Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.32.*

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag voor het eerst sinds 32.x weer in de regen gereden en het viel me op dat AP niet meer vereist dat de ruitenwissers op Auto staan. Ook de andere standen kun je kiezen met AP aan, behalve UIT. Een zeer welkome change wat mij betreft want Auto bevalt me niet altijd even goed. Zowel tijdens regen, als Auto soms veel te hard gaat naar mijn mening, maar soms ook als het gewoon droog is, dan gingen de ruitenwissers wel eens aan tijdens rijden met AP terwijl de ruiten kurkdroog waren (alleen een beetje vies vanwege muggen o.i.d.). Dat laatste is met deze change niet opgelost uiteraard, de enige remedie blijft je ruiten schoon maken in zo'n geval.

Ik weet niet of deze change met 32.4 of 32.1 gekomen is.

CAM beelden sinds 32.1 ook bij mij stukken beter.
 
Vandaag voor het eerst sinds 32.x weer in de regen gereden en het viel me op dat AP niet meer vereist dat de ruitenwissers op Auto staan. Ook de andere standen kun je kiezen met AP aan, behalve UIT. Een zeer welkome change wat mij betreft want Auto bevalt me niet altijd even goed. Zowel tijdens regen, als Auto soms veel te hard gaat naar mijn mening, maar soms ook als het gewoon droog is, dan gingen de ruitenwissers wel eens aan tijdens rijden met AP terwijl de ruiten kurkdroog waren (alleen een beetje vies vanwege muggen o.i.d.). Dat laatste is met deze change niet opgelost uiteraard, de enige remedie blijft je ruiten schoon maken in zo'n geval.

Ik weet niet of deze change met 32.4 of 32.1 gekomen is.

CAM beelden sinds 32.1 ook bij mij stukken beter.
I am on 26.9 and its also available for me. I can turn down wipers to 1 with AP. I think Tesla randomly assigns versions to us so some get features earlier than others do.
 
Ik merk met de update dat de snelheid met AP niet meer naar 105 gaat maar naar 100 als ik op de snelweg de pook naar beneden gedrukt hou. Ik heb de snelheidsinstelling op huidige snelheid staan. Voor de update pakte hij de huidige snelheid bij het activeren en kon ik de pook naar beneden gedrukt houden en pakte hij de snelheidslimiet + offset.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Wat ik heb gemerkt is op een rotonde te rijden waarbij eerst het knipperlicht naar links aan staat en bij verlaten hem omzet naar rechts knipperen, dat dit nu weer goed werkt. Vaak werd eerst altijd alleen de linker knipper geannuleerd en moest je nog een keer naar rechts knipperen. Dit lijkt na al die jaren opgelost te zijn.
Nu je het zegt, dat merk ik ook!
 
  • Like
Reactions: adjego
Sinds gisterenavond 32.4 geïnstalleerd helaas deze morgen een reeks waarschuwingen:
VCFRONT_a192 Electrical system is unable to support all functions
VCFRONT_a402 Electrical system backup power is unavailable
VCFRONT_a182 Schedule service to replace low voltage battery

Is dit toeval, of moeten we onmiddellijk de 12V accu laten vervangen?
Alle tips zijn welkom omdat we nu niet weten of we nog met de auto kunnen rijden.
Vandaag (zelf) een nieuwe 12v accu geplaatst en alle storingen/waarschuwingen zijn weg.
NB. 12v accu kost 76,- euro en vervangen is minder dan 10' werk.
 
Wat ik heb gemerkt is op een rotonde te rijden waarbij eerst het knipperlicht naar links aan staat en bij verlaten hem omzet naar rechts knipperen, dat dit nu weer goed werkt. Vaak werd eerst altijd alleen de linker knipper geannuleerd en moest je nog een keer naar rechts knipperen. Dit lijkt na al die jaren opgelost te zijn.
Verrek... ik dacht al dat ik gek was geworden. Het is dus echt zo, ik zat altijd als een halve-gare aan dat ding te rammen om op een rotonde m'n richting "correct" uit te geven! Fijn!
 
  • Like
Reactions: adjego