Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.4.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Wellicht sensor kapot. Had ik ook eens na vervanging bumper. terug naar de hersteller en die kon met zijn vinger voelen welke het was. Ik heb ook eens geprobeerd‘ maar kon zelf niets voelen. Elk zijn job zeker.

Sensor werken enkel bij lage snelheid.

Nou, de bumper is inderdaad los geweest door Tesla zelf, maar daarna werkte het gewoon nog steeds. Echt op het moment dat 2021.4.18 is geïnstalleerd zijn de sensoren ermee opgehouden. Komt een melding "Parkeerhulp niet beschikbaar" en het blijft stil. Maar als niemand dit heeft sinds deze .18 versie, dan ga ik een service melding inschieten.
 
Nou, de bumper is inderdaad los geweest door Tesla zelf, maar daarna werkte het gewoon nog steeds. Echt op het moment dat 2021.4.18 is geïnstalleerd zijn de sensoren ermee opgehouden. Komt een melding "Parkeerhulp niet beschikbaar" en het blijft stil. Maar als niemand dit heeft sinds deze .18 versie, dan ga ik een service melding inschieten.
Bij mij heeft het ook eerst nog gewerkt, daarna af en toe niet om uiteindelijk helemaal niet meer te werken.
 
Deze tweet maakt het nog verwarrender:

2021.4.18 heeft geen vision, ik neem aan dat dit betekent dat er genoeg is getest in 2021.4.15.x en dat er binnenkort een grote nieuwe release aankomt (2021.22.x?)
De nieuwe auto's (geloof alleen 3 en Y) in US/Canada worden nu verkocht zonder radar en straks in nieuwe release wordt die in bestaande 3 en Y Tesla's uit gezet? In Europa blijven ze de auto's met radar afleveren... Wetgeving laat pure vision niet toe? Veel giswerk en raadsels; wel weer leuk
 
Wetgeving laat pure vision niet toe?
Ik denk dat er in Europa Automatic Emergency Breaking een verplichting is, en Tesla geeft aan dat dit in de eerste maanden in de VS nog niet altijd actief zal zijn. Dus in Europa kan men geen uitzondering erop maken zonder de levering van auto's enkele maanden te onderbreken.
 
  • Like
Reactions: Primus
Deze tweet maakt het nog verwarrender:

2021.4.18 heeft geen vision, ik neem aan dat dit betekent dat er genoeg is getest in 2021.4.15.x en dat er binnenkort een grote nieuwe release aankomt (2021.22.x?)
Niet te geloven bijna dat hij maar blijft zeggen ‘over twee weken’. Quite exhausting and not awesome.
 
Gisteren 4.15.12 gedownload. Update duurde een eeuwigheid. Vanaf dat moment werken de camera’s niet meer. Geen fsd geen achteruitrij camera. Irritant. Afspraak met ranger gemaakt.

"Just for sure" -> een reset geprobeerd? (wordt soms vergeten maar kan in bepaalde gevallen wel helpen)
Nb: ik zie in je voetnoot dat je FSD en HW2,5 hebt -> je kunt een verzoek naar upgrade HW3 inplannen