Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Rijstijl teslarijders

This site may earn commission on affiliate links.
Deels waar, ik heb geleerd dat je als voetganger wel de beweging moet maken naar het zebra pad toe. Immers is het heel erg verwarrend als je stopt en wacht of je mag oversteken.
Van mij mogen ze ook gewoon een deel op de stoep plaatsen waardoor ook een voetganger zich duidelijk kenbaar kan maken dat hij over wil steken door daar simpelweg zichtbaar op te staan. Ook ik heb er vaak last van dat ik zit te remmen voor een voetganger die vervolgens straal voorbij het zebrapad loopt.
 
In het andere draadje is er een mooie discussie gaande over hoe andere weggebruikers reageren op tesla rijders.
Wat hierbij niet wordt meegenomen is het feit dat veel mensen nu opeens een erg snelle auto tot hun beschikking hebben en daarbij hun rijstijl aanpassen wat door andere weggebruikers niet altijd wordt gewaardeerd.

jullie mening?
 
In het andere draadje is er een mooie discussie gaande over hoe andere weggebruikers reageren op tesla rijders.
Wat hierbij niet wordt meegenomen is het feit dat veel mensen nu opeens een erg snelle auto tot hun beschikking hebben en daarbij hun rijstijl aanpassen wat door andere weggebruikers niet altijd wordt gewaardeerd.

jullie mening?

Ik herken dit niet. Ik rij ook normaal, denk ik. Ik heb die 2 jaar dat ik de S rij nog nooit iets vervelends meegemaakt. Maar ik moet erbij zeggen dat de gemiddelde leeftijd van de berijders van de 3 ver onder die van mij ligt. Voordat er weer geschopt en geslagen wordt, ik reed vroeger ook anders dan nu.
Ps ik rij bijna 50k per jaar
 
  • Like
Reactions: job-lek
In mijn twee jaar (30k per jaar) alleen maar positieve reacties. Leuke gesprekken met onbekenden die vragen stellen over Tesla en elektrisch rijden. Ik probeer zo netjes mogelijk te rijden, veel in rechterbaan op EAP (soms zelfs lekker in de slipstream van een vrachtwagen). Maar ook wel op de maximumsnelheid, alleen moet je dan qua inhalen wat meer anticiperen: even snel ertussen gaat met EAP niet lukken.
 
In het andere draadje is er een mooie discussie gaande over hoe andere weggebruikers reageren op tesla rijders.
Wat hierbij niet wordt meegenomen is het feit dat veel mensen nu opeens een erg snelle auto tot hun beschikking hebben en daarbij hun rijstijl aanpassen wat door andere weggebruikers niet altijd wordt gewaardeerd.

jullie mening?
Door het gebruik van AP ben ik naar mijn mening juist rustiger gaan rijden, maar door de aanwezigheid van veel PK’s is het af en toe wel fijn om bij verkeerslichten als eerste weg te zijn.
 
  • Like
Reactions: job-lek and adjego
Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een M3P en ik koester het idee dat ik, als “gewone man” een auto bestuur waar niet veel auto’s van kunnen winnen, als het erop aan komt.

Over het algemeen blijft het alleen bij koesteren want als er een snelle VW of Audi naast me komt staan voor het stoplicht vind ik de angstige blik naar mijn M3P al waardevol genoeg.

Ik sukkel dan meestal rustig weg bij het groene stoplicht met een grote glimlach.

Ze moeten me natuurlijk niet “aanhalen”
(Voor degene die zich afvraagt waarom ik gekozen heb voor de P.)
 
  • Love
  • Like
Reactions: MaSansky and Hans59
Rij door AP stuk rusiger, door het vermogen (eigenlijk koppel) haal ik wel vaker in (dat is dan weer minder positief)..
Wat opvalt is dat de meeste ICE's het al niet meer proberen bij het stoplicht (is wel aardig bekend dat je meestal volledig kansloos bent).
 
In het andere draadje is er een mooie discussie gaande over hoe andere weggebruikers reageren op tesla rijders.
Wat hierbij niet wordt meegenomen is het feit dat veel mensen nu opeens een erg snelle auto tot hun beschikking hebben en daarbij hun rijstijl aanpassen wat door andere weggebruikers niet altijd wordt gewaardeerd.

jullie mening?

Sinds ik inmiddels als weer een flink aantal jaren Tesla rijd, is het aantal boetes echt minimaal. Mocht ik mij voorheen (in mijn Audi/BMW) verheugen op 2-3 boetes per maand, is het nu hooguit 1-2 per jaar door onoplettendheid en 3-5km/h te hard.
Rijd echt stukken rustiger en ontspannen