Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.6.*

This site may earn commission on affiliate links.


"AP/EAP/FSD/NOA en UNECE regeltjes. De nags, autopark, smart summon, autopark,"
Je zegt het zelf: UNICE regeltjes. En wat FSD betreft, je ziet al jaren aankomen dat dat niet goed komt voor deze generatie wagens. Zelfs de beta versie in de US is enkel goed voor vergevingsgezinde pioniers die de foutjes negeren en als een opa willen rondrijden (al wordt dit laatste misschien nog het nieuwe normaal)

"Ruitenwisser NN"
Ik heb weinig problemen met de ruitenwissers. Enkel 2-3 keer in de winter. Opgelost door het zout af te spoelen en/of andere ruitenwisservloeistof (beide tegelijk uitgevoerd).

"Auto high-beam, DAB+"
Beide zijn opgelost toch?

"Sentry mode, UI changes"
Zijn daar problemen mee? Sentry werkt, en iedereen zit vanaf april al weer af te tellen naar de volgend UI update, en o wee als ze de laatste in de rij zijn om hem te krijgen.
"etc"​
Uitdrukking, gebruikt om de zaak erger te doen lijken dan ze is, als er niets meer te melden is.

"gewoon echt totaal slecht zijn"
Hyperbolisch bedoeld veronderstel ik. Als je nog een 6/10 geeft dan is het niet totaal slecht vermoed ik

De kwaliteit is telkens "net genoeg".
Dat is 1 van de mantra's van 'lean' (en dus van Tesla), je betaalt dan ook geen cent te veel. Ik betaal niet graag voor 'overkill'.

Al meermaals hier gezegd, je krijgt de vooruitgang die Tesla maakt niet door geen risico's te nemen. En inderdaad, soms valt er eens iets verkeerd uit, zoals de USS removal of vision only.
Hopelijk blijft het bij te laat leveren van de software update. Dan zal iedereen het snel vergeten zijn. Als die oplossing er niet komt, is er inderdaad wel een probleem. Maar namontage zal dan redding moeten brengen (bumper is plastic, boren is dus geen issue).
Wat het verwijderen van de radar betreft, dat was de eerste maanden ook een drama. Het is nog steeds niet perfect, maar voor mij is het al aanvaardbaar. Geen showstopper meer voormij. Zelfs het start-stop rijden lijkt verbeterd.
Vergeet niet dat Tesla altijd is blijven leveren tijdens de onderdelen en chips crisis. Sommige aanpassingen zullen wellicht 'van moeten' geweest zijn, omdat de onderdelen er gewoon niet waren. Alles beter dan niet leveren en Tesla failliet te zien gaan en daarna dan ook niets nog te kunnen krijgen van service en onderdelen en zeker geen garantie.

View attachment 927129

Ik heb helaas nog steeds geen DAB+ radio, meestal hoor ik niets, maar soms hoor ik mijn Y het volgende:
 
Even een soft reset proberen? 2 knoppen op het stuur ingedrukt houden tot je een T ziet.
Nope, al meerdere keren geprobeerd, maar het probleem blijft sinds ik hem in ontvangst heb genomen op 31 maart. Donderdag een serviceafspraak, maar ze belde al dat ze hem aan het uitlezen zijn en ze wachten op een software update, (al een jaar of zo als ik de verhalen lees).
 
  • Informative
Reactions: DM231191
Nope, al meerdere keren geprobeerd, maar het probleem blijft sinds ik hem in ontvangst heb genomen op 31 maart. Donderdag een serviceafspraak, maar ze belde al dat ze hem aan het uitlezen zijn en ze wachten op een software update, (al een jaar of zo als ik de verhalen lees).
In mijn Tesla luister ik geen radio, dus ik kan helaas geen ervaringen delen.

Als tijdelijke workaround kun je ook gebruik maken van TuneIn (ingebouwde applicatie, gratis) om via internet naar je zender te luisteren. Of als je een Apple Music abonnement hebt, kun je ook binnen Apple Music zoeken naar zenders die door TuneIn worden aangeboden.
 
Ben je in een zone waar dab werkt?
Anders service ticket inschieten. Lossen ze misschien remote of via ranger op. Kost je dan geen moeite.
Nee DAB+ werkt hier. Met mijn vorige Tesla nooit problemen mee gehad. Ik heb een serviceticket ingeschoten, maar ze denken een software probleem. Ranger zou donderdag komen, maar volgens de medewerker zal die hoogstwaarschijnlijk niet komen omdat ze wachten op een software update. Echter komen er veel updates, maar niet die het probleem oplossen. Ik zal via Apple Music eens zoeken naar 538! Goede tip.
 
In mijn Tesla luister ik geen radio, dus ik kan helaas geen ervaringen delen.

Als tijdelijke workaround kun je ook gebruik maken van TuneIn (ingebouwde applicatie, gratis) om via internet naar je zender te luisteren. Of als je een Apple Music abonnement hebt, kun je ook binnen Apple Music zoeken naar zenders die door TuneIn worden aangeboden.
OK, maar dat werkt toch alleen als je een Premium Connectivity abo hebt?
 
Probleem opgelost door sleepdienst: heeft de motorkap opengekregen via het sleepoog dmv accubooster.
Vervolgens de accupolen gekoppeld, toen kreeg ik weer verbinding met de auto en kon zelf een soft reset uitvoeren.

Onbekend wat de oorzaak geweest kan zijn, de software update? Meest waarschijnlijk. De bliksem van vannacht? Onwaarschijnlijk...