 245km.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lijkt me nog steeds prima. de verwarming draait nu ook meeWoensdag weer op pad geweest met de Ifor, grootste deel zonder lading, de rest met een tafelblad (dus weinig lading). Verbruik toch wat hoog: 239wh/km op 245km.
Zeker, alsook winterbanden die toch wat meer verbruiken dan zomerbanden.Lijkt me nog steeds prima. de verwarming draait nu ook mee
Hmm dan toch eens proberen om met autosteer te rijden.. dat was toen nog de tijd dat ik ook regelmatig phantom breaks had. Niet meer meegemaakt laatste jaar.Ik heb met een caravan ook aanhanger modus uitgezet, geen enkel probleem. Ik ben wel blij dat je die optie hebt trouwens, op een nieuwe Kia is dit niet eens een mogelijkheid las ik toevallig, zelfs de gewone cruise control schijnt dan niet eens te werken.
Aanhangvriendelijke stalls zijn er heel weinig als het om Suc's gaat. Bij Fastned op bepaalde tijden zou je nog kunnen kijken of het lukt en je niemand in de weg staat. Overigens hebben niet alle Fastned locaties een doorgang van 4 m, maar met een bagagewagen heb jij daar gelukkig nooit last van.
Heb eenzelfde ervaring met onze vouwwagen, afkoppelen en weer aankoppelen is bij elkaar maximaal 5 minuten, vaak veel minder. Op behoorlijk wat plekken kon ik 'm er gewoon dwars voor gooien (midden in de bouwvak Frankrijk).Hmm dan toch eens proberen om met autosteer te rijden.. dat was toen nog de tijd dat ik ook regelmatig phantom breaks had. Niet meer meegemaakt laatste jaar.
Ga denk ik tesla only voor het gebruiksgemak.
Afkoppelen van bagage aanhangwagen is ook niet echt groot probleem. Na 4 keer zat de snelheid er goed in waar ik heb afgekoppeld en op een plek had gezet binnen de minuut. Op plaatsen waar kan zet ik me gewoon dwars, zolang ik niemand hinder uiteraard.
deze dan?Iemand een idee of deze niet ergens dichter bij te kopen zijn? (bij voorkeur afbraak? Afbraakwebsites tot nu to geen succes)
Iemand een idee of deze niet ergens dichter bij te kopen zijn? (bij voorkeur afbraak? Afbraakwebsites tot nu to geen succes)
Is voor model Y
Deze lijkt wel wat, vraag me alleen af wat de clipjes zijn aan de onderkant, die lijken toch anders dan die op mijn afdekking. Bedankt voor de tip alvast!
Dat de stekker kwetsbaar is, is inderdaad een feit en ik snap ook niet hoe ze dit ontwerp hebben kunnen bedenken.Beste forumleden, als recente model 3 (SR+ 2021) eigenaar én vouwwagen bezitter met interesse dit (sub)forum gelezen. Inmiddels meerdere trips gedaan met de combinatie (meestal 100-150 km enkele reis). Deze zomer gaan we naar Frankrijk, Zwitserland en noord Italië. Ik had echter enige problemen met de aankoppeling van de elektronica.
Probleem
1) De stekker van de aanhanger is verticaal en vrij groot en steekt recht naar beneden, dit leek me best kwetsbaar
2) Het snoer was simpelweg te kort, er stond behoorlijk spanning op de kabel, wat enerzijds kwetsbaar is en anderzijds het inpluggen in de tesla best uitdagend maakt
Beide niet ideaal voor een langere trip waarbij ik er vanuit ga regelmatig te moeten aan en afkoppelen bij de SuC, zodra we de mooie Fastned laders voorbij zijn. Oplossing die ik ik hier las was de haakse adapter, op zich mooi, maar vond ‘m wel aan de prijs. Daarnaast was ik bang dat het snoer van de vouwwagen nog steeds relatief kort was.
Oplossing
Mijn knutselwerk is een verlengsnoer (1m), die je eenvoudig vast kan zetten op een stekkerdooshouder. De stekkerdooshouder zit vastgelast aan een hulpkoppeling. Zo kun je snel aan/afkoppelen + de breekkabel om de hulkoppeling slingeren. Helaas waren de bouten van de hulkoppeling nét te kort (of de trekhaak de vierkant/dik), waardoor ik twee langere bouten heb aangeschaft, die perfect passen én mooi zwart zijn ipv de bijgeleverde zilverkleurige. Met twee bijpassen dopjes kun je ze ook nog afdekken. Ik heb een klein stukje rubber aan de binnenkant gedaan zodat de hulkoppeling nog vaster zit en niet plots kan gaan draaien, om dat de trekhaak aan het begin nog vrij vierkant is.
Totale kosten zijn 23,95 + 16,00 + 2,30 = 42,25 (ex verzendkosten van meerdere shops...), dus zoveel scheelt het niet met de haakse adapter.
View attachment 951444 View attachment 951445
Verbruik
Ten aanzien van het verbruik ben ik overigens erg tevreden. De langere trips die ik nu heb gedaan (115 km en 100km) op 90% snelweg met keurig 90-95km/u waren rond de 170-180wh/km. Is wel rustig meerijden op de rechterbaan met af en toe stukken 80 achter een vrachtwagen, maar prima rijden op de cruisecontrol.
Waar heb je de losse onderdelen besteld?Mijn haakse adapter staat te koop in het vraag en antwoord draadje.
Hij bevalt goed, maar heeft geen constante stroom doorgang. Die heb ik aan laten leggen in de trekhaakdoos, dus de adapter die ik heb werkt alleen voor de normale verlichting.
Nu heb ik hem in losse onderdelen besteld en maak ik hem zelf met de alle draden erin.
Alle rode woordjes (onderdelen) in de originele post zitten linkjes achterWaar heb je de losse onderdelen besteld?
Dat klopt, maar de rode linkjes staan in de postvan @D-NL en dat is nog steeds op basis van een stekker die recht naar beneden steekt, met het risico dat deze de grond raakt. Los van het feit dat de stekker wat langer is, zit de kabel zelf ook nog eens wat dichter bij de grond. Met een haakse stekker zit de kabel minder laag en zal eerst de trekhaak de grond raken ipv de kabel. Stukje extra bescherming dus.Alle rode woordjes (onderdelen) in de originele post zitten linkjes achter