Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb inmiddels ook +900km op 17.26.76, voornamelijk op Duitse snelwegen. Lane Change bevalt me niet aan 150 km/u, maar is ietsje soepeler aan 120 km/u. Op gewone wegen lijkt ie nog altijd te zoeken, maar het gaat al ietsje beter af. Ik merk dat ik buiten de snelweg meer en sneller AP af zet en zelf het stuur in handen neem, en dat hoeft niet altijd slecht te zijn. Loop ik te vitten dat het slecht is? Goh, op de snelweg is ACC+AS nog altijd super.
 
Bord bebouwde kom herkent hij inderdaad niet. Enkel GPS gegevens voor de dorpskern.
Heb nu snelheid relative +10km/h ingesteld. Dan kies je zelf nog (een beetje) de snelheid.

En ik ga ervan uit dat die GPS gegevens een beetje stiefkindje zijn van de infrabeheerders. Daar mag wel eens een opschoning komen want er zal steeds vaker naar gekeken (en naar gehandeld) gaan worden.
 
  • Like
Reactions: Tampert
Niet wellicht, maar zeker.

Iedereen mag zijn eigen beslissingen nemen maar dan is de consequentie van harder willen rijden dan toegestaan +marge dat je zelf stuurt.
AP zégt wel dat ie niet meer wil sturen boven bijv. 30 plus 5 km/u (als 30 max snelheid is en je marge op plus 5 staat) maar als je gewoon zelf het acceleratiepedaal hanteert blijft ie zelf wel verder sturen hoor.
 
AP zégt wel dat ie niet meer wil sturen boven bijv. 30 plus 5 km/u (als 30 max snelheid is en je marge op plus 5 staat) maar als je gewoon zelf het acceleratiepedaal hanteert blijft ie zelf wel verder sturen hoor.
Klopt. Maar dan roeien we toch wel achteruit. Autopilot waar bij je zelf nog even wat gas bij moet geven en dan de automatische rem en afstandsregeling niet werkt. Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Maar idd het kan wel.
 
Gelukkig is de TACC niet beperkt. Als de snelheidsbeperking actief is (die ik liever niet had, maar goed) dan heb ik liever de TACC aan zodat hij tenminste nog zelf remt, dan de Auto Steer. Qua gevoel van veiligheid is dat prettiger in elk geval.

Gelukkig heb ik op mijn ritten weinig last van de beperkingen, want het is voornamelijk snelweg, maar mijn vriendin was er wel wat minder gelukkig mee gezien zij veel op N-wegen rijdt. Ik weet eigenlijk niet of dat met 17.26.92 (op AP1) is opgelost die we nu hebben. Ze vond het wel goed rijden, maar heb eigenlijk niet specifiek naar de snelheidsbeperking gevraagd.
 
Gisteren klapte geheel onverwachts en zonder enige aanwijsbare reden zowel AS als TACC er ut, om net zo onverwachts 10 minuten later weer aan te springen. Dat heb ik nog niet eerder gehad.
upload_2017-7-15_7-33-18.png
 
  • Helpful
Reactions: Daandeluxe
Ik had dat op een rit van +900km ook. In heenweg was het opgelost na een uurtje filerijden zonder autosteer en een uurtje lunchen. Op terugweg toch een 4 tal keren kort uitgevallen. ACC bleef wel beschikbaar.

Terug thuis heb ik het nog niet gehad.
 
Gisteren klapte geheel onverwachts en zonder enige aanwijsbare reden zowel AS als TACC er ut, om net zo onverwachts 10 minuten later weer aan te springen. Dat heb ik nog niet eerder gehad.
View attachment 235672
Dit heb ik wel eens als het hard regent en veel water van de weg opspat. Ikbheb de AP1 hardware.
Mooie optie zoi zijn dat dan een gewone cruisecontrol met alleen de snelheidsregeling beschikbaar is als backup.