Phil V
Well-Known Member
Zou het kunnen dat jouw reis naar Zwitserland de eerste keer was dat het BMS (battery management system) de kans gekregen heeft om te calibreren? Misschien blijf je anders binnen een te kleine marge van SoC vb 80-40%. Het BMS heeft wel ritten nodig van dicht bij de 100% naar bijna 0 om te kunnen calibreren.Sinds 2021.24.4 is mijn Projected Range instabiel, ik heb sinds de levering van mijn SR+ LFP een radius van 415 a 416KM. Sinds 1 september neemt dit gestaag af, inmiddels zitten we op 405 a 410. Moet ik me zorgen gaan maken om de conditie van mijn batterij of wordt dit mogelijk weer recht getrokken? Ben wel naar Zwitserland geweest begin Augustus en daar naar toe gereden met Superchargers. De instabiliteit treed op na 1 dag op 2021.24.4.
Als het je gerust kan stellen: ik had na 2 jaar 6% verval, nu na 5 jaar iets minder dan 10% en als ik vergelijk met soortgenoten dan is dat nog veel. De eerste 2 jaar heb ik bijna enkel aan SuCs geladen.
1 keer naar CH over SuCs kan echt geen kwaad. Ik doe 45000 km per jaar, behalve in coronatijden. Dan slecht de helft.
En nog iets, het helpt om in je footer het type wagen te vermelden, dan ga je sneller antwoord van soortgenoten krijgen. Die antwoorden zijn dan meestal ook nuttiger voor jouw situatie.