Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Met de laatste fw kan je de airco permanent aan laten staan. Dat doe ik nu voor het eerst omdat onze hond in de auto blijft terwijl wij in de terminal van de kanaaltunnel iets eten (honden niet toegelaten). We moeten 3 uur wachten dus laat ik de auto tot 100% laden zodat ik straks in 1 rit thuis geraak. Zit ik hier netjes te wachten tot de batterij vol is zodat ik de SuC vrij kan maken en geen idle fee moet betalen. Ter info er zijn hier 4 SuCs en maar 1 auto.
Wat blijkt, als de airco permanent aan staat blijft de auto stroom verbruiken en raak de batterij wat betreft de SuC nooit vol, want steeds een klein stroomverbruik van 1-2-3 kW. Dus ook geen idle fee en op die manier kan je een SuC blijven bezet houden. Dat is niet netjes, Tesla kan dit best aanpassen in de volgende fw vooraleer minder eerlijke Tesla eigenaars dit beginnen te misbruiken.
Ik ga mijn auto nu wel verplaatsen.
Bedankt voor de tip ;):D
 
Heeft iemand een idee voor volgend puntje:

Als je de auto >= 2 dagen in de garage laat staan zonder hem te 'benaderen' dan gaat ie in een deep sleep en werkt passive entry niet meer. Je dient dan de auto te ontgrendelen door te dubbelklikken... .
Zou... het nu de auto zijn die slaapt en dient wakkergeschud te worden, of... is het de fob die laat ons zeggen na 48u stopt met signaal uitzenden? Dit laatste zou ook de verklaring kunnen zijn dat de batterij in de fob zolang meegaat... ??

Xavier

Het is de wagen die in diepe slaap gaat volgens mij.
Fob batterij moest ik na 1 jaar al vervangen, dus lang zou ik dat niet noemen.
 
Deze morgen 2017.44 02fdc86 ontvangen met Easy Entry en Chill acceleratie. Chill lijkt me bij AP niets te doen en zonder AP inderdaad wat milder te reageren op het acceleratiepedaal. Easy Entry kan je activeren bij je Driver Profiles en dat creëert een extra profiel "Easy Entry" dat automatisch geactiveerd wordt als je de auto in P zet. Ik heb geen verschil gemerkt in AP.

tesla-firmware-8-1-2017-44-easy-entry-release-notes-841x1024.jpg
 
Last edited:
AP doet de 0-100 km/u in zo'n 20 seconden. Da's niet "Chill" maar eerder "Don't wake me up" mode :)

Vind Chill overigens wel een goed idee. Iemand al geprobeerd of je door het acceleratiepedaal te vloeren Chill (tijdelijk) kan uitschakelen? Zou wellicht wel een pluspunt zijn.
 
Chill zou iets toevoegen als je op Autosteer wat geleidelijker zou accelereren en daar een wat "soepeler"rijgedrag zou creëren. Maar om tijdens normaal rijden (dus niet op AS) rijden je bewust acceleratie beperken..... Voor mij deze feature een no go dus.

Hooguit wanneer je iemand laat rijden die nog nooit in een Tesla heeft gereden en verder ook weinig ervaring heeft. Ik schreef eerder dat de Leaf dat ook heeft maar het de ECO stand noemt. Misschien is het een voorloper van straks verder vrijgegeven AP waar je een rijstijl kunt kiezen ;)
 
Ben benieuwd hoeveel het qua range gaat schelen als je de wagen op Chill/eco modus hebt staan.

(Momenteel is het updaten etc bij mij nog even niet mogelijk, wordt spoedig opgelost)
 
Heb nu ook 2017.44 02fdc86 op mijn AP1 S85D.

Easy Entry is grappig maar het weer uitgezet, want voor mij niet nodig. Atletisch als ik ben :).

Wat mij wel opvalt is de sterk verbeterde herkenning of althans weergave van fietsers. Zelfs als het fietspad een paar meter naast de rijbaan ligt. Inclusief AEB dat flink waarschuwt voor dwars overstekende fietsers.

Jullie ook opgevallen?
 
Heb nu ook 2017.44 02fdc86 op mijn AP1 S85D.

Easy Entry is grappig maar het weer uitgezet, want voor mij niet nodig. Atletisch als ik ben :).

Wat mij wel opvalt is de sterk verbeterde herkenning of althans weergave van fietsers. Zelfs als het fietspad een paar meter naast de rijbaan ligt. Inclusief AEB dat flink waarschuwt voor dwars overstekende fietsers.

Jullie ook opgevallen?
Nog niet. Zal vanavond eens het fietspad opgaan ;)
 
  • Funny
Reactions: BobbyKings