Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.44.*

This site may earn commission on affiliate links.
Ik moet mijn reactie terugnemen want ook mijn 2020 X heeft nieuwe features gekregen.

Maar mijn reactie doelde natuurlijk op het feit dat ook een Tesla na enkele jaren niet meer alle nieuwe features krijgt.
Hangt uiteraard af van of voor de nieuwe features nieuwere hardware noodzakelijk is. Alhoewel we ook met de hardware nog eens een “ upgrade” hebben gekregen (entertainment system chip bijvoorbeeld)
 
44.30.3 binnen op mijn 2023 Model X met Vision, en…

In en uit de garage:
IMG_3670.jpeg

IMG_3672.jpeg


Maar… autopilot wordt erg nerveus als je naar het scherm ipv de weg kijkt. Ik was een nieuwe track aan het zoeken terwijl ik in een stapvoetse file stond en autopilot begon al te piepen en klagen dat ik naar de weg moest kijken. Tragisch gezien klaagt ie niet als je dan maar TACC opzet.

IMG_0094.jpeg


Eens aangekomen werken de extra camera’s in de app.
IMG_3673.jpeg
 
@wooter Hoe accuraat zijn de visuals? heb nu al enkele cases zien passeren, maar nooit de vergelijking tussen de render en de realiteit.
Ziet er alvast netjes uit.
Accuraat maar… ja, wat heb ik aan mijn garage? 😅

Daarstraks op de parking was ie duidelijker. Maar het is zoals lidar of radar de wereld ziet: alles een blob.
 
  • Like
Reactions: tron_fvl
Even een onpopulair gedachten gangetje, het ziet er allemaal fantastisch uit, maar de uitrol volgend, enkel wagens zonder USS. Misschien in de toekomst op wagens met USS. Nog geen vaste tijdlijn hiervoor. Ik zie het nog gebeuren dat zij (ik dus ook) die deze feature willen USS zullen moeten opgeven en volledig dienen over te gaan op Tesla Vision. (ik hoop dat ik het in dit geval volledig mis heb ... time wil tell). We hebben dit ook gezien met het afschaffen van de radar op bepaald modellen ten voordele van Vision voor AP en TACC.
 
Hier ook de nieuwste versie geinstalleerd op mijn M3 uit 2023.

En ja, High Fidelity Park Assist ziet er cool uit, maar ik kan niet zeggen dat het functioneel gezien beter is dan wat we vóór deze update hadden. Het is nog steeds niet zo accuraat dat je er blindelings op kan vertrouwen. Bij USS kon je de auto met behoorlijke zekerheid tot op zo'n 10cm van objecten af parkeren, bij de Vision Only aanpak is deze marge opgeklommen tot zo'n 40-50cm, daarna moet je alsnog op gevoel door rijden (uit eigen ervaring).

Verder heb ik nog geen icoontjes voor stoplichten en/of flitspalen voorbij zien komen op m'n display.

Autopilot is véél gevoeliger voor het stuur vasthouden en wegkijken, zeker een factor 2 qua hoeveelheid meldingen. Zelfs een andere track kiezen op Spotify zorgt al voor rode knipperende visuals.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Hier ook de nieuwste versie geinstalleerd op mijn M3 uit 2023.

En ja, High Fidelity Park Assist ziet er cool uit, maar ik kan niet zeggen dat het functioneel gezien beter is dan wat we vóór deze update hadden. Het is nog steeds niet zo accuraat dat je er blindelings op kan vertrouwen. Bij USS kon je de auto met behoorlijke zekerheid tot op zo'n 10cm van objecten af parkeren, bij de Vision Only aanpak is deze marge opgeklommen tot zo'n 40-50cm, daarna moet je alsnog op gevoel door rijden (uit eigen ervaring).

Verder heb ik nog geen icoontjes voor stoplichten en/of flitspalen voorbij zien komen op m'n display.

Autopilot is véél gevoeliger voor het stuur vasthouden en wegkijken, zeker een factor 2 qua hoeveelheid meldingen. Zelfs een andere track kiezen op Spotify zorgt al voor rode knipperende visuals.
Wat is de nieuwste versie? Zitten nu (al) op 2023.44.30.4 namelijk?
 
Hier ook de nieuwste versie geinstalleerd op mijn M3 uit 2023.

En ja, High Fidelity Park Assist ziet er cool uit, maar ik kan niet zeggen dat het functioneel gezien beter is dan wat we vóór deze update hadden. Het is nog steeds niet zo accuraat dat je er blindelings op kan vertrouwen. Bij USS kon je de auto met behoorlijke zekerheid tot op zo'n 10cm van objecten af parkeren, bij de Vision Only aanpak is deze marge opgeklommen tot zo'n 40-50cm, daarna moet je alsnog op gevoel door rijden (uit eigen ervaring).

Verder heb ik nog geen icoontjes voor stoplichten en/of flitspalen voorbij zien komen op m'n display.

Autopilot is véél gevoeliger voor het stuur vasthouden en wegkijken, zeker een factor 2 qua hoeveelheid meldingen. Zelfs een andere track kiezen op Spotify zorgt al voor rode knipperende visuals.
Dan doe je er wel héél lang over om een andere track te kiezen. Persoonlijk vind ik het een prima ontwikkeling dat je een waarschuwing krijgt, en die is echt pas nadat je langer dan een paar seconden je ogen niet op de weg voor je hebt. Ga maar eens uitrekenen hoeveel meters je bij 100km/h hebt afgelegd in die paar seconden. En dan nog, het begint met een waarschuwing, niet meer en niet minder, de wagen blijft gewoon doorrijden. Heel veel ongelukken gebeuren omdat mensen met van alles bezig zijn achter het stuur, behalve met vooruit kijken, mijzelf incluis. Als dat voor jou niet geldt krijg je dus ook gewoon niet of nauwelijks waarschuwingen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik kreeg deze morgen een waarschuwing omdat ik een track koos terwijl ik in stapvoets verkeer stond.

Nee, niet wandelend. Ik bedoel “ik schuif aan aan de kassa” stapvoets.

Ik kreeg op de snelweg ook een melding omdat ik een tikkeltje te lang naar het dashboard keek…

Nee ik vind het maar niks.
 
Dan doe je er wel héél lang over om een andere track te kiezen. Persoonlijk vind ik het een prima ontwikkeling dat je een waarschuwing krijgt, en die is echt pas nadat je langer dan een paar seconden je ogen niet op de weg voor je hebt. Ga maar eens uitrekenen hoeveel meters je bij 100km/h hebt afgelegd in die paar seconden. En dan nog, het begint met een waarschuwing, niet meer en niet minder, de wagen blijft gewoon doorrijden. Heel veel ongelukken gebeuren omdat mensen met van alles bezig zijn achter het stuur, behalve met vooruit kijken, mijzelf incluis. Als dat voor jou niet geldt krijg je dus ook gewoon niet of nauwelijks waarschuwingen.
artiest / album intypen = waarschuwing. Van playlist switchen = waarschuwing. Ff snel een andere track aantikken in de huidige playlist kan wel prima, zolang 'ie niet 20 tracks naar beneden staat.

Aanvulling: ik ben het er overigens niet mee oneens dat je sneller gewaarschuwd wordt.
 
Last edited:
Maar… autopilot wordt erg nerveus als je naar het scherm ipv de weg kijkt. Ik was een nieuwe track aan het zoeken terwijl ik in een stapvoetse file stond en autopilot begon al te piepen en klagen dat ik naar de weg moest kijken. Tragisch gezien klaagt ie niet als je dan maar TACC opzet.

De binnen camera wordt nu dus gebruikt om constant te checken of je de stuur met 2 handen (?) vast hebt en of je naar voren kijkt.

Ze hopen hiermee gevallen zoals deze te voorkomen maar naar mijn mening you cant fix stupid, mensen die dronken achter het stuur kruipen.

Zelf heb ik de update nog niet maar als ik het zo lees dan ga ik me er aan irriteren en uiteindelijk geen autopilot meer gebruiken...