Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.24.x

This site may earn commission on affiliate links.
Op 2022.25.5 kan je de ruitenwissers nog uitzetten icm autopilot. Ook automatisch grootlicht gaat niet standaard aan.
 

Attachments

  • 20220902_072956.jpg
    20220902_072956.jpg
    441.3 KB · Views: 85
En de maximale snelheid is 140 km/h met Autopilot.
Dit vind ik toch wel een nadeeltje hoor. In Duitsland was dit mijn voorkeurssnelheid op AP. Toen ik twijfelde heeft tussen de Model 3 en de Polestar speelde die 150 km/u op AP zelfs (heel licht) mee in de overwegingen.

Ook de automatische verlichting lijkt een klucht te zijn als ik het filmpje van Teslabjorn bekijk. Dit is de eerste keer voor mijn beleving dat de software achteruit gaat
 
  • Like
Reactions: djlorenz
Automatisch grootlicht is wel uit te zetten, maar dat is wel elke keer als je AP engaged 3 klikken: op het grootlicht icoontje linksboven drukken, dan 2 keer op het grootlicht icoontje onderin drukken. Er is helaas geen setting om te forceren dat automatisch grootlicht niet aangaat bij AP engagement.

Overigens lijkt de detectie van grootlicht wel beter te zijn in deze versie dan dat ik me herinnerde.
 
Automatisch grootlicht is wel uit te zetten, maar dat is wel elke keer als je AP engaged 3 klikken: op het grootlicht icoontje linksboven drukken, dan 2 keer op het grootlicht icoontje onderin drukken. Er is helaas geen setting om te forceren dat automatisch grootlicht niet aangaat bij AP engagement.

Overigens lijkt de detectie van grootlicht wel beter te zijn in deze versie dan dat ik me herinnerde.
Gaat grootlicht ook automatisch uit als je de bebouwde kom in gaat?
 
Dit vind ik toch wel een nadeeltje hoor. In Duitsland was dit mijn voorkeurssnelheid op AP. Toen ik twijfelde heeft tussen de Model 3 en de Polestar speelde die 150 km/u op AP zelfs (heel licht) mee in de overwegingen.

Ook de automatische verlichting lijkt een klucht te zijn als ik het filmpje van Teslabjorn bekijk. Dit is de eerste keer voor mijn beleving dat de software achteruit gaat
Ik rij ook liever 150 dan 140, maar ik zou ook liever 200 rijden dan 150... En met 200 sta ik sneller aan een volgende supercharger dan aan 150, en dat zal bij 150 ook zo zijn tov 140...

Ik bedoel maar... Jammer, maar anderzijds meer rijbereik...


nsr.gif


Automatische grootlichten gebruik ik al sinds het begin en heb ik niet echt te klagen van.
 
Ik heb net op 2022.24.6 de auto (M3P met FSD) parallel laten inparkeren aan de rechterkant van de ene rijbaan met aan beide kanten auto's.
Gevonden en gedetecteerde parkeerplek was bijna 2 meter langer dan de M3. Dus identificeren van parkeerplek ok. Geen brede straat, 1 baan, links ook auto's geparkeerd.

Heb hem z'n gang maar laten gaan. Denk ik 7 keer steken, soms heel dicht bij linkerhoek van auto rechtsvoor. Was wel eng maar toch z'n gang laten gaan.
Uiteindelijk stond ie er tussen, bijna 25 centimeter van rechter stoeprand.

Doe dit niet met je vrouw aan boord of tijdens je rijexamen. Dat geeft onbevredigende resultaten.

Maar er is weer hoop en progressie 😀.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Ja! Dat viel me hier ook op! Bij de oudere update stond er destijds niks over.

En nu met deze 24.6 versie staat er met terugwerkende kracht bij de vorige releasenotes dat je over bent naar Tesla Vision!

Ook staat er dat de volgafstand nu 2-7 is. En de maximale snelheid is 140 km/h met Autopilot.

Toen 24.6 er nog niet op stond, kon je nog gewoon 150 km/h op Autopilot. En zag je ook geen automatisch grootlicht.
4CA3FC0E-5D9D-4392-B047-61D4C455C63B.jpeg
 
Apart. In de legacy Model X enkel een melding van bestuurdersprofielen, hoewel de indicatie van file op het grote scherm toch aangepast is. En ook geen melding over Tesla Vision.

View attachment 848584
Bekijk de releasenotes eens van de vorige release. Daar stond bij mij Tesla Vision ineens in.

En dat van die file-informatie stond er niet in direct ná de installatie. Maar toen ik de releasenotes later opriep, stond het er wél in.
 
Automatisch grootlicht is wel uit te zetten, maar dat is wel elke keer als je AP engaged 3 klikken: op het grootlicht icoontje linksboven drukken, dan 2 keer op het grootlicht icoontje onderin drukken. Er is helaas geen setting om te forceren dat automatisch grootlicht niet aangaat bij AP engagement.

Overigens lijkt de detectie van grootlicht wel beter te zijn in deze versie dan dat ik me herinnerde.
Automatisch groot licht kan ook uit door hendel v/d richtingaanwijzer naar achter te duwen.
 
Ik heb net op 2022.24.6 de auto (M3P met FSD) parallel laten inparkeren aan de rechterkant van de ene rijbaan met aan beide kanten auto's.
Gevonden en gedetecteerde parkeerplek was bijna 2 meter langer dan de M3. Dus identificeren van parkeerplek ok. Geen brede straat, 1 baan, links ook auto's geparkeerd.

Heb hem z'n gang maar laten gaan. Denk ik 7 keer steken, soms heel dicht bij linkerhoek van auto rechtsvoor. Was wel eng maar toch z'n gang laten gaan.
Uiteindelijk stond ie er tussen, bijna 25 centimeter van rechter stoeprand.

Doe dit niet met je vrouw aan boord of tijdens je rijexamen. Dat geeft onbevredigende resultaten.

Maar er is weer hoop en progressie 😀.
Het voordeel van achteruitgang is dat je daarna weer vooruitgang kunt hebben.