Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
sinds zaterdag zit ik ook op versie 17.24.28, en zoals velen hier ergerde ik me ook aan die verkeerde snelheden die hij aangaf.
in onze straat (2 km lang) mag je 70 km en een klein stukje 50 km. tesla vond in gans de straat 50 km meer dan genoeg.

wonder boven wonder doet hij het sinds gisteren wel goed in onze straat. en perfect ter hoogte van de borden schakel hij van 70 naar 50 en terug van 50 naar 70. ik zit nog steeds op dezelfde versie. hopelijk wordt hij op de andere wegen ook beter.
 
Net geupdate naar 17.26.76. Vanmiddag maar eens ff een proefritje gaan maken. Benieuwd!!

Ik ben bang dat mijn 17.26.76 zojuist door m'n vingers geglipt is :( Even mezelf quoten van elders:

Got a pushmessage saying there was an update. Yay! Got in my car this morning; it said "systems powering up, press brake when powered up" (or something along those lines). Center console was black, nothing happened for several minutes. Decided to restart center console. Finally booted up. Tapped the alarmclock, sped up the countdown timer, update started. Then the "updating window" dissapeared. WTF? Maybe ten seconds later a message appeared that the download/update failed. "Please wait for update to be offered again" or something along those lines... That's it :(

Still on 17.17.17.

Edit:
Come to think of it... I had it set for (scheduled) charging to, what usually stops at, 299km / 186m. But it had stopped at 268km / 166m OR it has lost 21km / 13m in 4-6 hours... That's kinda weird, isn't it? If it has been stuck in the "booting" since sometime last night (which would explain the center console not coming on) that might explain the 'drain' (though it's still an awful lot?)

Gisteren in Tilburg SeC geweest voor een probleem met m'n keyfob (lang verhaal, niet helemaal happy mee) en had gehoopt meteen die update binnen te krijgen omdat ik dat in de vermeende geofence zou zitten. Niks helaas. Tot ik vanochtend op m'n telefoon keek en de pushmessage van "update available" zag. Ik was helemaal happy... maar helaas.

Zó frustrerend dat er geen "check for updates" knopje is...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Tampert
doe geen moeite... gisteren ook binnen gekregen.. ik merk geen verschil.

Ik ook niet. Grootste onhebbelijkheden zijn nog het niet willen inhalen op provinciale en vierbaans autowegen en reageren op niet (meer) bestaande snelheidsbeperkingen. (Dat laatste kan ook nalatigheid zijn van bijv. RWS die e.e.a. niet goed bijhoudt/doorgeeft.)

Ik ben terughoudend wat gebruik buiten snelwegen betreft maar vierbaanswegen (die heb je hier veel) deed AP1 prima.
 
Net ook even een proefritje gemaakt met 17.26.76, nadat ik vanmorgen de update kreeg Bij mij reageert hij op AP totaal niet op veranderingen in de max. snelheid. In het dashboard zie ik wel dat hij "weet" dat er een andere snelheid geldt, maar hij blijft gewoon op de oude snelheid rijden. Ik reed 123 (heb 3 km boven max ingesteld) en toen ik naar een plek ging waar je 100 mag, bleef hij gewoon 123 rijden. Oom de andere kant op (ik reed 103), geeft hij geen "gas" bij.
Ook op een binnenweg geprobeerd en hetzelfde fenomeen. Bij het binnenrijden van een bebouwde kom springt de max snelheid keurig naar 50, maar mijn auto blijft 83 rijden
 
Als AP ook op gewone wegen werkt, voel ik mijn geweten niet knagen alsof dat ooit door iemand niet ‘toegestaan’ was. Maar ik gebruik AP op gewone wegen wel aandachtiger dan op de snelweg.

Ik vind het jammer dat het automatisch wisselen van rijstrook enkel werkt op snelwegen, en niet op wegen met 2 of meer rijstroken in een richting en middenberm.
 
Als AP ook op gewone wegen werkt, voel ik mijn geweten niet knagen alsof dat ooit door iemand niet ‘toegestaan’ was. Maar ik gebruik AP op gewone wegen wel aandachtiger dan op de snelweg.

Ik vind het jammer dat het automatisch wisselen van rijstrook enkel werkt op snelwegen, en niet op wegen met 2 of meer rijstroken in een richting en middenberm.

Ah. Zoals: Als de P ook werkt op een invalidenparkeerplaats of de stoep, en als het wattpendaal ook na 130km in NL nog blijkt te werken? En de auto alleen maar piept als je zonder gordel rijdt?
(Blijf nog ff in dekking)
 
Ah. Zoals: Als de P ook werkt op een invalidenparkeerplaats of de stoep, en als het wattpendaal ook na 130km in NL nog blijkt te werken? En de auto alleen maar piept als je zonder gordel rijdt?
(Blijf nog ff in dekking)
Nee, want dat is geregeld door de verkeerswetgeving. Ik kan me daarentegen geen regel voor de geest halen dat je adaptieve cruise control en autosteer enkel op de snelweg mag gebruiken.
 
Even een vraag die niet samenhangt met AP:

nadat ik vandaag voor het eerst sinds een maand of drie weer een update klaar had staan voor mijn S met AP1 (de 17.26.17, ik zat tot nu nog op 17.14.xx) heb ik die netjes geïnstalleerd.

Geen informatie over nieuwe dingen in de release notes alleen de opmerking 'wijzigingen voor een nog betere rijervaring'...

Maar nu weigert spotify pertinent om op te starten gebruikmakend van het 'Tesla account' ... zijn er meer mensen die die ervaring / dat issue hebben?
 
Net ook even een proefritje gemaakt met 17.26.76, nadat ik vanmorgen de update kreeg Bij mij reageert hij op AP totaal niet op veranderingen in de max. snelheid. In het dashboard zie ik wel dat hij "weet" dat er een andere snelheid geldt, maar hij blijft gewoon op de oude snelheid rijden. Ik reed 123 (heb 3 km boven max ingesteld) en toen ik naar een plek ging waar je 100 mag, bleef hij gewoon 123 rijden. Oom de andere kant op (ik reed 103), geeft hij geen "gas" bij.
Ook op een binnenweg geprobeerd en hetzelfde fenomeen. Bij het binnenrijden van een bebouwde kom springt de max snelheid keurig naar 50, maar mijn auto blijft 83 rijden

Dit is een instelling. Je zoekt "Speed limit" binnen "Speed Assist" en je kiest voor:

- Tesla past de snelheid zelf aan (op basis van wegmarkeringen en navigatie) = Absoluut
- Chauffeur kiest zelf de gepaste maximum snelheid = Relatief
 
  • Informative
Reactions: sweep and robertvg