Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.38.*

This site may earn commission on affiliate links.
Er zit wel al jaren een handicap in dat ie niet weet dat na een kruising de snelheidslimieten hervallen. Dus AP zit regelmatig nog kilometers 50 te rijden omdat ie dus een bord 50 heeft gezien, en we daarna een kruispunt gepasseerd zijn en er na dat kruispunt geen expliciet snelheidsbord staat dat (in Vlaanderen) 70 toelaat.
Als dat de enige bug zou zijn... 😁

Maar als je de strategie in je achterhoofd houdt snap je de keuzes die gemaakt worden soms beter..

Los van jouw voorbeeld is algemeen het gebruik van verkeersborden zo inconsistent als het maar kan (in nl tenminste). Dat maakt het er ook niet makkelijker op.
 
Er zit wel al jaren een handicap in dat ie niet weet dat na een kruising de snelheidslimieten hervallen. Dus AP zit regelmatig nog kilometers 50 te rijden omdat ie dus een bord 50 heeft gezien, en we daarna een kruispunt gepasseerd zijn en er na dat kruispunt geen expliciet snelheidsbord staat dat (in Vlaanderen) 70 toelaat.
Het ergste is dat die regel niet 100% meer is in NL, omwille van het oerwoud aan borden hebben we tegenwoording 30 en 60 zone's waar door middel van een zone 30 of zone 60 bord wordt aangegeven dat de snelheidsbeperking ook na een kruising blijft bestaan. Echter lijkt op dit moment Telsa snelheidsbeperkende borden met boven of onderschrift te negeren... (dus heeft ie het weer fout :) )
 
Zo, dat is een aardige uitrol (krijg hem ook net aangeboden):

2023-11-10 21_26_33-TeslaFi.com Firmware Tracker.png
 
Eerder deze avond werd 2023.38.6 geïnstalleerd en nu net ook de navigatie update EU-2023.32-14783.

Net een rondje op de Ring A10 gereden; wat vooral opviel was hoe soepel de zijdewaartse verplaatsing op de snelweg ging.

Nog wel die rare schijnbeweging naar de afrit als je ter hoogte van de afrit terug naar de rechter baan verplaatst helaas.

Verder weinig gemerkt nog.
 
Eerder deze avond werd 2023.38.6 geïnstalleerd en nu net ook de navigatie update EU-2023.32-14783.

Net een rondje op de Ring A10 gereden; wat vooral opviel was hoe soepel de zijdewaartse verplaatsing op de snelweg ging.

Nog wel die rare schijnbeweging naar de afrit als je ter hoogte van de afrit terug naar de rechter baan verplaatst helaas.

Verder weinig gemerkt nog.
Ben ik toch wel erg benieuwd naar deze update...
 
Vandaag 100 km over de A6 gereden met een bootje op trailer er achter.

B569A9CE-B029-43B1-8DAD-559CDAA9A63C.jpeg


Op de heenweg met wind mee gaf de voorspelling aan 0,5% hoger verbruik te hebben (gem 247Wh/km), maar de laatste paar km op de binnenwegen werd dat opeens 2,3%. En sich mooi gecompenseerd door de temperatuur één graad lager te hebben.

IMG_3923.jpeg


Op de terugweg was het verbruik toch wel echt iets lager: 154Wh/km


IMG_3926.jpeg


Wat vooral vervelend was, is dat de na de update gisteren opeens de richtingaanwijzers en remlichten van de trailer niet meer werkte. (Eerder deze week werkte alles) De gewone verlichting werkte wel. Eerst dacht ik dat het de stekker was; maar bij een andere auto op bestemming werkte de installatie vlekkeloos. Dus maar een service request ingeschoten.

Kortom, be aware als je met 38.6 met een aanhanger of fietsendrager op pad wilt!
 
  • Informative
Reactions: Krisja
Vandaag 100 km over de A6 gereden met een bootje op trailer er achter.

View attachment 989847

Op de heenweg met wind mee gaf de voorspelling aan 0,5% hoger verbruik te hebben (gem 247Wh/km), maar de laatste paar km op de binnenwegen werd dat opeens 2,3%. En sich mooi gecompenseerd door de temperatuur één graad lager te hebben.

View attachment 989846

Op de terugweg was het verbruik toch wel echt iets lager: 154Wh/km


View attachment 989851

Wat vooral vervelend was, is dat de na de update gisteren opeens de richtingaanwijzers en remlichten van de trailer niet meer werkte. (Eerder deze week werkte alles) De gewone verlichting werkte wel. Eerst dacht ik dat het de stekker was; maar bij een andere auto op bestemming werkte de installatie vlekkeloos. Dus maar een service request ingeschoten.

Kortom, be aware als je met 38.6 met een aanhanger of fietsendrager op pad wilt!
Ik zou toch ook eens andere aanhangwagen proberen op je Tesla. Aanhangerverbindingen kunnen raar doen.
 
Deze aanhanger doet al zo lang de Tesla er is dienst. Nooit problemen mee gehad; sluit hem gisteren aan nadat de update is geïnstalleerd; komt er deels een signaal naar de lampen. Sluit hem aan op een tweede auto en de lampen doen het gewoon. Zou me ernstig verbazen als het dan aan de aanhanger ligt.

Overigens is het gewoon een kabel met twee lampen. Niets bijzonders verder.
 
Als goed anderhalve week vast op download van 2023.38.6 op de model x plaid. Autopilot niet langer beschikbaar sindsdien (blijft ook parkeerassistent laden).. De twee scroll wieltjes indrukken heeft geen soelaas geboden, iemand nog een mogelijke oplossing?
 
Hier sinds 38.6 ook AP die zich verslikt heeft en APS_w132 foutmelding geeft, en de melding dat een software update nodig is en je een service afspraak moet plannen.

Normaal enkel te herstellen door ofwel een nieuwe software update die men vanuit Tesla moet verzenden, of wisselen van hardware.

1699866407692.png
 
In deze release nu een melding dat profieldiepte achterbanden te laag zou zijn.
  • Bandenspanning gecontroleerd en staat op 3.0 bar voor alle banden
  • profieldiepte voorbanden t.o.v. achterbanden 1mm verschil dus lijkt me niet de reden
  • ook nog ruim boven de 4mm grens die gezien wordt als moment voor vervanging
  • in het service menu de banden versie opnieuw bevestigd (winterbanden wissel heeft ruim 1mnd geleden plaatsgevonden en meer dan 2000km gereden sindsdien).
  • alle voorgaande jaren na de seizoen bandenwissel (op de velg) geen problemen gehad
Heeft iemand een soortgelijke ervaring?
 
Als goed anderhalve week vast op download van 2023.38.6 op de model x plaid. Autopilot niet langer beschikbaar sindsdien (blijft ook parkeerassistent laden).. De twee scroll wieltjes indrukken heeft geen soelaas geboden, iemand nog een mogelijke oplossing?
Heb je er een USB stick in zitten? Zo ja, dan wil het helpen om die er uit te halen, de auto te laten slapen en daarna kijken wat 'ie doet.
 
Inmiddels is Teslamate weer bijgewerkt en is werkt deze met .38.x

Ik kreeg ook eerst .38.6 aangeboden en dezelfde dag ook de 2023.32 navigatie-update. Heeft ff geduurd maar alles zonder problemen verlopen. Hopelijk zijn nu de routes weer beter. Op de vorige versie was er een weg verdwenen die toch echt nog wel bestond en werd ik steeds geadviseerd om naar een SC te rijden om daar 0% te gaan laden 🤞