Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.24.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Was vanochtend in de wasstraat en heb 2 uur de binnenkant schoongemaakt ivm een appelsapfeestje van mijn kids. Het lukte me eerst niet om 'm in de N te zetten. Een reset hielp.

Echter was na die 2 uur ineens de batterij bijna op en kon de SuC niet meer bereiken. Ik schat 5% ontlading per uur. View attachment 706609Als ik het nog schoner wou krijgen, was het 0%. Dus schrok me dood! Ik zit op 24.5
Bijzonder vreemd, ik kan me bijna niet voorstellen dat die lading effectief weg is. Zou dit niet en bug in de BMS/guessometer zijn? Misschien dat na reset het percentage wel terug klopt?
 
Het was ongeveer 12% toen ik vannochtend aankwam, 3% toen ik weg wou rijden. Bij het stofzuigen stonden alle deuren open, en stond wasstraatmodus uit. Laadsessie was 63.73kWh om naar 90% te komen. Dat zou een 100% capaciteit van 73,2kWh geven. Klopt dat met een M3 LR? Ik dacht dat dit 79kWh was.
 
Was vanochtend in de wasstraat en heb 2 uur de binnenkant schoongemaakt ivm een appelsapfeestje van mijn kids. Het lukte me eerst niet om 'm in de N te zetten. Een reset hielp.

Echter was na die 2 uur ineens de batterij bijna op en kon de SuC niet meer bereiken. Ik schat 5% ontlading per uur. View attachment 706609Als ik het nog schoner wou krijgen, was het 0%. Dus schrok me dood! Ik zit op 24.5

Heel erg vreemd!

Ik zou het auto icoontje ingedrukt houden om een rapportage te maken zodat logs en dergelijke worden opgeslagen en datum/tijdstip van je log doorgeven aan het SuC ter inspectie.
 
Wil eigenlijk niet reageren op een bepaalde opmerking, maar het antwoord geeft wel meer informatie over waarom het zo vreemd was.

Het was niet warm in de stofzuigerruimte. De airco staat op 22 graden. De airco stond niet hard aan - ik heb grondig schoongemaakt en dan merk je dat wel. Als de airco op max staat, gaat de energie-consumptie niet zo ontzettend hoog.

Wat er ook aan de hand kan zijn, was dat het ritje naar de wasstraat zoveel energie kostte. Dan heb ik die 12% thuis gezien en niet bij de wasstraat zelf.

Als het een bekend probleem is dat de Tesla zwaar ontlaad als de deuren open staan, dan kunnen de flauwe grappen beginnen. :D
 
  • Like
Reactions: JanG007 and Phil V
Bij de 2021.24.4 zat ik tijdens downloaden voor het eerst* in de auto -> bij 50% ging download snelheid naar "0" en bleef daar "hangen"
Na ca. 2 minuten ben ik uit de auto gestapt en ben ik weg gelopen. Na een paar minuten via app bericht dat downloaden voltooid was.

Bij de 2021.24.5 idem -> exact bij 50% ging download snelheid naar "0".

Uit nieuwsgierigheid -> stopt downloaden altijd bij 50%? / is daar een ICT reden voor?


* / edit -> niet echt voor het eerst maar voor het eerst tijdens downloaden ;)
Ik kreeg net een update binnen 24.5 en heb er eens op gelet. Ok hier stopte het bij exact 50%. Ging voor een twintigtal seconden aan ongeveer 2.5 Mb/s. Ik vraag me een beetje af of dat echt 50% was.

Overigens lijkt dit mijn foutmelding en ontbreken van autopilot te hebben opgelost. Vreemd dat SeC niets kon doen en dat het nu vanzelf is opgelost.
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
Hebben meer mensen sinds enkele versies geleden al dat het toetsenbord tijdens het typen random verdwijnt en Superchargers gewoon niet meer native op de kaart worden weergegeven? Ik moet Superchargers nu opzoeken op een losse app om te weten waar ze zitten :s
 
Gisteren viel mij op dat de stoplicht detectie en correleren aan rijstroken stukken nauwkeuriger is geworden.

AP geeft met meer brightness aan wat de stoplichten zijn die voor jouw rijstrook van toepassing zijn. In mijn beleving was dat op grote afstand vooral met een flauwe bocht voor het stoplicht gaf dat reden voor AP het juiste stoplicht te 'tracken'.

Helaas is het nog steeds niet goed genoeg om AP zonder bevestiging door groen te laten gaan. Niet dat je dat kan instellen maar meer mijn mening of het veilig is.

Bij een groot kruispunt hier in de buurt komt de "ding" voor groen terwijl mijn baan gewoon rood is. Gekke is dat zolang het stoplicht op rood staat deze niet "getracked" wordt met een hoge brightness. Mijn stoplicht op rood wel maar zodra de rijbaan naast me dan op groen springt wil AP deze wel toepassen op mijn rijbaan en geeft deze dan ook weer als groen met hoge brightness.
 
Hebben meer mensen sinds enkele versies geleden al dat het toetsenbord tijdens het typen random verdwijnt en Superchargers gewoon niet meer native op de kaart worden weergegeven? Ik moet Superchargers nu opzoeken op een losse app om te weten waar ze zitten :s
Tot en met 24.5 blijft keyboard bij gewoon werken. Superchargers zie gewoon op de kaart met aantal beschikbare plaatsen.
 
Gisteren viel mij op dat de stoplicht detectie en correleren aan rijstroken stukken nauwkeuriger is geworden.

AP geeft met meer brightness aan wat de stoplichten zijn die voor jouw rijstrook van toepassing zijn. In mijn beleving was dat op grote afstand vooral met een flauwe bocht voor het stoplicht gaf dat reden voor AP het juiste stoplicht te 'tracken'.

Helaas is het nog steeds niet goed genoeg om AP zonder bevestiging door groen te laten gaan. Niet dat je dat kan instellen maar meer mijn mening of het veilig is.

Bij een groot kruispunt hier in de buurt komt de "ding" voor groen terwijl mijn baan gewoon rood is. Gekke is dat zolang het stoplicht op rood staat deze niet "getracked" wordt met een hoge brightness. Mijn stoplicht op rood wel maar zodra de rijbaan naast me dan op groen springt wil AP deze wel toepassen op mijn rijbaan en geeft deze dan ook weer als groen met hoge brightness.
Is dat nog steeds met .12.x versie (in je footer)?
 
Hebben meer mensen sinds enkele versies geleden al dat het toetsenbord tijdens het typen random verdwijnt en Superchargers gewoon niet meer native op de kaart worden weergegeven? Ik moet Superchargers nu opzoeken op een losse app om te weten waar ze zitten :s

Ik navigeer nu naar Berlijn en krijg te zien dat er geen superchargers op de route zijn 😅 Lang leven ABRP
Bij de MS Klik je ergens willkeurig op de kaart en er verschijnt een knop om de bereikbare SuCs te tonen.