Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2024.20.*

This site may earn commission on affiliate links.
Stalkless for the win again.
100% garantie (tot dusver) dat AP automatisch uitschakelt (+TACC blijft actief) wanneer je richting aangeeft. Zonder stalk geen last van zacht of hard doorduwen van een stalk. De wagen is intelligent genoeg om de richtingaanwijzer op het juiste moment uit te schakelen.
Ge moogt ze hebben, die kl*te pinkers op het stuur tijdens een rondpunt 🤣
 
Ge moogt ze hebben, die kl*te pinkers op het stuur tijdens een rondpunt 🤣
Rotondes zijn sinds dag 3 foutloos. Je moet gewoon inderdaad een trucje hebben om ze foutloos te gebruiken.

Terwijl ik naar links begin te draaien, houd ik mijn rechterhand onderaan het stuur en dan komt mijn duim automatisch op de juiste knop om de richtingaanwijzer te activeren. En dit alles zonder een blik op het stuur. En al maanden foutloos.
 
Ik heb al gemerkt dat wanneer er nog een wagen naast je rijdt (dode hoek) hij wacht tot het gevaar geweken is.
En daar kwam de EU dan weer in tussen. De tijd voor de uitvoering van een rijstrookwissel, na initiatie door de richtingaanwijzer, is door de EU is op een bepaald moment (2017?) beperkt tot x seconden. Hij kan dus niet zo heel lang meer wachten.
Gevolg is dat hij nu bruusk een rijstrookwissel onderbreekt als die tijd verstreken is.
 
Ik las dat de rotondes snel wennen. Als je op een rotonde rijdt, staat de rechter richtingaanwijzer niet inderdaad niet meer rechts van het stuurmidden, maar wel altijd op dezelfde plaats. Je onthoudt snel waar dat is.
Stropdassen wennen ook snel, zelfs als ze strak zitten.... (vrij naar Theo Maassen)

Persoonlijk denk ik dat de 'stalks' een heel bruikbare manier is om dit te regelen. Knoppen op het stuur zijn super voor andere dingen maar net niet handig als je met het stuur zelf bezig bent, en het dus niet in de 'recht vooruit' stand staat.

Net een Y besteld en het feit dat die nog pre-facelift is en dus nog een stalk heeft voor de richtingaanwijzers was zeker een pre in de keuze.
 
Persoonlijk denk ik dat de 'stalks' een heel bruikbare manier is om dit te regelen.
Spreek ik niet tegen.
Vergeet niet dat het einddoel van Tesla is om een wagen te maken die geen bediening nodig heeft.
Als er dan onderweg naar je einddoel een leverancier problemen heeft om stalks te leveren door de gevolgen van corona, dan laat je je niet tegen houden door iets wat niet nodig is om je einddoel te bereiken. Zeker niet als er een workaround bestaat.
 
  • Like
Reactions: Mars2020 and Krisja
Rotondes zijn sinds dag 3 foutloos. Je moet gewoon inderdaad een trucje hebben om ze foutloos te gebruiken.

Terwijl ik naar links begin te draaien, houd ik mijn rechterhand onderaan het stuur en dan komt mijn duim automatisch op de juiste knop om de richtingaanwijzer te activeren. En dit alles zonder een blik op het stuur. En al maanden foutloos.
+1
 
  • Like
Reactions: JuanF1 and Krisja
Ik vind de knopjes op het stuur handiger dan de stalk.

Voor de knopjes moet ik mijn handen niet verzetten. Voor de stalk wel.
huh? Je dient je handen op kwart voor drie op jet stuur te houden, niet geheel toevallig zitten daar net die stalks. Dus hoezo verzetten? Tijdens een bocht niet op kwart voor drie?Eens hoor, maar je bedient je richtingaanwijzer voor je de bocht inzet, dus dan zitten de handen nog op kwart voor drie.
 
huh? Je dient je handen op kwart voor drie op jet stuur te houden, niet geheel toevallig zitten daar net die stalks. Dus hoezo verzetten? Tijdens een bocht niet op kwart voor drie?Eens hoor, maar je bedient je richtingaanwijzer voor je de bocht inzet, dus dan zitten de handen nog op kwart voor drie.
Zitten je handen nog kwart voor drie midden op de rotonde als je naar rechts moet pinken?
 
  • Like
Reactions: Krisja and JuanF1
Geen stalks, voor mij een reden om even goed na te denken. Mij gaat het wel lukken (maar weet niet of het wel handig is, nogal verschillende berichten). Wij wisselen regelmatig van auto's........ zal mijn wederhelft toch eerst zelf even laten testen voordat ik dat overweeg. Zie het liefst optie bij bestellen: joke/squircle of rond stuur, stalks of geen stalks. Bij de Cybertruck is het anders, die draait nog geen 180 graden en daar werkt het volgens mij wel goed.

Wat me overigens ook stoort: die visualisations "show" (zo van kijk hoeveel we al kunnen..... soort FSD promotie). Voor mij onnodig en onrustig, wil ik kunnen uitzetten. Achteruit is het wel handig en objecten rond de auto ook bij parkeren (onder 5kmh gewoon automatisch aan in full screen), maar met rijden: stoplichten auto's, fietsers, kliko's, etc ......ik zie ze zelf wel. Voegt niks toe, alleen maar extra afleiding. Is indrukwekkend om te zien, maar heb er niks aan.
 
Dan rij je toch rechtdoor? Waar rij je rechtdoor op een rotonde?

Of verplaats je je handen? Net wat ik zeg dat ik nu niet meer hoef te doen...
Bij de overgang van het rijden op de rotonde naar het verlaten van de rotonde komt mijn linkerhand op het ogenblik bijna als vanzelf langs de stalk. Oh en nee ik heb mn handen zelden op 10 voor 3 of 20 voor 5 of whatever omdat ik (te vaak) maar 1 hand aan het stuur heb, ook op een rotonde, Ik stuur in met rechts als ik de rotonde op ga en pak over naar links om er weer af te gaan. Door dit item heb ik er vanochtend namelijk even specifiek op gelet hoe ik dat doe.
 
Laat ons gewoon akkoord gaan dat, als je niet openstaat voor iets anders of het niet de kans geeft om eens te proberen dat het oude altijd het betere zal zijn.
Dat is waarschijnlijk ook één van de redenen dat er nog nieuwe ICE voertuigen verkocht worden of dat Amerika de automaat jaren voor Europa heeft omarmd. Er zijn nu nog steeds Europeanen die een reden kunnen verzinnen om handgeschakeld te blijven rijden 🤣
 
Bij de overgang van het rijden op de rotonde naar het verlaten van de rotonde komt mijn linkerhand op het ogenblik bijna als vanzelf langs de stalk. Oh en nee ik heb mn handen zelden op 10 voor 3 of 20 voor 5 of whatever omdat ik (te vaak) maar 1 hand aan het stuur heb, ook op een rotonde, Ik stuur in met rechts als ik de rotonde op ga en pak over naar links om er weer af te gaan. Door dit item heb ik er vanochtend namelijk even specifiek op gelet hoe ik dat doe.
Ah ja je hebt gewoon geen rijtechniek. Je trekt aan je stuur om de rotonde op te rijden, en duwt met links om 'm af te rijden en omdat je pook niet rechtsonder zit maar links, verzet je je toch je hand.