Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.24.x

This site may earn commission on affiliate links.
Zou ik jammer vinden. Het helpt wel om te zien of het de moeite loont om een alternatieve weg te vinden. Terug uit vakantie kan ik kiezen uit een noordelijke en zuidelijke route, en zou zonde zijn om de zuidelijke route te nemen als ietsje verder de snelweg bruinrood ingekleurd staat door een stilstaande file.
Dat vind ik het prettige van TomTom (die dat echt beter doet dan Google of Apple); die houdt rekening met alle files op de route en de alternatieve routes en afhankelijk van jouw voorkeur, kiest de TomTom de snelste route of geeft aan dat er een snellere route is die je kunt nemen.

Eigenlijk vind ik die eerste het prettigste; vertel maar hoe ik rijden moet zodat ik zo snel mogelijk en met zo min mogelijk file arriveer; zonder afrit af en afrit op.
 
Ja maar deels; kan het natuurlijk niet goed controleren, dan zou je met mij mee moeten rijden en jij Tesla Nav (Google volgen) en ik TomTom en dan kijken wie er minder file heeft / eerder aankomt.

Maar Tesla Nav heeft regelmatig geen omleiding en 15-30 minuten langere reistijd dan de TomTom.

Bovendien is de visualisatie duidelijker bij TomTom; voor zowel de hoeveelheid als de duur en reden van de file.
 
Navigatie van Tesla is sowieso niet zo prettig. Soms dan geeft de Tesla het icoontje van "linkse twee uitvoegstroken aanhouden" en dan blijkt dat pas veel verderop te zijn waardoor je de verkeerde afslag neemt.

Bij BMW was de navigatie veel prettiger. Als je dan linksaf moet slaan, en het icoontje van 'linksaf' staat in beeld, dan weet je dat het gewoon de eerste mogelijkheid voor linksaf is die je moet nemen.
 
  • Like
Reactions: Mich007 and OttoR
Ja maar deels; kan het natuurlijk niet goed controleren
Wat ons terug bij ‘vertrouwen’ brengt.
Soms dan geeft de Tesla het icoontje van "linkse twee uitvoegstroken aanhouden" en dan blijkt dat pas veel verderop te zijn waardoor je de verkeerde afslag neemt.
Onder het icoontje staat hoeveel meter het nog is tot die afslag. Ik heb het ook ooit eens moeten ‘ondervinden’. Maar sedertdien niet meer verkeerd geweest.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Ojee, nu kan je vrouw je favoriete bestemmingen zien....

En nog meer: bandenspanning in park en games kunnen verwijderd worden:
 
Nog steeds underwhelmed hoe de Tesla dit met alle camera's zo slecht voor elkaar krijgt en negen van de tien keer de parkeerplek niet eens herkent; terwijl de Škoda hiervoor het voor elkaar kreeg in zelfs de kleinste plekjes zowel in als uit te parkeren.

Zelf parkeer ik over het algemeen sneller ik en uit dan de park assist; maar met de Škoda was het echt bruikbaar, omdat deze plekken vond, waar ik van dacht dat het nooit zou passen en dan was de auto vloeiend en vrij rap geparkeerd.

Je zou toch denken dat de Tesla dit ook zou moeten kunnen met alle extra camera's erbij.

Een paar software versies geleden begon het overigens ergens op te lijken, maar het is nu al een tijdje weer een hopeloze functie.
 
Dat autopark waardeloos is roep ik al jaren maar nu een mooie test tussen verschillende merken en dit is precies mijn ervaring!

Ok, duidelijk! Ik ga het de komende tijd niet proberen tenzij het specifiek wordt gemeld. Erg jammer, want zoiets zou vertrouwen geven in FSD.

Ik heb gezocht naar parkeren met FSD beta, maar kon niks recents vinden. Als er iemand hier is met FSD beta, zou die dat kunnen testen?
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
En nog meer: bandenspanning in park en games kunnen verwijderd worden:
Het feit dat je bepaalde games kunt verwijderen is in mijn geval zeer welkom. Scheelt +-2GB. Is niet veel maar ook niet weinig. Had namelijk onlangs de melding verkregen dat ik geen verdere albums in Tidal kon downloaden vanwege onvoldoende storage😒
Mijn gaming periode was in de jaren 80 - spelletjes in mijn Tesla of op mijn smartphone heb ik vandaag niet meer nodig.
 
Niets veranderd wellicht. zou ook verloren effort zijn. Alle aandacht moet nu naar fsd beta.

Dat 90% van de effort daarheen gaat, zeker! Maar zolang we geen single stack hebben en de beta nog niet standaard is vermoed/hoop ik dat er nog wat aan de 'oude' versies gedaan wordt. Ook met het oog op niet USA, waar FSD nog niet is toegestaan.

Tot op heden zie je pogingen, denk aan herkenning/tonen snelheidsborden, om toch ook daar wat vooruitgang te boeken. En dergelijke modules kunnen ze vast wel, al is het maar deels, hergebruiken.

Ik vermoed overigens dat als einde jaar single stack wordt uitgerold, dat we even een paar maandjes wat achteruitgang op de snelweg zullen zien.