Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.6.*

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb vorige week vrijdag een voorraad model MY RWD gehaald en rij met deze software update nu een paar dagen en hij valt mij tegen. Nu is de park vision niet erg accuraat zoals velen zich melden maar nu hebben we ook plotseling last van dat de telefoon key van mij en mijn vrouw niet meer herkend wordt. We moeten regelmatig onze pasje pakken om te openen, sluiten. Weg rijden lukt dan vaak wel weer zonder pas.
Hiervoor had ik FW 2023.2.12 en daar hadden we de problemen niet mee. Zal morgen de telefoons weer opnieuw koppelen als key want dit is best vervelend.

Als iemand nog tips heeft want misschien snap ik het gewoon niet. 😉 Dan hoor ik dat natuurlijk graag!👍

Ps. Voor de rest is het een heerlijk rijdende auto en erg blij mee!
 
(Discretely cut)

Als iemand nog tips heeft want misschien snap ik het gewoon niet. 😉

Het ligt absoluut niet aan jou, ongeacht met wat voor een uitleg de fanboys weer eens weten te komen.

Zodra een fabrikant zijn product dermate complex maakt, dat de argeloze gebruiker zich gaat afvragen of het niet naar verwachting functioneren, aan hem/haar ligt, dan schiet deze fabrikant zijn doel voorbij.

Zo ook Tesla.

Ik vind het een product geworden tot een speelveld van liefhebbers, die niets liever doen, dan wachten op de volgende update, slechts om er achter te komen, dat er weer iets omgevallen is, wat eerder fatsoenlijk werkte. En enigszins teleurgesteld te zijn over wat de verwachting was, van betreffende update. Vervolgens gaat deze liefhebber er een boom over opzetten op het Tesla forum.

Dus nee hoor, het ligt absoluut niet aan jou.
 
Het ligt absoluut niet aan jou, ongeacht met wat voor een uitleg de fanboys weer eens weten te komen.

Zodra een fabrikant zijn product dermate complex maakt, dat de argeloze gebruiker zich gaat afvragen of het niet naar verwachting functioneren, aan hem/haar ligt, dan schiet deze fabrikant zijn doel voorbij.

Zo ook Tesla.

Ik vind het een product geworden tot een speelveld van liefhebbers, die niets liever doen, dan wachten op de volgende update, slechts om er achter te komen, dat er weer iets omgevallen is, wat eerder fatsoenlijk werkte. En enigszins teleurgesteld te zijn over wat de verwachting was, van betreffende update. Vervolgens gaat deze liefhebber er een boom over opzetten op het Tesla forum.

Dus nee hoor, het ligt absoluut niet aan jou.
Soms is men zo goed in iets dat men overmoedig wordt en er gaat in doorschieten en het uiteindelijk slecht wordt.
Meestal is dat doorschieten nog erger dan er niet zo goed in zijn.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Het ligt absoluut niet aan jou, ongeacht met wat voor een uitleg de fanboys weer eens weten te komen.

Zodra een fabrikant zijn product dermate complex maakt, dat de argeloze gebruiker zich gaat afvragen of het niet naar verwachting functioneren, aan hem/haar ligt, dan schiet deze fabrikant zijn doel voorbij.

Zo ook Tesla.

Ik vind het een product geworden tot een speelveld van liefhebbers, die niets liever doen, dan wachten op de volgende update, slechts om er achter te komen, dat er weer iets omgevallen is, wat eerder fatsoenlijk werkte. En enigszins teleurgesteld te zijn over wat de verwachting was, van betreffende update. Vervolgens gaat deze liefhebber er een boom over opzetten op het Tesla forum.

Dus nee hoor, het ligt absoluut niet aan jou.
Ben ik een fanboy…. wellicht wel op een aantal punten maar zeker niet op alle vlakken. Mijn vrouw is al helemaal niet onder de indruk van de mogelijkheden van Tesla en voor haar is het gewoon een vervoermiddel dat je van a naar b brengt en ze heeft niet echt klachten over de auto.
Ik denk dat elke fanboy zoals je ze noemt, zich ervan bewust is dat een update niet altijd een vooruitgang is zo niet dan steek je je kop in het zand. Wat je wel weet is dat iets wat ineens niet goed meer werkt, na een aantal updates gewoon wel weer werkt. Voor die update hoef je in elk geval niet naar de garage en de update kun je vanaf de bank vanaf je telefoon installeren.

Ik zou het product niet complex willen noemen, ik heb nog nooit hoeven zoeken om erachter te komen hoe iets werkt. Veel functies helpen de berijder juist, neem bv het automatisch uitschakelen van de richtingaanwijzer na het wisseleen van rijstrook. Is de software zelf complex, dat denk ik wel en daarom zal er best wel een keer iets minder goed werken. Hoeveel updates krijg je binnen van bv Microsoft of andere grote software producten?
Dat iets niet werkt hoeft ook niet aan de auto te liggen, connectiviteit is bv ook afhankelijk van net type telefoon, bij de ene lukt het beter om verbinding mee te maken dan met een ander toestel.
Vroeger moest je een nieuwe auto kopen als je extra functies wilde hebben, nu moet je twee tot drie weken wachten en er is weer iets veranders. Is dat voor iedereen een voordeel…. Ik denk het niet, maar er is niemand die je verplicht de updates direct te installeren.
 
Ik parkeer altijd achteruit in, maar wil dan eigenlijk kunnen zien of ik met mijn voorbumper langs de auto voor me ga schaven...
Met de S was het wel overzichtelijk, maar in de Y zie je niets van de voorkant. Het went misschien wel, maar nu na een paar weken durf ik nog niet veel.
De nieuwe parkeerhulp schreeuwt 1 meter voor een blinde muur al STOP, maar laat me bij een enorme bloembak gewoon doorrijden, bij 10cm afstand tot mijn bumper geeft hij dan aan dat ik nog 80 cm over heb.
Zolang het nog niet werkt zou ik de functie liever uit kunnen zetten, maar behalve het geluid uitzetten lijkt die mogelijkheid er helaas niet te zijn.
 
Mijn ervaring met versie 2023.6.8 op mijn Model S 2018, is verre van optimaal.
Na installatie werden alle instellingen en alle bestuurders profilen gewist, alsof er een 'factory reset' gedaan werd.
De reactie van Tesla service was, daar kunnen we niets aan doen. We zullen U de update nogmaals toe sturen voor een nieuwe installatie. ☹️
Naast het feit dat je geruime tijd bezig bent om alle instellingen opnieuw te doen, zijn bepaalde instellingen, zoals spotify playlists etc. niet meer voor mij te achterhalen.
Volgens de handleiding zou je een 'cloud' profiel aan moeten kunnen maken, zodat alle instellingen bij Tesla op de server bewaard worden, maar ik heb die optie nog nooit kunnen vinden.
 
Ben ik een fanboy…. wellicht wel op een aantal punten maar zeker niet op alle vlakken. Mijn vrouw is al helemaal niet onder de indruk van de mogelijkheden van Tesla en voor haar is het gewoon een vervoermiddel dat je van a naar b brengt en ze heeft niet echt klachten over de auto.
Ik denk dat elke fanboy zoals je ze noemt, zich ervan bewust is dat een update niet altijd een vooruitgang is zo niet dan steek je je kop in het zand. Wat je wel weet is dat iets wat ineens niet goed meer werkt, na een aantal updates gewoon wel weer werkt. Voor die update hoef je in elk geval niet naar de garage en de update kun je vanaf de bank vanaf je telefoon installeren.

Ik zou het product niet complex willen noemen, ik heb nog nooit hoeven zoeken om erachter te komen hoe iets werkt. Veel functies helpen de berijder juist, neem bv het automatisch uitschakelen van de richtingaanwijzer na het wisseleen van rijstrook. Is de software zelf complex, dat denk ik wel en daarom zal er best wel een keer iets minder goed werken. Hoeveel updates krijg je binnen van bv Microsoft of andere grote software producten?
Dat iets niet werkt hoeft ook niet aan de auto te liggen, connectiviteit is bv ook afhankelijk van net type telefoon, bij de ene lukt het beter om verbinding mee te maken dan met een ander toestel.
Vroeger moest je een nieuwe auto kopen als je extra functies wilde hebben, nu moet je twee tot drie weken wachten en er is weer iets veranders. Is dat voor iedereen een voordeel…. Ik denk het niet, maar er is niemand die je verplicht de updates direct te installeren.
Ik ben globaal gezien wel fanboy. Professioneel ben ik veel met process improvement In productie-omgevingen en logistiek.
Meestal gaat het dan om efficiëntieverbeteringen met cijfers die zich in de grootte-orde van een paar procenten bevinden. De bakens die Tesla verzet zijn ongezien en onmenselijk.
Waar ik minder fanboy van ben is dat dit vaak gebeurt ten koste van een waardig leven van medewerkers. En verder ben ik ook vaak ook geen fanboy van Musk. In veel zaken wel, in sommige uitspattingen niet.
Vooral van de no-nonsense en de can- do aanpak ben ik fan.
Elke dag worden er evenveel wijzigingen doorgevoerd als bij andere merken in een maand of jaar. Dat er dan een paar verkeerd lopen, neem ik er graag bij. Al zou ik het ook wel moeilijk gehad hebben, mocht mijn wagen onaangekondigd geleverd zijn zonder parkeersensoren. Dat is nu een wijziging die je meer kan oplossen als het met een software update niet lukt. Al worden we misschien toch nog verrast. Ik geef ze nog even het voordeelnvan de twijfel.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Ik heb nog altijd update 2023.6.9 niet gekregen. Duurt de uitrol van een update altijd zo lang? Zijn er nog?

Zolang Enzo63 of ikzelf de update niet hebben gekregen is er geen reden tot paniek. Wij staan immers steeds achteraan in de rij... 😂
Wil je werken met Elon producten, dan moet je je ook schikken naar Elon tijden. So is "soon" meestal een periode van meerdere maanden/ jaren,... maar het komt... ooit wel eens 😅
 

Deze wilde ik net delen maar is al gedaan. Super goede test waar het gewoon de vele beperking laat zien van de Tesla Vision variant.

Kort samen gevat. Rij je recht op een muur of hek af dan werkt het. Ik het geval van objecten zoals een paal, kliko of een persoon dan werkt het in de meeste gevallen niet en al helemaal niet als je er niet recht op af gaat maar richting de hoeken van de bumpers.

Ze testen ook met USS en het werkt beter maar het laat zien dat de audio feedback in Tesla's super slecht it.

Dat klopt ook want de presentator doet de piep piep piep pieeeeeeeep na van bv. BMW en inderdaad is de audio feedback zoveel beter. Vooral omdat het voor en achter tegelijk doet want handig is bij het file parkeren in een klein vak waar je tegelijk de achterkant als de voorkant in de gaten moet houden.

Ik wou dat Tesla diezelfde feedback zou geven maar ja.... waarschijnlijk een software patent ofzo waar Tesla geen licentiekosten voor wil betalen :cool:
 
Mijn ervaring met versie 2023.6.8 op mijn Model S 2018, is verre van optimaal.
Na installatie werden alle instellingen en alle bestuurders profilen gewist, alsof er een 'factory reset' gedaan werd.
De reactie van Tesla service was, daar kunnen we niets aan doen. We zullen U de update nogmaals toe sturen voor een nieuwe installatie. ☹️
Naast het feit dat je geruime tijd bezig bent om alle instellingen opnieuw te doen, zijn bepaalde instellingen, zoals spotify playlists etc. niet meer voor mij te achterhalen.
Volgens de handleiding zou je een 'cloud' profiel aan moeten kunnen maken, zodat alle instellingen bij Tesla op de server bewaard worden, maar ik heb die optie nog nooit kunnen vinden.
Zie dit topic: Plotselinge factory reset.

In een "cloud profile" zitten wel jouw persoonlijke instellingen staan voor stoel, stuur en spiegels. Maar alle andere instellingen ben je kwijt. En moet je (soms per profiel) weer opnieuw instellen.