Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Met passive entry off?[/QUOTE
Ah ja, dan wel natuurlijk ;-).
Iemand heeft blijkbaar ook weer een nieuwe firmware ontvangen, hoewel... 1 is geen natuurlijk ;-)
upload_2017-8-28_8-57-22.png
 
Vraagje aan zij die rijden met de AP2 en 8.1 : zijn er al features enabled, of partieel enabled, die deel uitmaken van de "zelfrijzende"-optie van de car configurator? e.g. niet perse met betrekking tot autonoom rijden, maar bv die de 8 camera's ipv 4 camera's gebruiken etc?

Niet voor ons zichtbaar in ieder geval. Waarschijnlijk worden er wel meer camera's gebruikt voor het verzamelen van data maar nog niet merkbaar voor ons.
 
Sinds de laatste update heb ik een raar probleem; telkens als ik thuis parkeer en na een tijdje naar buiten kijk, is mijn auto nog "aan". Radio speelt, lampen branden, airco blaast. Als ik dan de bestuurdersdeur nog eens dicht doe gaat hij direct "uit". Valt op sinds 2017.32.6 ca28227. Misschien is het iets in mijn auto maar wie weet is dat bij andere mensen ook zo.
 
Sinds de laatste update heb ik een raar probleem; telkens als ik thuis parkeer en na een tijdje naar buiten kijk, is mijn auto nog "aan". Radio speelt, lampen branden, airco blaast. Als ik dan de bestuurdersdeur nog eens dicht doe gaat hij direct "uit". Valt op sinds 2017.32.6 ca28227. Misschien is het iets in mijn auto maar wie weet is dat bij andere mensen ook zo.
Heb het deze week ook gehad. Vreemd.
 
De passive entry is niet helemaal goed. Vanochtend met iemand van Tesla bij Delivery waar ik mijn nieuwe MX 100D opgehaald heb naar gekeken en ook volgens hun is het niet goed (op de X in elk geval):
Passive Entry ON: de deuren doen het gewoon zoals altijd (drukken op de hendels en de deuren gaan open, zowel voor als achter)
Passive Entry Off: de deuren gaan niet meer open via de deur hendels. Nu de truc: de voordeuren van de X kunnen niet met de key fob open, je moet dus eerste de auto aanzetten en de FWD openen waarna je de voordeuren pas kunt openen.
Conclusie van de tesla medewerker: isse nie goe nie.
Doet verder niets af aan het genot van een nieuwe MX :)
 
Bracht het nieuws?
Voor mij is dus de Auto High Beam en de passive entry nieuw. Passive entry laat ik gewoon aan staan. Auto High Beam is nogal lui tegenover het systeem in onze BMW; toch al 1 tegenligger die aangaf dat ie verblind werd omdat de high beams aan boven... Pas vanaf een afstand van om en beide 200 meter herkent het systeem een tegenligger, maar dan is het imho al wat te laat.

Jammer genoeg niet zo goed als het systeem met xenon op onze BMW, dat bij tegenliggers en voorliggers de xenon lichtbundels rondom de voor- en tegenliggers heen richt. Maar ach, met die BMW moet je elke 300km tanken en zelf rijden...

Qua AP2 vind ik 'm veel beter anticiperen op trager rijdend en gestopt verkeer, maar verkeerseilandjes met gearceerde stroken gaat nog altijd niet goed... Op de snelweg is het met 2 vingers in de neus rijden, dat is top.
 
Vandaag in behoorlijk zware regen een positieve Autosteer ervaring: meer dan uitstekend! Zo goed zelfs dat ik zelf de snelheid naar beneden bracht en de afstand tot de voorligger vergroot omdat ik het op sommige stukken zelf niet meer zag. Op sommige stukken een paar cm water op de snelweg maar Autosteer gaf geen krimp op de A4 en bleef netjes tussen de lijntjes zonder haperingen of rare stuur- of remacties. Heel fijn en mega soepeltjes. Auto Lane Change heeft daar veel meer moeite mee en deed het vaak niet. Stukje gefilmd: