Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Herkenbaar - Ervaar hetzelfde met m'n S - zelfde software versie. Dat is toch iets wat AP1 niet doet. Is niet sec vrachtwagens overigens - ik heb nog niet kunnen ontdekken welk patroon er achter zit. Wat .42 wel minder doet (tov .40) is afremmen in een bocht agv een auto in een van de andere banen.

Volgens mij gebeurt het alleen als de schaduw van de vrachtwagen op de rijstrook waar je rijd valt.
 
heb dit al een paar keer gemeld aan tesla. Hun verzoek is om in deze gevallen een bug report te maken, via de spraakfunctie op het stuur met een korte omschrijving (in het engels) van het voorval. Er worden dan camera beelden, screenshots en logs naar tesla gestuurd.
 
Dat afremmen in de bocht op autopilot in de X, is dat iets wat ie ook zou moeten doen in 2017.38? Dat deed ie nl. niet in mijn auto. Bleef gewoon full speed door de bocht gaan. Heb hem regelmatig voor een bocht helemaal uit gezet.
Kennelijk heeft het al die tijd niet goed gewerkt, sinds een week doet de bestuurdersassistentie en navigatie helemaal niks meer. Diagnose is dat er een computer stuk is. (Morgen maar even een ijzer 9 klem zetten tussen de voorstoel en het gaspedaal, voor een ritje naar een golftoernooi in Tilburg ;) )
 
is het normaal dat een AP2 vandaag de verkeersborden niet herkend? Heb de indruk dat deze worden bepaald door GPS/Navigatie data. Heb regelmatig voor dat bij autosnelweg ik een beperking krijg van 70km/uur - en dus AP niet volledig wil werken aan 120km/uur . Ben dan verplicht om de hoofdconsole te resetten.
 
is het normaal dat een AP2 vandaag de verkeersborden niet herkend? Heb de indruk dat deze worden bepaald door GPS/Navigatie data. Heb regelmatig voor dat bij autosnelweg ik een beperking krijg van 70km/uur - en dus AP niet volledig wil werken aan 120km/uur . Ben dan verplicht om de hoofdconsole te resetten.

Het is bekend dat AP@ met de verkeersborden nog niets doet. Natuurlijk ziet hij ze wel, zoals hij veel meer ziet dan wij vermoeden, maar dat zit allemaal nog in schaduwmodus. De snelheidsbeperkingen krijgt hij nu van de kaart, waar die ergens in zijn geprogrammeerd (buiten Tesla denk ik) en die kaart blijkt niet te kloppen met de werkelijkheid. Vaak oude beperkingen die al lang zijn opgeheven staan nog op die kaart.

Een ander euvel is dat rijstrook wisselen alleen werkt op snelwegen en niet op ruime vierbaans autowegen.
 
Heeft iemand een idee voor volgend puntje:

Als je de auto >= 2 dagen in de garage laat staan zonder hem te 'benaderen' dan gaat ie in een deep sleep en werkt passive entry niet meer. Je dient dan de auto te ontgrendelen door te dubbelklikken... .
Zou... het nu de auto zijn die slaapt en dient wakkergeschud te worden, of... is het de fob die laat ons zeggen na 48u stopt met signaal uitzenden? Dit laatste zou ook de verklaring kunnen zijn dat de batterij in de fob zolang meegaat... ??

Xavier
 
Ik heb vandaag de nieuwe 100D mee voor een paar dagen. Met het nieuwe interieur. Wow, die achterbank is echt 100x mooier dan hij was. Erg blij mee (mijne komt over 2 weken).

Maar goed. AP werkt redelijk, doch rijbaan switchen heb ik op geen enkel moment voor elkaar weten te boksen.

En hij ging 2x onbedoeld achter een afslaande auto aan. Leuke optie voor een paar honderd euro dat AP2. Tesla rekent helaas iets anders. Op de zaak hebben we wat Passats die exact hetzelfde kunnen.
 
Komt weer een nieuwe "feature" update aan. Helaas nog niet de automatische ruitenwissers :-( : Tesla releases new software update with ‘Chill’ feature to soften crazy acceleration and more

Maar wel met "tem-functie" en, wat nog niet zo lang geleden beloofd is naar aanleiding van een twittervraag aan Elon, gemakkelijk in en uitstappen doordat de bestuurdersstoel bij in- en uitstappen een ruimere positie kiest.

En remember: It never rains in Southern California :)

En, om een reeks reacties voor te zijn, meld ik dat het ongetwijfeld zo zal zijn dat, wanneer het noodzakelijk is om snel weg te komen (wat naast spannend ook gewoon een veiligheidsfeature is) je met het door fors intrappen van het pedaal de instelling kunt overriden.

Onze Leaf heeft iets soortgelijks, daar wordt het dan een eco-modus genoemd. Het optrekken kan best snel, zeker in de stad in vergelijking met het andere verkeer, en met de Eco stand gaat dat geleidelijker. Maar trap je het pedaal helemaal in dan override je de instelling.
Zelfde met max. snelheid (handmatig stel je een snelheid in, zoals 50 km uur, en dan zal de auto niet sneller gaan) maar ook hier kun je door door te trappen deze instelling (in de Leaf) passeren.
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: JohnT
Komt weer een nieuwe "feature" update aan. Helaas nog niet de automatische ruitenwissers :-( : Tesla releases new software update with ‘Chill’ feature to soften crazy acceleration and more

Automatische ruitenwissers zijn voor mij Chil genoeg. Onbegrijpelijk dat er zoveel moeite gestoken wordt in (voor mij nutteloze) marketingverhalen om aandacht te trekken als dit (of "bioweapen defence mode") maar zaken die echt nuttig zijn voor de dagelijkse file-forens, nl. automatisch flapperende ruitenwissers, niet aan de praat krijgt.
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Automatische ruitenwissers zijn voor mij Chil genoeg. Onbegrijpelijk dat er zoveel moeite gestoken wordt in (voor mij nutteloze) marketingverhalen om aandacht te trekken als dit (of "bioweapen defence mode") maar zaken die echt nuttig zijn voor de dagelijkse file-forens, nl. automatisch flapperende ruitenwissers, niet aan de praat krijgt.
Het zou leuk zijn als het er straks is, vooral omdat het via een andere waarneming werkt dan de oude regensensor maar om eerlijk te zijn is dit niet wat ik het meeste mis. Naar believen om de zoveel tijd even linker knopje indrukken en als het echt regent de ruitenwisser aanzetten zoals we altijd al deden.
Met de recente enorme verbeteringen van AP2 ben ik echt blij, meer dan ik zou zijn met die automatische ruitenwissers.
Let wel, ook ik vind dat het er op hoort te zitten maar er zijn zoveel dingen die er op zitten die uniek zijn dat ik dat graag nog even voor lief neem.

En met de tienvoudige luchtfiltering ben ik best blij.
Bij mij heeft niet de onderbuik het voor het zeggen. Klinkt onaardig maar ik meen het wel.
 
Automatische ruitenwissers zijn voor mij Chil genoeg. Onbegrijpelijk dat er zoveel moeite gestoken wordt in (voor mij nutteloze) marketingverhalen om aandacht te trekken als dit (of "bioweapen defence mode") maar zaken die echt nuttig zijn voor de dagelijkse file-forens, nl. automatisch flapperende ruitenwissers, niet aan de praat krijgt.
Misschien een twitteractie starten naar Elon #autowipers #tesla #rain ofzo :)
 
  • Funny
Reactions: Faiz71
Bij mij heeft niet de onderbuik het voor het zeggen. Klinkt onaardig maar ik meen het wel.

Klopt Hans, klinkt niet aardig - maar geeft niet hoor. We zijn hier niet om elkaar complimentjes te geven...:) Het bij mij ook niet de onderbuik hoor, maar mijn feitelijke beleving. (En ik ben denk ik niet de enige). Ik rijd inmiddels al jaren Tesla en dat al voor ruim 200k aan kilometers. Dan is hoe AP2 nu werkt -of het gebrek aan bijvoorbeeld automatische ruitenwissers- iets wat ik niet passend vind voor wat beloofd is lang geleden - of wat ik aan pecunia heb achtergelaten bij Tesla. Maar ieder heeft het recht op zijn eigen waarheid en zeker als het met feitelijkheden onderbouwd is (iets als een automatische ruitenwissen is iets dat het echt niet doet en normaliter meer bruikbaar lijkt dat in een overdrukcabine naar kantoor rijden) hoeft dat niet direct als onderbuik gevoelens gekwalificeerd te worden.
 
Klopt Hans, klinkt niet aardig - maar geeft niet hoor. We zijn hier niet om elkaar complimentjes te geven...:) Het bij mij ook niet de onderbuik hoor, maar mijn feitelijke beleving. (En ik ben denk ik niet de enige). Ik rijd inmiddels al jaren Tesla en dat al voor ruim 200k aan kilometers. Dan is hoe AP2 nu werkt -of het gebrek aan bijvoorbeeld automatische ruitenwissers- iets wat ik niet passend vind voor wat beloofd is lang geleden - of wat ik aan pecunia heb achtergelaten bij Tesla. Maar ieder heeft het recht op zijn eigen waarheid en zeker als het met feitelijkheden onderbouwd is (iets als een automatische ruitenwissen is iets dat het echt niet doet en normaliter meer bruikbaar lijkt dat in een overdrukcabine naar kantoor rijden) hoeft dat niet direct als onderbuik gevoelens gekwalificeerd te worden.

We zijn het ook best wel eens, ook ik vind dat met name de navigatie veel meer mogelijkheden in zich heeft dan we nu hebben (al kom ik er in samenspraak met de navigatie ook altijd wel en heb ik nog nooit een zo eenvoudige bestemmings-ingave gezien), de hier besproken ruitenwisser had er ook best mogen zijn en de bioweapon is met name een strategische feature voor de Chinese markt. (We kennen allemaal wel de Aziaten met monddoekjes die we op Schiphol en andere plaatsen tegenkomen). Maar ik reed kort geleden argeloos een wat langere tunnel in met Panodak open en realiseerde mij toen het belang van een goede filtering ook al hoeft dat niet de overdruk te zijn maar als het toch gemaakt wordt dan in één moeite door.
Zo is er een reeks aan zaken te bedenken die we (al dan niet) missen en die moeten we niet ontkennen. Ik zit mogelijk wat meer in de nemen en geven fase en heb op de weegschaal wat meer aan de ene kant liggen :)
 
@Riestad en niet te vergeten #navigationupdate #navisoftwarenotmatchinggps
:)

Even een algemeen vraagje:
Is het mogelijk om het verbruik, rijtijd en snelheid van een bepaalde periode terug te lezen? In bijvb MyTesla zou ik wel graag zo’n “monitor” willen zien.
 
Klopt Hans, klinkt niet aardig - maar geeft niet hoor. We zijn hier niet om elkaar complimentjes te geven...:) Het bij mij ook niet de onderbuik hoor, maar mijn feitelijke beleving. (En ik ben denk ik niet de enige). Ik rijd inmiddels al jaren Tesla en dat al voor ruim 200k aan kilometers. Dan is hoe AP2 nu werkt -of het gebrek aan bijvoorbeeld automatische ruitenwissers- iets wat ik niet passend vind voor wat beloofd is lang geleden - of wat ik aan pecunia heb achtergelaten bij Tesla. Maar ieder heeft het recht op zijn eigen waarheid en zeker als het met feitelijkheden onderbouwd is (iets als een automatische ruitenwissen is iets dat het echt niet doet en normaliter meer bruikbaar lijkt dat in een overdrukcabine naar kantoor rijden) hoeft dat niet direct als onderbuik gevoelens gekwalificeerd te worden.
Ik ben het met beiden eens: een ieder heeft voorkeuren en verwachtingen en dat is prima. Ikzelf heb ook de wens voor auto ruitenwissers dan voor bescherming tegen bio aanvallen, maar snap dat het bij het huidige gebruik van technologie auto ruitenwissers blijkbaar complexer is dan comfort entry en de chill mode. Er komt wel steeds iets meer bij en de eeuwenoude tactiek van de Romeinen werkt nog steeds ;-).
 
Met de laatste fw kan je de airco permanent aan laten staan. Dat doe ik nu voor het eerst omdat onze hond in de auto blijft terwijl wij in de terminal van de kanaaltunnel iets eten (honden niet toegelaten). We moeten 3 uur wachten dus laat ik de auto tot 100% laden zodat ik straks in 1 rit thuis geraak. Zit ik hier netjes te wachten tot de batterij vol is zodat ik de SuC vrij kan maken en geen idle fee moet betalen. Ter info er zijn hier 4 SuCs en maar 1 auto.
Wat blijkt, als de airco permanent aan staat blijft de auto stroom verbruiken en raak de batterij wat betreft de SuC nooit vol, want steeds een klein stroomverbruik van 1-2-3 kW. Dus ook geen idle fee en op die manier kan je een SuC blijven bezet houden. Dat is niet netjes, Tesla kan dit best aanpassen in de volgende fw vooraleer minder eerlijke Tesla eigenaars dit beginnen te misbruiken.
Ik ga mijn auto nu wel verplaatsen.