Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.24.x

This site may earn commission on affiliate links.
2022.24.6 geïnstalleerd -> ik heb aan aantal keer een download "geforceerd" door in het menu van auto naar software versie te gaan. Als "controleren" vrij lang blijft "hangen" komt er opeens een update. Nu al 3x gehad na een toevallige controle -> lijkt geen toeval meer.
Hier komt deze versie nu ook binnen. En ook hier op het moment dat ik naar Software ging in het menu.

Ik had nog geen melding gehad via de app. En het was nog niet zichtbaar bij TeslaFi.
 
In de 2022.24.6 zit overigens wel een BUG -> als ik FSD inschakel gaat automatisch het symbool "automatisch groot licht" branden op het scherm. Als ik het stuur weer overneem gaat het overigens weer uit.
It's not a bug, it's a feature... Gebruik van autopilot forceert ook het activeren van het automatische grootlicht, was ook al zo vóór deze versie
 
  • Informative
Reactions: SparkyM3LR4WD
It's not a bug, it's a feature... Gebruik van autopilot forceert ook het activeren van het automatische grootlicht, was ook al zo vóór deze versie
Ik heb nu ook versie 2022.24.6.

En nu is het voor het eerste dat het zichtbaar is dat automatisch grootlicht wordt ingeschakeld. Je ziet het licht-menu onderaan verschijnen. En het ‘lampje’ van automatisch grootlicht gaat aan.

Dat was eerst niet.

Als je trouwens in dat licht-menu of via het hoofd-menu het automatisch grootlicht uit zet (blauwe knopje wordt dan grijs), dan blijft het ‘lampje’ nog steeds aan.
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
Niet in de officiële releasenotes, maar het valt wel direct op.

Route-aanwijzingen bovenaan (in plaats van onderaan) als je kaart bedekt is door bijvoorbeeld het menu. Handige plek!

52E414E2-B1D5-43A6-A58C-A91F8177CD5E.jpeg


File-informatie zichtbaar in je navigatiestreep en niet er naast. En volgens mij heeft de blauwe lijn nu een donker randje.

26CA9FD3-4019-4E92-827D-E88B18F04B8A.jpeg


De nieuwe plek van de richtingaanwijzer-‘lampjes’ valt ook op.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: tCC_ and Niek
Eerste vaststelling met 2022.24.6:
Geen “angst” meer voor tegenliggers op autopilot. Wat dat betreft een verbetering dus. Anderzijds worden ze ook niet meer gevisualiseerd op het scherm…hopelijk dus geen gevalletje “Turning the blind eye?”

Heb wel wederom de koplampen moeten calibreren na de update.
 
Vandaag een heel stuk met 2022.24.6 gereden. Ik vind de user interface updates fijn!

Echter Autopilot is echt heel irritant geworden met deze update. Ten eerste gaat grootlicht naar standje automatisch, hier is nog wel mee te leven. Maar wat echt heel irritant is, is dat de ruiterwissers ook op standje automatisch gaan. Mijn ramen waren blijkbaar beetje vettig waardoor de Tesla denkt dat het regent en dus de hele tijd de wissers gaan vegen over een droge voorruit. Veel sproeien gaf geen oplossing dus heel irritant.

En het ergste is nog: je kan als Autopilot actief is niet de ruitenwissers van de automatische stand halen....... hopelijk wordt deze bug snel opgelost.
 
  • Love
Reactions: tCC_
Ik heb nu ook versie 2022.24.6.

En nu is het voor het eerste dat het zichtbaar is dat automatisch grootlicht wordt ingeschakeld. Je ziet het licht-menu onderaan verschijnen. En het ‘lampje’ van automatisch grootlicht gaat aan.

Dat was eerst niet.

Als je trouwens in dat licht-menu of via het hoofd-menu het automatisch grootlicht uit zet (blauwe knopje wordt dan grijs), dan blijft het ‘lampje’ nog steeds aan.
Bij mij is dat al sinds aflevering zo... Maar de mijne is wel een 2022 model met af-fabriek vision-only (geen radar), wellicht dat het daarmee te maken heeft?

Route-aanwijzingen bovenaan (in plaats van onderaan) als je kaart bedekt is door bijvoorbeeld het menu. Handige plek!
Dit zou van mij altijd wel zo mogen, ook als het kaartscherm vrij is. Nog mooier zou het zijn als ze het op de één of andere manier in de rij-visualisatie zouden opnemen.

En het ergste is nog: je kan als Autopilot actief is niet de ruitenwissers van de automatische stand halen....... hopelijk wordt deze bug snel opgelost.
Ook hiervan vrees ik dat het geen bug is, maar "as intended" ik meende van de week op m'n scherm een melding of tekstje te zien langskomen dat het wijzigen van de ruitenwisserstand niet mogelijk was onder Autopilot...
 
Last edited:
Ook hiervan vrees ik dat het geen bug is, maar "as intended" ik meende van de week op m'n scherm een melding of tekstje te zien langskomen dat het wijzigen van de ruitenwisserstand niet mogelijk was onder Autopilot...

Ik heb hier even over zitten nadenken. Eigenlijk vind ik het wel logisch... Als de ruitenwissers uitgezet zijn tijdens regen kan de camera onvoldoende zien en FSD dus niet werken. Dus automatische ruitenwissers en verlichting is onderdeel van inschakelen FSD.
 
Zijn er al mensen die de nieuwe versie binnen hebben en in de release notes zien staan dat ze over zijn naar Tesla Vision? Lijkt de eerste softwarerelease te zijn die ook in Europa de radar uitschakelt, heb alleen nog geen berichten gezien van mensen waarbij dat nu inderdaad het geval is.

(ik heb het dan specifiek over 2022.24.6 waar die change in zou zitten)
 
Zijn er al mensen die de nieuwe versie binnen hebben en in de release notes zien staan dat ze over zijn naar Tesla Vision? Lijkt de eerste softwarerelease te zijn die ook in Europa de radar uitschakelt, heb alleen nog geen berichten gezien van mensen waarbij dat nu inderdaad het geval is.

(ik heb het dan specifiek over 2022.24.6 waar die change in zou zitten)
Stond niets van vermeld in de pop-up net na installatie bij mij. Heb ook nog die gele/rode lijnen rond de auto op de visualisatie wanneer ik ergens langs rijd. Vermoed dat radars dus nog actief zijn.
 
Zijn er al mensen die de nieuwe versie binnen hebben en in de release notes zien staan dat ze over zijn naar Tesla Vision? Lijkt de eerste softwarerelease te zijn die ook in Europa de radar uitschakelt, heb alleen nog geen berichten gezien van mensen waarbij dat nu inderdaad het geval is.

(ik heb het dan specifiek over 2022.24.6 waar die change in zou zitten)
Bij mij wel, maar zoals ook vermeld op notateslaapp staat die vermelding in het 2022.20.x deel (en daar stond ie eerder zeker niet).
Nog niet mee gereden dus verder nog geen idee
 
Zijn er al mensen die de nieuwe versie binnen hebben en in de release notes zien staan dat ze over zijn naar Tesla Vision? Lijkt de eerste softwarerelease te zijn die ook in Europa de radar uitschakelt, heb alleen nog geen berichten gezien van mensen waarbij dat nu inderdaad het geval is.

(ik heb het dan specifiek over 2022.24.6 waar die change in zou zitten)
Merk duidelijk dat er nu meer auto's zijn te zien maar auto's voor de voorligger vaak niet nu. Zou indicatie kunnen zijn dat het nu vision only is. Verder merk ik bij het oranje knipperende waarschuwingsbord voor verkeerslicht nu twijfelt (remt, toch niet remt en toch weer wel en weer niet) en soms iets schokkerig gedrag vertoont. Ook in complexere situaties in stad soms licht schokkerig gedrag. Alsof er ook andere rekenroutines wordt gebruikt met redundency.
 
Stond niets van vermeld in de pop-up net na installatie bij mij. Heb ook nog die gele/rode lijnen rond de auto op de visualisatie wanneer ik ergens langs rijd. Vermoed dat radars dus nog actief zijn.
Die gele en rode lijnen zijn de proximity radars vooraan en achteraan. Die blijven volgens mij werken.

Het gaat hier om de lange afstandsradar (~200m) die vooraan gemonteerd is om verkeer voorop te detecteren.
 
Hier net de update, en bij mij stond ie niet in de 24.6 notes, maar wel bij de oudere 20. Update.
Ook een ongedocumenteerd nieuwtje is dat je bij de bandenspanning nu ziet staan welke spanning word aanbevolen bij koude banden.

Wat is jullie favo plek voor de richtingaanwijzer pop-up?
 
Last edited:
Hier net de update, en bij mij stond ie niet in de 24.6 notes, maar wel bij de oudere 20. Update.
Ja! Dat viel me hier ook op! Bij de oudere update stond er destijds niks over.

En nu met deze 24.6 versie staat er met terugwerkende kracht bij de vorige releasenotes dat je over bent naar Tesla Vision!

Ook staat er dat de volgafstand nu 2-7 is. En de maximale snelheid is 140 km/h met Autopilot.

Toen 24.6 er nog niet op stond, kon je nog gewoon 150 km/h op Autopilot. En zag je ook geen automatisch grootlicht.