Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.6.*

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmiddag 2x drie kwartier gereden, en ik heb geen haperingen meer ervaren met DAB+ zenders. Die had ik met de vorige versies steeds wel. Wellicht is het spotify/tunein een andere probleem als het DAB+ probleem?
 
Tsja... Alle MCU2 teslas zijn inmiddels ook echt legacy. Totaal geen toevoegingen meer. Het is enkel te hopen dat ooit nog een HW3 FSD update wordt uitgerold maar ben benieuwd hoeveel liefde HW3 nog zal krijgen zodra HW4 op alle modellen gaat uitrollen.
 
Tsja... Alle MCU2 teslas zijn inmiddels ook echt legacy. Totaal geen toevoegingen meer. Het is enkel te hopen dat ooit nog een HW3 FSD update wordt uitgerold maar ben benieuwd hoeveel liefde HW3 nog zal krijgen zodra HW4 op alle modellen gaat uitrollen.
Das makkelijk. Geen enkele.

Voor de pre-refresh MS/MX is de afgelopen tijd al amper wat gedaan. Alles zit/zat op de M3 en MY, en nu zal de focus gaan naar HW4.

Kans dat FSD (if ever) naar HW3 komt lijkt me wel redelijk, gezien het grote aantal auto's dat met HW3 rijdt.

Thats life! Als ik terug kijk naar de verbeteringen die mijn MX2018 heeft gekregen, dan mag ik niet klagen. Iedereen weet dat ergens het feest een keer ophoudt. De gemiddelde telefoon krijgt minder updates...
 
Iedereen weet dat ergens het feest een keer ophoudt. De gemiddelde telefoon krijgt minder updates...

Ja, maar je auto is toch niet te vergelijken met een smartphone? Btw de upgrades bij Apple zijn in de afgelopen zo veel jaar ook nihil.

Op dit moment hebben wij weinig aan HW4, behalve dat je hogere resolutie dashcam video's kunt opnemen. Als ik zie wat HW3 in Amerika op dit moment kan, dan neem ik genoegen hoor met mijn huidige hardware :cool:
 
  • Like
Reactions: Alain13 and KL0809
Ik heb vanmorgen de 2023.6.8 geïnstalleerd. Ik kon vanmorgen geen spraakcommando's geven. "Geen verbinding, probeer later opnieuw." kreeg ik te zien. Na een reset en even geduld ging het dan toch. Op het einde van mijn rit plots geen verbinding meer mogelijk met Spotify. Gemeld via de welgekende knop en meteen een service afspraak gemaakt. Net melding gekregen dat men zal langs komen. Lijkt me dus geen software probleem dan?
 
Zit nog op 23.2 en wilde naar 23.6. Echter doet mijn wifi het al een tijdje niet(heeft deze het überhaupt wel gedaan) en ik heb een E bij 4g... Zelfs thuis op de oprit geen wifi... Eerst maar eens de auto resetten. Hoe lang duurt het trouwens tot de auto helemaal is uitgeschakeld?
 

Attachments

  • IMG_20230321_141247.jpg
    IMG_20230321_141247.jpg
    252.4 KB · Views: 63
  • IMG_20230321_141240.jpg
    IMG_20230321_141240.jpg
    494.4 KB · Views: 31
Zit nog op 23.2 en wilde naar 23.6. Echter doet mijn wifi het al een tijdje niet(heeft deze het überhaupt wel gedaan) en ik heb een E bij 4g... Zelfs thuis op de oprit geen wifi... Eerst maar eens de auto resetten
Mijn wifi valt zo nu en dan ook weg (initialiseren is dan wat je steeds ziet). Even een "soft reset" en hij doet het weer! Ik heb in NL nog nooit een E gezien moet ik zeggen.
 
Mijn wifi valt zo nu en dan ook weg (initialiseren is dan wat je steeds ziet). Even een "soft reset" en hij doet het weer! Ik heb in NL nog nooit een E gezien moet ik zeggen.
nee, die E is vandaag pas voor het eerst, maar die soft reset, wat bedoel je daarmee? ik heb al uitzetten geprobeerd, 15 min gewacht en daarna weer op de rem, maar hij lijkt helemaal niet uit geweest, instant aan
 
nee, die E is vandaag pas voor het eerst, maar die soft reset, wat bedoel je daarmee? ik heb al uitzetten geprobeerd, 15 min gewacht en daarna weer op de rem, maar hij lijkt helemaal niet uit geweest, instant aan
2 knoppen op het stuur ingedrukt houden tot je de T weer ziet op het scherm en dan loslaten. 100% dat het daarna is opgelost.
 
  • Like
Reactions: marcel112
2 knoppen op het stuur ingedrukt houden tot je de T weer ziet op het scherm en dan loslaten. 100% dat het daarna is opgelost.

2 knoppen op het stuur ingedrukt houden tot je de T weer ziet op het scherm en dan loslaten. 100% dat het daarna is opgelost.
You're right instant fix... Volle wifi ontvangst en direct snelle update download
 
  • Like
Reactions: DM231191
Ik heb vanmorgen de 2023.6.8 geïnstalleerd. Ik kon vanmorgen geen spraakcommando's geven. "Geen verbinding, probeer later opnieuw." kreeg ik te zien. Na een reset en even geduld ging het dan toch. Op het einde van mijn rit plots geen verbinding meer mogelijk met Spotify. Gemeld via de welgekende knop en meteen een service afspraak gemaakt. Net melding gekregen dat men zal langs komen. Lijkt me dus geen software probleem dan?
Inderdaad.
Spraakcommando’s hebben internet nodig, spotify ook. Zal een connectieprobleem zijn.
 
Tsja... Alle MCU2 teslas zijn inmiddels ook echt legacy. Totaal geen toevoegingen meer. Het is enkel te hopen dat ooit nog een HW3 FSD update wordt uitgerold maar ben benieuwd hoeveel liefde HW3 nog zal krijgen zodra HW4 op alle modellen gaat uitrollen.
Ja geen toevoegingen meer is niet erg, fouten maken wel, ze hebben volgens mij buffer instellingen gewijzigd, hopelijk per ongeluk en nogmaals hopelijk dat na vele klachten erover het wel weer rechtzetten.

Ik hoop wel dat Tesla een snelle cash grab uitrollen door ons nogmaals onze mcu2 te laten upgraden voor 2000 of max 3000 euro, makkelijk verdiend. Kopen oude intel atom processor in dat 2x zo snel is en verkopen voor hoofdprijs, het is toch enkel snelheid wat wij willen en oh iets meer RAM en ecc mem vervangen door 128GB SLC geheugen. Verder geen wijzigingen dus software compatible, enkel processor upgrade en ECC vervangen door SLC flash omdat het veel meer read and writes kan hebben.
 
Ik heb toch niet zo te klagen over de MCU2 refresh. Da's quasi hetzelfde als een nieuwe chip in een iPhone 4 krijgen zodat ie zo snel is als een iPhone X.

En ja, we zijn weer wat jaren verder, dus het schermformaat van de iPhone 4 wordt niet meer zo ondersteund. Maar als je nu een iPhone X of iPhone 12 qua scherm kiest, krijg je wel nog functionele updates.

Maar, mijn MCU2 kreeg in 2022 toch nog een refresh? Heb hier nog heel wat mensen over horen janken dat alles weer ergens anders stond...
 
  • Like
Reactions: Powergerry