Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Ik las je posts en begrijp (gedeeltelijk) wat je zegt. Echter is bekend dat Tesla "anders" werkt dan bestaande merken en durft ook wat meer risico te nemen. Tesla systemen worden getest dan bij Beta rijders ingezet en dan uitgerold. Ik zou niet kunnen bedenken hoe dat sneller kan.
Het is waar dat de verwachtingen hoog zijn (een vaak wat vroeg aangekondigd) maar tot nu toe iedereen versteld heeft doen staan over de ver gaande mogelijkheden.
Anders gezegd: staande in de schoenen van Tesla, hoe zou jij het doen? Op de wijze van de "gevestigde" merken zou het zeker nog maanden (misschien wel jaren) duren voordat er een auto zou komen die dit allemaal kan. Ik ben juist blij dat ik als eigenaar mag meewerken aan het proces. Dat dit niet vlekkeloos gaat en met ups en downs was te verwachten.

Ik heb inderdaad ooit begrepen dat Tesla intern veel test en dan updates uitrolt naar een select groepje beta testers en na voldoende data wordt de update naar iedereen uitgerold.
 
Ik heb inderdaad ooit begrepen dat Tesla intern veel test en dan updates uitrolt naar een select groepje beta testers en na voldoende data wordt de update naar iedereen uitgerold.
Tesla rolt updates inderdaad eerst uit naar een select groepje beta testers. Daarna wordt de update uitgerold naar een groep van rond 1000 auto's in de onmiddellijke omgeving van de fabriek. Als daar geen problemen worden gerapporteerd wordt de update algemeen uitgerold. Temperatuur gerelateerde aspecten in een update, bijv. rond het opwarmen van de accu worden ook eerst naar een kleine groep gebruikers in de koude gebieden uitgerold voor ze algemeen beschikbaar komen.
In het begin ging die uitrol gefaseerd over soms wel een maand. Tegenwoordig worden updates binnen enkele dagen naar de hele vloot gepushed.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Euh, naar het schijnt rijden er in NL, niet in de onmiddellijke omgeving van de fabriek, ook een paar Beta-testers. De totale groep zal wereldwijd best fors zijn. Ze krijgen allemaal wel een NDA dus zeker weten doe ik t niet.
Die Beta-testers zitten inderdaad in de hele wereld. De grotere referentiegroep rond de fabriek. Updates voor AP HW2 zijn ook naar steeds grotere groepen, beginnend met 1000 auto's, uitgerold.
Als 100 Beta-testers 1 probleem vinden, dan hoeft er geen probleem te zijn. Als 1000 gebruikers 10 identieke problemen melden, dan is er wel een probleem. Statistisch zijn 100 Beta-testers nauwelijks relevant, 1000 gebruikers wel.
 
Is er een strategie bij de uitrol van de software? Ik lees dat sommige leden de parkeerfunctie al hebben maar hier nog niks. Vorige week opgehaald met SW 17.5.28. Nog geen update gehad

Algemeen bekend is dat Beta testers als een van de eerste de uitrol-versie ontvangen wat logisch is, lijkt mij.
Ik weet echter niet of die "status" bij de auto blijft na verkoop. Ik schat in van wel want wat zal Tesla het uitmaken, toch?
Of nog anders; zou een "Beta-model" meer opbrengen bij verkoop? Ik schat in dat sommige hier er een arm en een been voor over hebben, of heb ik dat mis?
 
Algemeen bekend is dat Beta testers als een van de eerste de uitrol-versie ontvangen wat logisch is, lijkt mij.
Ik weet echter niet of die "status" bij de auto blijft na verkoop. Ik schat in van wel want wat zal Tesla het uitmaken, toch?
Of nog anders; zou een "Beta-model" meer opbrengen bij verkoop? Ik schat in dat sommige hier er een arm en een been voor over hebben, of heb ik dat mis?

Wil je van uw auto af misschien?:rolleyes:
 
Algemeen bekend is dat Beta testers als een van de eerste de uitrol-versie ontvangen wat logisch is, lijkt mij.
Ik weet echter niet of die "status" bij de auto blijft na verkoop. Ik schat in van wel want wat zal Tesla het uitmaken, toch?
Of nog anders; zou een "Beta-model" meer opbrengen bij verkoop? Ik schat in dat sommige hier er een arm en een been voor over hebben, of heb ik dat mis?

voor zover ik weet heb, is het beta-testen niet gekoppeld aan een auto of een eigenaar.
er wordt per feature uit een grote pool (ad random?) gekozen.


neen, dat heb ik niet uit eerste hand, maar uit tweede;)
 
voor zover ik weet heb, is het beta-testen niet gekoppeld aan een auto of een eigenaar.
er wordt per feature uit een grote pool (ad random?) gekozen.
neen, dat heb ik niet uit eerste hand, maar uit tweede;)

Ook uit tweede hand ;), meld ik dat tot op heden dezelfde Beta testers alle tests hebben gehad 7.0 7.1 8.0 en 8.1 en wel tegelijkertijd.


Uiteraard is het niet de auto maar de eigenaar die een NDA accepteert. De auto verdwijnt daarom uit het Beta programma bij verkoop. Zo zal die ook uit je app verdwijnen.

Naar mij vertelt wordt de NDA bij iedere test eerst aangeboden waarna er pas gedownload kan worden en dus getest.
Echter is het niet zo dat deze pool gekoppeld is aan het chassis# ? Is een Tesla dus geselecteerd dan blijft hij dat, toch?

@ Xfrank, we overwegen een stapje "omhoog" maar daar kleven wat nadelen aan...