Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Ik snap niet waar dat misverstand vandaan komt, dat er maar één of twee camera's geactiveerd zouden zijn. Waarom zou je 8 camera's in een auto steken en er dan maar 2 gebruiken?
En ja ik heb dat artikel gelezen dat het met één camera ook werkt, maar dat noemt een 'fallback mechanisme'. De conclusie dat de andere 7 camera's dan niet werken is gewoon verkeerd.
Staat veelvuldig in de pers. Hier bijvoorbeeld Tesla’s Autopilot 2.0 is now using 2 out of 8 cameras with the new update
Maar t kan "fake news" zijn natuurlijk:rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: KrisB
Ik snap niet waar dat misverstand vandaan komt, dat er maar één of twee camera's geactiveerd zouden zijn. Waarom zou je 8 camera's in een auto steken en er dan maar 2 gebruiken?
En ja ik heb dat artikel gelezen dat het met één camera ook werkt, maar dat noemt een 'fallback mechanisme'. De conclusie dat de andere 7 camera's dan niet werken is gewoon verkeerd.
Op zich zou het logisch zijn nu met één camera's te werken. Dan kan een groot deel van de learnings van de AP1 gebruikt worden. Het zou ook logisch zijn als de andere wel op nemen zodat de data beschikbaar komen voor de nieuwe algoritmen.
 
Op zich zou het logisch zijn nu met één camera's te werken. Dan kan een groot deel van de learnings van de AP1 gebruikt worden. Het zou ook logisch zijn als de andere wel op nemen zodat de data beschikbaar komen voor de nieuwe algoritmen.
Dat de andere camera's (of een deel daarvan) wel actief zijn en hun data naar Tesla sturen geloof ik wel dat dat het geval kan zijn. Maar actief de onboard systemen voeden met informatie en de auto mede daarop laten acteren is wat anders. En de manier waarop de AP2 auto's nu reageren (of beter: niet reageren) op verkeerssituaties maakt dat vermoeden meer dan reëel. Ik ben het dus eens met Gerard60.
 
Dat de andere camera's (of een deel daarvan) wel actief zijn en hun data naar Tesla sturen geloof ik wel dat dat het geval kan zijn. Maar actief de onboard systemen voeden met informatie en de auto mede daarop laten acteren is wat anders. En de manier waarop de AP2 auto's nu reageren (of beter: niet reageren) op verkeerssituaties maakt dat vermoeden meer dan reëel. Ik ben het dus eens met Gerard60.

Er is een verschil tussen "camera's niet werken" en "data uit de camera's niet gebruiken in de software"... Ik vermoed dat de data meer en meer zullen gebruikt worden in de opeenvolgende versies van de software maar dat er moeilijk een lijn te trekken is tussen data uit één, twee of meerdere camera's. De software zal niet werken met een systeem van 8 afzonderlijke kanalen maar met een 3D model, dat opgebouwd wordt met info uit de camera's (zou ik vermoeden).
 
Kreeg een mailtje van Tesla met de aankondiging van Versie 8.1.
Wel leuk maar ik heb geen AP2 en heb dus niet veel aan deze info. Wel leuk dat je de P100D even mag testen..
Schermafbeelding 2017-04-06 om 14.59.48.png
 
  • Like
Reactions: FrankNL
Eeuh... wat is hier de logica achter? Autosteer verplicht me 50 km/u te rijden waar iedereen 90 km/u rijdt. Het systeem geeft zelfs aan dat je sneller mag rijden (hij herkent de verkeersborden). o_O

Omdat AP bedoelt is voor snelwegen en men dus wat voorzichtiger is met secundaire wegen. Secundaire wegen hebben over het algemeen scherpere bochten en lastigere situaties met kruisend verkeer. Het is immers officieel nog steeds niet de bedoeling dat AP1 gebruikt wordt voor andere wegen dan snelwegen.
 
Sterk artikel Hans, is precies wat ik me ook steeds afvraag als je verhalen van beleidsmakers leest; hebben ze geen idee van wat er op dit moment al op de weg is?! Stuur je dit artikel ook in naar de redacties van grote dagbladen, FD etc. en evt delen via LinkedIn? Denk dat hier wel eens voor is kan zijn...
 
  • Like
Reactions: HWS
Waarom beperken ze dan enkel AP2 en AP1 niet op secundaire wegen?
De software voor AP2 is volledig opnieuw geschreven van scratch, terwijl die voor AP1 ondertussen al vele jaren bestaat.
Ik vermoed dat de hoeveelheid AP2 testdata die ze verzameld hebben op secundaire wegen nog niet hoog genoeg is om hun het vertrouwen te geven dat ze nodig hebben. Op autosnelwegen zijn ze ook maar gradueel verhoogd tot 130km/u...
 
Precies, AP2 boven 50 km/u op secundaire wegen volgt vast in de komende maanden. En ik moet zeggen: ik zou AP2 in zijn huidige staat ook nog niet durven in te zetten op wegen met tegenliggers. Dus ik vind het prima zo, voor nu.

Maarten
 
Ik rij nu veel met AP2 op locale wegen.
Ik raad aan dat alleen te doen terwijl je goed oplet en het stuur vasthoud.
Als er plots een middenberm opduikt, zou die daar dikwijls gewoon op inrijden; de AP2 laat waarschijnlijk (nog) niet toe dat er scherpe bochten genomen worden en vertraagt niet om te anticiperen op zo'n wegvertrager. Ook rijdt hij naar mijn gevoel dikwijls te ver naar de zijkant van de weg.
Ik vermoed/hoop dat al mijn steering overrides door het neuraal netwerk als correcties worden meegenomen naar volgende updates toe. Vandaar dat ik blijf volharden ;)

Over de prestaties op de snelweg ben ik super tevreden. Ik hou het stuur wel bijna altijd vast (en vind het een beetje spijtig dat je relatief veel kracht moet zetten vooraleer hij dat detecteert als zijnde stuur vasthouden, maar soit). Hij scimt soms een klein beetje naar links en rechts op de rijstrook, maar wie doet dat niet?
Zelfs als anderen invoegen in je rijstrook doet die het goed en voel ik me veiliger dan als ik meerij met mijn vrouw ;)

Alvast het gevoel dat de auto mijn (en anderen hun) levensverwachting stevig verlengd (ik kan het toch niet laten te sms-en en te mailen achter het stuur).
Super!
 
Alvast het gevoel dat de auto mijn (en anderen hun) levensverwachting stevig verlengd (ik kan het toch niet laten te sms-en en te mailen achter het stuur).
Super!

Nou vond ik je ervaring leuk om te lezen, totdat ik het laatste regeltje las... :confused:
Heb daar een zéér "gemengd" gevoel over.
In een normale auto vind ik sms'en en mailen volledig uit den boze. Daar heb ik al heel wat taferelen van bijna-ongelukken c.q. onnodig vertragen etc. van meegemaakt. :mad: Een vette boete mag wat mij betreft direct uitgedeeld worden door de politie.

En ja, de S en X rijden al behoorlijk autonoom, maar volgens mij nu nog onvoldoende om op verantwoorde wijze allerlei andere dingen te gaan doen?
 
Nou vond ik je ervaring leuk om te lezen, totdat ik het laatste regeltje las... :confused:
Heb daar een zéér "gemengd" gevoel over.
In een normale auto vind ik sms'en en mailen volledig uit den boze. Daar heb ik al heel wat taferelen van bijna-ongelukken c.q. onnodig vertragen etc. van meegemaakt. :mad: Een vette boete mag wat mij betreft direct uitgedeeld worden door de politie.

En ja, de S en X rijden al behoorlijk autonoom, maar volgens mij nu nog onvoldoende om op verantwoorde wijze allerlei andere dingen te gaan doen?
Maarten, jij hebt een Classic. Ga maar eens een dagje mee.
 
Hans, ik heb flink wat AP1 kilometers achter de kiezen in een loaner. Maar toch blijf ik mij afvragen of allerlei andere dingen doen die concentratie vragen en er voor zorgen dat men langere tijd op iets anders gefocust is, op dit moment al verantwoord is.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe nadere AP1 en AP2-bezitters daar over denken?
 
Hans, ik heb flink wat AP1 kilometers achter de kiezen in een loaner. Maar toch blijf ik mij afvragen of allerlei andere dingen doen die concentratie vragen en er voor zorgen dat men langere tijd op iets anders gefocust is, op dit moment al verantwoord is.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe nadere AP1 en AP2-bezitters daar over denken?

Niet belerend bedoeld maar AP moet je leren (kennen). Pas na duizenden kilometers voel ik me met AP zoals ik nu doe. En op de snelweg, in de file, is er geen enkel beletsel om kortstondig even een appje te bekijken. En daarbij wordt AP1, want daar heb ik het over, steeds beter. Daar is geen update voor nodig maar er wordt kennelijk veel meer info over weg ontvangen van de neural map. Maar je moet wel bij de les blijven en je ogen schakelen tussen de weg en je device en je moet het ook bij korte berichtjes laten. Link om te zeggen maar wel waar.