Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag in behoorlijk zware regen een positieve Autosteer ervaring: meer dan uitstekend! Zo goed zelfs dat ik zelf de snelheid naar beneden bracht en de afstand tot de voorligger vergroot omdat ik het op sommige stukken zelf niet meer zag. Op sommige stukken een paar cm water op de snelweg maar Autosteer gaf geen krimp op de A4 en bleef netjes tussen de lijntjes zonder haperingen of rare stuur- of remacties. Heel fijn en mega soepeltjes. Auto Lane Change heeft daar veel meer moeite mee en deed het vaak niet. Stukje gefilmd:

Mooi filmpje en ook positief. Ik heb ook die ervaring. Ik heb het filmpje met mijn twittervriendjes gedeeld, ervan uitgaande dat dat geen probleem is. Kun je op Youtube aantal malen bekijken dat hij gezien in (actueel 31x).
 
Vandaag in behoorlijk zware regen een positieve Autosteer ervaring: meer dan uitstekend! Zo goed zelfs dat ik zelf de snelheid naar beneden bracht en de afstand tot de voorligger vergroot omdat ik het op sommige stukken zelf niet meer zag. Op sommige stukken een paar cm water op de snelweg maar Autosteer gaf geen krimp op de A4 en bleef netjes tussen de lijntjes zonder haperingen of rare stuur- of remacties. Heel fijn en mega soepeltjes. Auto Lane Change heeft daar veel meer moeite mee en deed het vaak niet. Stukje gefilmd:
John,

Het lijkt leuk dit soort filmacties maar persoonlijk ik vind het in dezelfde categorie vallen als de ludicrous accelleraties van Vincent Everts midden in de stad. Het is niet verantwoord en geeft een signaal naar buiten dat we als Teslarijders ons meer risico's in het verkeer permitteren dan anderen.
Dus als je een bijrijder hebt die filmt, prima. Maar niet zelf als je geacht wordt op het verkeer te letten.
 
  • Like
Reactions: S-19910 and Jkr85
John,

Het lijkt leuk dit soort filmacties maar persoonlijk ik vind het in dezelfde categorie vallen als de ludicrous accelleraties van Vincent Everts midden in de stad. Het is niet verantwoord en geeft een signaal naar buiten dat we als Teslarijders ons meer risico's in het verkeer permitteren dan anderen.
Dus als je een bijrijder hebt die filmt, prima. Maar niet zelf als je geacht wordt op het verkeer te letten.
Pfff, seriously??? Alsof ik mijn vader 40 jaar geleden hoor praten. Of iemand zeggen dat hij 101 km/u rijdt waar hij 100 mag. Kom op zeg.
 
John,

Het lijkt leuk dit soort filmacties maar persoonlijk ik vind het in dezelfde categorie vallen als de ludicrous accelleraties van Vincent Everts midden in de stad. Het is niet verantwoord en geeft een signaal naar buiten dat we als Teslarijders ons meer risico's in het verkeer permitteren dan anderen.
Dus als je een bijrijder hebt die filmt, prima. Maar niet zelf als je geacht wordt op het verkeer te letten.
Eens. Daarnaast is 130 km per uur onder deze omstandigheden niet 'my piece of cake'.
 
  • Like
Reactions: Jkr85
Pfff, seriously??? Alsof ik mijn vader 40 jaar geleden hoor praten. Of iemand zeggen dat hij 101 km/u rijdt waar hij 100 mag. Kom op zeg.
Dan heb je je prioriteiten echt niet goed op een rijtje. Kijk zelf je filmpje terug. Je rijdt bijna 130 dicht op een andere auto met slecht zicht in verkeer dat continu op de rem gaat. En dan ga je doodleuk zitten filmen. Op een lege weg zou ik het nog kunnen billijken, maar dit is echt onverantwoord.
Misschien was je vader verstandiger dan jij nu denkt.
 
Last edited:
Vandaag even de laatste AP2 update (2017.32.17) uitgetest in verschillende situaties. Een paar verbeteringen, maar toch ook wat achteruitgang, al is het mogelijk dat een calibratie nog verder moet gebeuren over de komende dagen vooraleer een finale conclusie te kunnen trekken
 
  • Informative
Reactions: Jkr85