Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
upload_2017-4-12_20-1-11.png
 
Toch maar even naar de auto gelopen om te updaten. En het blijft toch een mooi gezicht :):
View attachment 222505
Idd.... het is 17.14.23 .... nu kijken wat dat inhoudt ;-)
...
Het update proces heeft 40 minuten geduurd. In de release notes staat helemaal niets nieuws. Het zullen dus fixes onder water zijn. Gelukkig valt er nog veel te verbeteren ;-) dus ik ben benieuwd vanmiddag als ik naar huis rij of ik er iets van merk.
 
Last edited:
Wat ik wel merk sinds 8.1 op mijn MX: hoofdsteunen kan ik instellen en opslaan in profiel, maar eerstvolgende keer instappen op mijn profiel reset de hoofdsteun zich weer op 'standaard hoogte'. Zowel bestuurder als passagierstoel. Ook al heb je alles daarvoor anders ingesteld. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Ik heb de mijne ook hoger ingesteld, dus zal er eens op letten.

In de laagste stand ligt de hoofdsteun namelijk lekkerder in mijn nek. Zou mooi zijn als dat ook zo bleef ;).

Zelfs op hoogste stand duwt de onderkant in mijn nek (of eerder andersom, maar soit). En ik heb "geupgrade" van een 3 reservatie naar een X omdat ik te groot ben voor lage sedans zoals de S. Ik ben wel groter dan de gemiddelde Nederlander, maar zou denken dat vele onder jullie daar ook last van hebben?
 
Autosteer for the win. Ik heb het gevoel dat mijn veelvuldig autosteeren op de lokale wegen hier in de buurt vruchten afwerpt en hij beter en beter leert te rijden. Of is het een subjectief gevoel dat ik hem meer en meer betrouw?
Ik blijf met 1 hand rijden hoor - maar zo super relaxed - een beetje scannen in de verte en naar mogelijke autosteer problemen uitkijken,... zalig!
 
Ik heb een AP1 en de update is niet echt schokkend. Behalve nadat je drie keer op de T hebt geklikt.

Ik heb de 8.1 update nog niet gedaan want ik lees veel over meer beperkingen van AP. Helemaal die interval van 1min5sec dat je verplicht wordt het stuur vast te pakken alsook de 130km/u max (is 150km/u nu, die ik meestal gebruik).

Kun je updates overslaan en doorgaan naar een opvolgende zodra die er is?
 
Ik heb de 8.1 update nog niet gedaan want ik lees veel over meer beperkingen van AP. Helemaal die interval van 1min5sec dat je verplicht wordt het stuur vast te pakken alsook de 130km/u max (is 150km/u nu, die ik meestal gebruik).

Kun je updates overslaan en doorgaan naar een opvolgende zodra die er is?

Ik heb 8.1 al enige tijd. Er is serieus weinig verschil op te merken in 8.1 (ja er is wat anders maar details en geen major version update )

Heb sterk het vermoeden dat dit een voorbereidende release is.

Ik ervaar dus geen verschil in gebruik van AP.
 
Ik heb de 8.1 update nog niet gedaan want ik lees veel over meer beperkingen van AP. Helemaal die interval van 1min5sec dat je verplicht wordt het stuur vast te pakken alsook de 130km/u max (is 150km/u nu, die ik meestal gebruik).

Kun je updates overslaan en doorgaan naar een opvolgende zodra die er is?
Ja, dit gaat prima. Totdat je een keer het Service Center nodig hebt. Dan krijgt de auto de meest recente software.
 
@Fred85D ik heb vanavond wat metingen gedaan. Maar geen 1:08 of zo. Ergens tussen de 2 en 4 min. Meestal wanneer er een bocht in de snelweg ligt. Daarnaast gewoon tot 150 km/h AP. Volgens mij komt dit overeen met het gedrag voor V8.1.
Er zit idd een groot verschil met AP1 (ik denk dat jij die hebt) en AP2. Ik heb met mijn MX met AP2 een stuk of 40 metingen gedaan onder verschillende omstandigheden (druk-snelweg verlaten, rechte snelweg-bochten, overdag-donker, 100 km/u-130 km/u) maar kom steevast uit tussen 1:05 en 1:08 voordat het dashboard vriendelijk doch dringend naar me begint te knipogen. De omstandigheden doen er dus nauwelijks toe, als je die conclusie na 40 metingen mag trekken althans. De max voor AP2 is nog steeds 130 op die wegen die hij als snelweg herkent (en dat is lang niet allemaal). Ik hoop dan ook dat die intervallen langer worden naar mate Lord Elon vind dat AP2 betrouwbaarder wordt. In alle opzichten lijkt Autosteer in HW2 auto's op een beginnend bestuurder: het voelt alsof het systeem niet ver naar voren "kijkt" en daar zijn positie op de rijbaan bepaalt maar zijn correcties baseert op wat het systeem veel dichterbij waarneemt en daar zijn stuurcorrecties op baseert. Wat resulteert in schokkerig gedrag. Op voertuigen die heel dichtbij invoegen naar de rijstrook waarin je je bevindt reageert het systeem ook niet of veel te laat. Het lijkt erop dat het systeem alleen op verkeerssituaties reageert die een meter of 50-150 weg zijn. Nog een verschil met AP1: de verschillende types voertuigen worden nog niet weergegeven: alles wordt weergegeven als een personen auto, niet als motor, vrachtauto of voetganger zoals in AP1 en dan alleen nog maar op de eigen rijbaan, met uitzondering van voertuigen aan het eind van het "gezichtsveld" van de range, daar worden wel voertuigen aan de linker of rechterkant van de eigen rijbanen (kort) weergegeven. Het wiebelen van de rijbanen zit er ook nog steeds in en ondanks hoopvolle berichtjes ;-) van sommige andere forum leden, nee, hij herkent nog steeds geen verkeersborden. Overigens kan ik wel enorm van Autosteer genieten voor die functionaliteiten die het wel al heeft! Volgende maand staat een ritje München v.v. op het programma en ik denk dat Autosteer enorm gaat helpen in relaxer rijden.
 
Thx allen en Jhon T in het bijzonder.

Ik heb inderdaad AP1 met 85kWh maar overweeg in te ruilen en op te stappen naar AP2 met 100kWh maar stel dat dus nog even uit. Het lijkt erop dat het (op dit moment) van AP1 naar AP2 een stap terug is en niemand kan natuurlijk zeggen wanneer dat omkeert.