Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Ik merk dat er nu 2 auto's in de gaten worden gehouden.
De eigen rijbaan en de auto op de rijbaan hier links van.
Dit was voorheen toch niet?
Ook had ik de indruk dat mijn auto in ging houden toen een auto op de linker rijbaan zijn knipperlicht aandeed naar rechts en voor mij ging invoegen.
Wel had ik op de a44 in wassenaar toen ik naar de linkerbaan ging op ap dat hij veel te ver naar links ging over de doorgetrokken streep, bijna de vangrail in.
Ik heb zelf terug gestuurd en het later nog 2 keer geprobeerd
Allebei de keren wilde hij weer bijna de vangrail in. Ik heb die keren niet ingegrepen en het scheelde denk ik maar 5 of 10 cm of ik zat op de vangrail
voorheen nooit problemen gehad op de a44
 
Ik merk dat er nu 2 auto's in de gaten worden gehouden.
De eigen rijbaan en de auto op de rijbaan hier links van.
Dit was voorheen toch niet?
Ook had ik de indruk dat mijn auto in ging houden toen een auto op de linker rijbaan zijn knipperlicht aandeed naar rechts en voor mij ging invoegen.
Wel had ik op de a44 in wassenaar toen ik naar de linkerbaan ging op ap dat hij veel te ver naar links ging over de doorgetrokken streep, bijna de vangrail in.
Ik heb zelf terug gestuurd en het later nog 2 keer geprobeerd
Allebei de keren wilde hij weer bijna de vangrail in. Ik heb die keren niet ingegrepen en het scheelde denk ik maar 5 of 10 cm of ik zat op de vangrail
Dat de radar twee auto's in de gaten houdt is al even zo. Hij gaat er sowieso niet rechts langs. Je ziet de auto links voor je ook lichter van kleur worden. Ik heb versie 17.14.23. Vannacht komt daar een nieuwe versie over heen.
 
Laat ik mijn eerste post (als ik het goed heb) maar eens hebben over de nieuwe versie. De regelmatige updates + autopiloot is toch wel een van de redenen waarom ik fan ben van Tesla (zijn er nog meer hoor ;)). Ik had op mijn model x 17.17.17 maar deze is geüpdate naar 17.24.30. Minder mooi getal, maar betere ervaringen mee! Voor mijn gevoel is deze versie echt een stuk soepeler qua auto piloot. Hij remt soepeler af, in de bochten en het van baan wisselen gaat soepeler. Nog niet altijd maar al wel een stuk fijner. Verder ben ik ook even gaan testen met het parallel (heet het zo) parkeren. De paar keer dat ik hem heb laten parkeren kon ik er nog niet echt veel mee. Tot twee keer toe had ik veel minder ruimte om uit te stappen dan de passagier en het duurde allemaal wel heel erg lang en voorzichtig. Ik zie me deze functie niet zo snel gebruiken (misschien wel als je het vanaf je telefoon kan gebruiken, maar goed dan kunnen de andere auto bestuurders weer niet in hun eigen auto). File parkeren heb ik miet in de oude versie kunnen proberen maar deze versie doet het netjes. Voor mijn gevoel heeft hij wel grote vlakken nodig om in te parkeren. Overigens heeft deze versie nog steeds moeite met dubbele middellijnen , hij pakt de verste lijnen om te middelen waardoor je teveel naar het midden van de weg rijd. Voor mijn gevoel moet je met autopiloot vooral op de snelweg aan de slag en nog niet op de b wegen. Maar al met al, volgens mij is deze nieuwe versie een goede stap vooruit
 
Dat de radar twee auto's in de gaten houdt is al even zo. Hij gaat er sowieso niet rechts langs. Je ziet de auto links voor je ook lichter van kleur worden. Ik heb versie 17.14.23. Vannacht komt daar een nieuwe versie over heen.

En met een kleine aanraking van het 'gaspedaal' gaat hij er alsnog rechts langs. Tevens onder de 80kmh gaat hij erlangs, dit ziet de Tesla als fileverkeer. Heb zelf AP1.
 
Autosteer bevalt me goed. En blij om te lezen dat het nog veel beter gaat worden komende jaren.
Normaal op de snelwegen en provinciale wegen doet hij het prima - lekker relaxed.
Op snelwegen de lane change vind ik ook redelijk goed gaan, het lijkt wel of je de auto vaak een zetje moet geven met het stuur.
En zeker als het drukker is, gaat het niet smooth als silk, maar automatisch sterk in de remmen heb ik nog niet gehad.
Wat me positief opviel is dat wanneer er een stuk met wegwerkzaamheden komt, de auto zelf en veelal goed overschakelt naar de gele lijne.

Wat mij opvalt en waar ik meestal moet ingrijpen:
- bochten wil de auto vaak ook op de hoogst ingestelde snelheid pakken (dat is niet altijd lekker).
- dubbele middenlijnen die wat verder uit elkaar staan zoals bij sommige provinciale wegen gaat soms wel soms niet goed
- hobbels in de weg en dan met name in een bocht, gaat de auto extra sturen en slingeren

Al met al, komend vanaf 0 ervaring, ben ik er erg positief over en enthousiast wachtend op de next step
 
  • Informative
  • Like
Reactions: HerrJones and HWS
AP 2.0 - 17.22.46. De auto ziet niets links en rechts. Wijkt niet uit voor de auto die van rechts komt. En haalt overigens ook rustig rechts in.

Oops!

Benieuwd wanneer het (niet) rechts inhalen zal worden aangepakt... door een Amerikaans bedrijf. :) Wellicht willen ze hiervoor eerst de AP2 camera's opzij in gebruik nemen (hoewel in jouw video de camera's voor die auto prima hadden kunnen zien).
 
Wat raar! Ik had 22.46 en gisteren, binnen een week al 24.28. Release notes voor beide waren 'bug fixes etc'.

Ik merk geen smooth of andere verandering. AP1.

Nu, op 24.28 is er helemaal geen autosteerbeperking meer (max snelheid).
Ik kan naar believen hoger instellen, rechtstreeks of via tacc.
Ervaren anderen ook dezelfde vrijheid?
 
Oops!

Benieuwd wanneer het (niet) rechts inhalen zal worden aangepakt... door een Amerikaans bedrijf. :) Wellicht willen ze hiervoor eerst de AP2 camera's opzij in gebruik nemen (hoewel in jouw video de camera's voor die auto prima hadden kunnen zien).

Bij AP1 met één camera was het ook mogelijk om rechts inhalen te blokkeren (uiteraard door gas geven te overrulen).
 
  • Informative
Reactions: HerrJones
Niet bij te houden al die updates ;-) (bufgfixes? ):
upload_2017-7-1_11-2-53.png
 
Oops!

Benieuwd wanneer het (niet) rechts inhalen zal worden aangepakt... door een Amerikaans bedrijf. :) Wellicht willen ze hiervoor eerst de AP2 camera's opzij in gebruik nemen (hoewel in jouw video de camera's voor die auto prima hadden kunnen zien).
Is nieuw sedert ".28". Vroeger zou ie een wagen op linkerrijstrook nooit voorbijrijden boven 80 km/u (je zag die wagen links van jou ook "ijken", i.e. wit van kleur worden op het dashboard), nu doet ie dat voorbijrijden zonder gène (net als voor 7.1), ook aan 125 km/u. Geen idee waar het nieuwe/oude idee vandaan komt. Enige minpunt aan ".28" naar mijn smaak; voor het overige is 17.24.28 echt wel nog beter dan de vorige versies (gisteren Brussel/Keulen h/t zonder op snelweg ooit te sturen of te versnellen/remmen behalve bij wegwerkzaamheden).
 
  • Informative
Reactions: HerrJones