Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.6.*

This site may earn commission on affiliate links.
Thanks @rsnhakan zal de settings aanpassen!

Ik heb (nog) premium connectivity, gebruikt de auto altijd zijn eigen verbinding of moet hij in de buurt van wifi zijn? (Ook zonder premium connectivity)
Dat maakt niet uit. Updates worden ook aangeboden (ter download) via LTE. Downloaden zal dus in de meeste gevallen wel via Wi-Fi (kan ook een hotspot van je telefoon zijn) moeten. Maar dat geeft de auto wel aan.
 
Ik heb ze deze nacht laten installeren en voorlopig not really impressed. Er zijn nu nog meer waarschuwingsgeluidjes (bij het parkeren) en inderdaad met een ruime marge van 30cm of zo zegt hij STOP, maar die afstand zie ik wel zelf nog. Mocht net ietsje meer zijn om echt nuttig te zijn vind ik, al is dit letterlijk feedback na 1 rit dus ik vermoed dat ik mijn mening wel zal bijstellen..
 
Dat maakt niet uit. Updates worden ook aangeboden (ter download) via LTE. Downloaden zal dus in de meeste gevallen wel via Wi-Fi (kan ook een hotspot van je telefoon zijn) moeten. Maar dat geeft de auto wel aan.
In principe moet er wifi zijn. Tenzij het een veiligheidsupdate betreft of indien er na lang aanbieden (weken, maanden) nog steeds geen wifi was.
 
In principe moet er wifi zijn. Tenzij het een veiligheidsupdate betreft of indien er na lang aanbieden (weken, maanden) nog steeds geen wifi was.
Nee hoor. Voor het aanbieden van updates hoeft er geen Wi-Fi te zijn. Aanbieden = de bestuurder laten weten dat er een update klaar staat om gedownload te worden (via Wi-Fi in de meeste gevallen dus).
 
Ben benieuwd! Ik heb mijn MY nog geen 3 weken in bezit en zit nog op 2023.2.100. Kan ik het update proces zelf via de app of navigatie forceren, of is het gewoon afwachten?
ZOals anderen al schreven, updates op Advanced, maar daarna wil een reboot (linker en rechterknop ingedrukt houden) ook wel eens helpen. Bij mij in ieder geval wel. Gisteren bij parkeren en verbinden met Wifi geen updates, na reboot wel. (Kan naturlijk ook toeval zijn..)
 
ZOals anderen al schreven, updates op Advanced, maar daarna wil een reboot (linker en rechterknop ingedrukt houden) ook wel eens helpen. Bij mij in ieder geval wel. Gisteren bij parkeren en verbinden met Wifi geen updates, na reboot wel. (Kan naturlijk ook toeval zijn..)
Na een soft reset (beide knoppen op stuurwiel ingedrukt houden tot je een T ziet) heb je weer de mogelijkheid om te kijken of er voor jouw auto een update klaar staat.

Je kunt het zoeken triggeren door naar het tabje software te gaan. Dan zie je wanneer je auto voor het laatst heeft gezocht naar een update. Dit kan 1x per 24 uur of soms begint je wagen ook te zoeken naar een nieuwe update na een soft reset.
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: gmullebr
Ben benieuwd! Ik heb mijn MY nog geen 3 weken in bezit en zit nog op 2023.2.100. Kan ik het update proces zelf via de app of navigatie forceren, of is het gewoon afwachten?
Hier ook 2023.2.100. Dat is een factory build, had volgens mij eigenlijk voor de aflevering al geüpdatet moeten worden naar een normale release. Ik heb nu een service request aangemaakt met de vraag of ze een update kunnen pushen (liefst 2023.6.9 uiteraard). Er staat nu een afspraak voor mobiele service, maar meestal krijg je binnen een dag een reactie, dan zullen ze wel laten weten of het mogelijk is of niet.
 
Hier ook 2023.2.100. Dat is een factory build, had volgens mij eigenlijk voor de aflevering al geüpdatet moeten worden naar een normale release. Ik heb nu een service request aangemaakt met de vraag of ze een update kunnen pushen (liefst 2023.6.9 uiteraard). Er staat nu een afspraak voor mobiele service, maar meestal krijg je binnen een dag een reactie, dan zullen ze wel laten weten of het mogelijk is of niet.
Als je iets terugleest zie je dat ik dat ook al had gezegd (mbt factory). En nee, deze wordt niet geüpdatet naar een nieuwere versie bij aflevering.

M.i. is het niet nodig om een service request in te schieten om te vragen naar de nieuwste update. Deze wordt echt wel aangeboden. Geduld is een schone zaak.
 
Na een soft reset (beide knoppen op stuurwiel ingedrukt houden tot je een T ziet) heb je weer de mogelijkheid om te kijken of er voor jouw auto een update klaar staat.

Je kunt het zoeken triggeren door naar het tabje software te gaan. Dan zie je wanneer je auto voor het laatst heeft gezocht naar een update. Dit kan 1x per 24 uur of dus "onbeperkt" door telkens een soft reset uit te voeren.
Volgens mij werkt dat niet meer sinds een paar updates terug. Ik kan resetten wat ik wil maar de tijd dat er voor het laatst naar een update is gezocht blijft hetzelfde. Pas na 24 uur zoekt hij opnieuw naar een update.
 
  • Informative
Reactions: DM231191
Volgens mij werkt dat niet meer sinds een paar updates terug. Ik kan resetten wat ik wil maar de tijd dat er voor het laatst naar een update is gezocht blijft hetzelfde. Pas na 24 uur zoekt hij opnieuw naar een update.
Ik heb het vorige week nog geprobeerd en vlak daarvoor nog gezocht naar een update. Na een soft reset werd er weer opnieuw gezocht. Vandaar mijn reactie.
 
Het commando 'spiegels inklappen' werkt niet meer sinds vorige versie. 'Spiegels uitklappen' wel. Ik veronderstel dat ik niet de enige ben. Iemand die een alternatief commando kent dat wel nog werkt? Ik gebruik het dagelijks na het uitrijden dan de garage.
'Inklappen' werkt blijkbaar wel. En tiental alternatieven, waaronder die van de Tesla website zelf, niet (meer).
 
Hier ook 2023.2.100. Dat is een factory build, had volgens mij eigenlijk voor de aflevering al geüpdatet moeten worden naar een normale release. Ik heb nu een service request aangemaakt met de vraag of ze een update kunnen pushen (liefst 2023.6.9 uiteraard). Er staat nu een afspraak voor mobiele service, maar meestal krijg je binnen een dag een reactie, dan zullen ze wel laten weten of het mogelijk is of niet.
Ik heb ook enkele weken rond gereden met zo'n factory build en kwamen er geen updates binnen.
Toevallig moest ik bij de services center zijn en toen mijn auto naar buiten werd gereden stond er ineens wel een update klaar.
Blijkbaar bij het uitlezen kunnen zij de auto wel een 'schopje" geven naar een nieuwe versie. Of ze het specifiek op een service verzoek doen, denk ik niet. Ze worden dan helemaal gek van de tickets die dan binnen komen:)

ps; heb gisteren ook de .9 ontvangen en geïnstalleerd, vanmiddag eens kijken wat de nieuwe lijntjes en piep show gaan brengen, mis de USS wel heel erg...