Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.6.*

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb redelijk vaak dat ik bij achteruit rijden al tegen een paaltje aan zit en op mijn scherm lees 'Park Assist loading'. Krijg een beetje het VW gevoel zo.. Voor de uitrol van Park Assist merkte ik ook al dat bij achteruit rijden de camera achter / beeld wat tijd nodig had om op te starten (zwart scherm). Ben ik de enige met dit probleem (trage camera / Park Assist) of zitten we allemaal in de beta test van Tesla..?
 
  • Like
Reactions: DM231191
Ik heb parkeersensoren maar ik kan niet zeggen dat ik tevreden ben met deze sensoren icm de achteruitrijcamera. De sensoren detecteren veel te langzaam en zien objecten over het hoofd.

Recent nog op een muur afgereden. Volgens de auto had ik nog 50/60 cm over terwijl dit in de praktijk 5 cm was. De camera heeft een dode hoek aan beide weerskanten van de achterbumper, dus ook daar kun je niet op vertrouwen.

Gewoon goed kijken waar je in wilt rijden. Ik stap regelmatig in/uit om nog een check te doen. Meerdere keren is ook gebleken dat dit echt nodig was. Jammer.. alle auto's die ik voorheen had, hadden voldoende aan een achteruitrijcamera. Maar bij mijn Model Y is zelfs USS niet helemaal te vertrouwen.
 
  • Like
Reactions: IvCh and NielsA
Ik heb redelijk vaak dat ik bij achteruit rijden al tegen een paaltje aan zit en op mijn scherm lees 'Park Assist loading'. Krijg een beetje het VW gevoel zo.. Voor de uitrol van Park Assist merkte ik ook al dat bij achteruit rijden de camera achter / beeld wat tijd nodig had om op te starten (zwart scherm). Ben ik de enige met dit probleem (trage camera / Park Assist) of zitten we allemaal in de beta test van Tesla..?
De camera bij mij is zeker niet traag. De Park Assist is idd een drama. Zie het ook niet meer goed komen.

Mijn troost is wel dat er -eerlijk is eerlijk- genoeg positieve zaken te melden zijn aan mijn Tesla M-Y. De rij eigenschappen, de ruimte en het makkelijk overal kunnen inpluggen op een SuC is voor mij echt nog steeds een pluspunt t.o. de directe concurrenten.
 
  • Like
Reactions: NielsA and DM231191
Mijn troost is wel dat er -eerlijk is eerlijk- genoeg positieve zaken te melden zijn aan mijn Tesla M-Y. De rij eigenschappen, de ruimte en het makkelijk overal kunnen inpluggen op een SuC is voor mij echt nog steeds een pluspunt t.o. de directe concurrenten.
Moet bij mij ook veel gebeuren voor ik overstap naar een andere EV dan een Tesla (MY), maar ik heb liever dat die reden ooit is dat de concurrentie Tesla inhaalt dan dat Tesla er op achteruit gaat qua features/ kwaliteit. Zoals nu.
 
ik heb nu 2023.12.1 geïnstalleerd Er schijnen een aantal dingen te zijn veranderd met name scrollwiel heeft nu meerdere functies maar moet er nog aan wennen.
Tekst grote aanpassen is niet in uw taal ( nederlands) beschikbaar
 
Ik heb parkeersensoren maar ik kan niet zeggen dat ik tevreden ben met deze sensoren icm de achteruitrijcamera. De sensoren detecteren veel te langzaam en zien objecten over het hoofd.
Bij mij omgekeerd. Ik denk dat hij softwarematig op de ‘traagheid’ anticipeert, maar dan te snel. Zo zie ik de afstand aftellen tot 30, daarna ‘stop’ en als ik effectief gestopt ben, zie ik weer 34 en kan ik nog wat vooruit.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Vraagje van een nieuwkomer... Ik heb vandaag mijn Tesla model Y in ontvangst genomen. Hij loopt na een update op versie 2023.121.1 maar ik heb geen park assist ... Iemand een idee hoe dit komt ?
Ik heb precies hetzelfde. Die van mij is door een servicecenter geüpdatet naar 2023.12.1.1 en ook geen parkassist. Ze gaven aan dat ik dit bij het tabblad veiligheid aan kon zetten maar het staat er niet tussen.
Heb een service verzoek aangemaakt
 
Ik heb precies hetzelfde. Die van mij is door een servicecenter geüpdatet naar 2023.12.1.1 en ook geen parkassist. Ze gaven aan dat ik dit bij het tabblad veiligheid aan kon zetten maar het staat er niet tussen.
Heb een service verzoek aangemaakt
Park assist werkt nog niet op wagens zonder parkeersensoren. Is nog in ontwikkeling. Normaal heb je daarvoor een disclaimer van Tesla ontvangen voor levering.
Zoek eens op USS (ultrasoonsensoren).