Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.4.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb 2021.4.18.2 met FSD en merk dat ie sinds een week wat meer "zoekerig" is tussen de lijnen en voorzichtiger is. Eerder waarschuwingen voor auto's voor je die afremmen. En heel vaak melding om te internet verbinding toe te voegen.

Volgens is hij of zij in de overgang. Naar nieuwe inzichten. Of zoiets.
 
Zou het gaan gebeuren, in us?
2021.12.1 gezien.
 

Attachments

  • 89357629-A165-4112-9445-DA8C2505471C.jpeg
    89357629-A165-4112-9445-DA8C2505471C.jpeg
    124.9 KB · Views: 40
Vreemd, ik heb paar weken geleden 18.3 gekregen, krijg iedere keer een net andere versie met een kleine groep. Merk niets aan andere functionaliteiten of zo.

Ik ook 2021.4.18.3 al een behoorlijke tijd inderdaad, ligt aan FSD. Krijg je de versies steevast eerder dan 'de rest', tenzij het een highprio bugfix push is.
Soms zit er maar paar dagen tussen, soms 1-2 weken (meestal eerder dagen verschil dan weken) maar de FSD auto is altijd eerder met software updates dan de SR van mijn vriendin zonder FSD. Ze staan in dezelfde wifi geparkeerd achter elkaar... en dat is steevast het geval...
 
  • Like
Reactions: Primus
Hertesten in een maand (eind juli) en daarna uitrollen naar alle FSD auto’s (gedurende augustus) - is v9 FSD daarmee weer een maand opgeschoven? Gisteren tweette hij nog dat uitrol over een week zou beginnen - of begreep ik dat verkeerd?
FSD Beta is niet waar Elon het hier over heeft.

Elon heeft het over Tesla Vision, de software-versie die de huidige functies kan (autosteer, traffic aware cruise control, auto emergency braking) maar zonder radar.

FSD Beta is de versie die nu door een 200-tal beta testers in de VS wordt getest, en in grote mate autonoom kan rijden in steden en residentiële wijken, zonder ondersteuning van rijstrookbelijning. Die functionaliteit staat los van Tesla Vision en zal noch volgende week, noch volgende maand publiekelijk beschikbaar zijn.
 
Hoor ik het nou goed, hebben de nieuwe Tesla's geen radar meer? Alleen op basis van de camera's kan afstand toch niet gemeten worden?
Amerikaanse Model 3's en Model Y's worden sinds mei niet meer met lange afstands radar geleverd. Uit onafhankelijke testen blijkt dat camera's voldoende zijn.

Voor de Europese markt worden de 3's nog geleverd met radar.
 
Ik rij nu al een tijdje 2021.4.18.2 en merk dat ie accurater doorheen asverschuivingen stuurt. Tevoren, sinds de introductie van NoA en het wegvallen van auto lane changes op niet-snelwegen, moest je zelf bijsturen want hij zou de lijnen nogal losjes interpreteren. Nu met .18.2 merk ik dat ik zonder bijsturen doorheen deze asverschuivingen kan.
 
Met 2021.4.18.3 gisteren een BIZAR harde noodstop-remaktie gehad op een weg met geparkeerde autos langs de zijkant. (50 km weg met geparkeerde autos langs de rijbaan aan beide kanten). Was in de regen. Zal wel gedacht hebben dat een geparkeerde auto in de rijbaan zat. Gelukkig niemand achter mij, want dit was voor iedereen NIET te beremmen geweest. Was vlak bij mijn huis dus dat stuk weg/situatie al 345345343 keer gehad zonder dat hij raar deed daar
 
Ik heb heel veel geleerd van het kijken van deze video - die ik overigens ergens hier op het forum tegenkwam. Aanrader als je wilt begrijpen waarom Tesla radar uitfaseert.

Willekeurig wat gekeken. Toevallig ergens in de 25 minuten worden ghost-breaks onder bruggen uitgelegd. Uitleg: de radar kan geen onderscheid op hoogte maken, dus een remmende auto of een brug of een helicopter zijn hetzelfde.

Ik had altijd gedacht dat de gebruikte radar een smalle straalhoogte had, dus ben erg verbaasd. Zoiets softwarematig oplossen is inderdaad niet makkelijk, maar snap niet waarom de radar niet aangepast is dan.