Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.6.*

This site may earn commission on affiliate links.
speciaal voor de vision only park assist?

1684069587172.png
 
Maar daar is niets voor gewijzigd in de volgende update: Software 2023.12.*

Velen staan hier te springen om telkens de laatste update te krijgen, maar zelden zit daar echt iets baanbrekends in. Gewoon rustig wachten, word je veel gelukkiger van 😉
Zonder enige vorm van parkeerhulp is momenteel toch niet echt handig, en al zeker niet voor de aankomende vakantie in Frankrijk met de smalle straatjes en parkings ....

Snap niet dat Tesla er zo lang over doet om iedereen een update te geven, zit hier nog steeds op 2023.6.8 ...
 
In Frankrijk is boem is ho toch? Ik heb aanschouwd dat auto's gewoon rustig een halve meter naar achter worden geduwd om ruimte te maken :)
Daarom parkeer ik enkel in deftige parkeergarages of verder afgelegen buiten de drukke zones, in het zuiden valt het noch wel mee maar idd in drukke grote steden heb je dit wel voor. Sentry mode zet ik ook vrijwel altijd actief als ik ergens openbaar parkeer :)
 
Snap niet dat Tesla er zo lang over doet om iedereen een update te geven, zit hier nog steeds op 2023.6.8 ...

Een software uitrol en update kan van heel veel factoren afhangen. Als er bv een aanpassing is gedaan aan een bepaald type hardware dat niet in je auto zit, dan heeft het ook geen zin om die desbetreffende auto te updaten. Het kan ook zijn dat Tesla niet alle updates in één keer uitrolt om gefaseerd te kunnen minitoren wat het gedrag is van de sw aanpassing.
Als je het weet mag je het zeggen, maar er staat nergens dat Tesla periodiek een update moet uitvoeren, het is meer de verwachting die jezelf hebt.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Een software uitrol en update kan van heel veel factoren afhangen.
Inderdaad. En er is ook het veiligheidsprincipe. Je kan nooit alle situaties ge(regeessie)test hebben, vooraleer je een release vrij geeft voor uitrol.
Veel bugs komen pas naar boven nadat de release wijd verspreid is. Daarom wordt eerst een selectie van users geupdate en pas na enige tijd, nog steeds geleidelijkaan de rest.
 
It is also possible Tesla is conducting A/B testing and hence multiple dot releases exist. If you go and see the release notes of these multiple dot releases all I see different is 'minor bug fixes'. Who knows what small changes Tesla is testing out using us as the guinea pigs.