Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Doet niets af aan de rest van je verhaal maar waarom eigenlijk niet. In mijn ICE (6 jaar oud en één van de laatste van dat type) zit ook gewoon een SSD en die is redelijk simpel te vervangen.

Bij de rest van jou verhaal heb ik eigenlijk nooit stilgestaan maar ik denk dat het dan idd verstandig is om over 5 jaar afscheid te nemen van deze S.
Hardware zal dan idd de software niet meer bij kunnen houden.

Overigens hoeft dit niet zo te zijn maar fabrikanten hebben er geen belang bij om de software zo efficiënt te schrijven dat deze op de huidige hardware goed blijft werken. Klanten hebben dan geen reden om een nieuwe te kopen...
Ik verwacht dat er een moment komt waarop versie 9 of 10 of zo niet meer compatibel is met een S uit 2013 en dat deze gewoon op 8 (of 9) blijft zitten, op wat security updates na. Net als met de oudere iPhones...
Doet uiteraard niets af aan de bruikbaarheid van de oudere Tesla's (in tegenstelling tot oudere iPhones).
 
Ik ben (eer)gisteren van Eindhoven naar Kopenhagen gereden, waarvan circa 80% van de tijd op autopilot, en geen enkele spook vertragingsactie (of phantom br(e)ak(e) event) meegemaakt. Wel een paar remacties die niet nuttig waren, maar wel volledig verklaarbaar.
Enige wat irritant is, is dat de auto op de Deense snelweg bij elke oprit naar rechts trekt (vanwege gebrek aan belijning aan het einde van de oprit).

Wat ik merk is dat zodra er maar iets van een tragere auto binnen de lijntjes geraakt, (een vrachtwagen die net op de stippellijn rijdt bijvoorbeeld) een remactie kan triggeren. Vergelijkbaar met het feit dat AP volledig wacht tot een auto die naar rechts gaat volledig uit de baan is alvorens gas bij te geven de snelheid te verhogen.
Misschien is de kalibratie van auto's die last hebben van onverwachte remacties niet helemaal goed, of zitten ze maar net binnen de toleranties, waardoor ze reageren op gebeurtenissen die eigenlijk geen remactie behoeven?
 
Ik ben afgelopen week van Rotterdam naar Munchen gereden. Zondag heen, dinsdagavond/nacht terug. Met software versie 2018.21. Nieuwe navigatie werkte perfect. En nul situaties van 'phantom braking' op heen- en terugreis. Toch vreemd waarom het bij sommige auto's veel gebeurd?

Via A Better Routeplanner de SuC's gepland en dat ging ook heel goed. Het was lekker weer (weinig wind) en ik merk dat de geplande SoC dan altijd optelt (gemiddeld reed ik 120km/h). In totaal 3x 25min. moeten laden met een vol beladen Model S75. Wat een relaxte manier van rijden zeg!
 
Doet niets af aan de rest van je verhaal maar waarom eigenlijk niet. In mijn ICE (6 jaar oud en één van de laatste van dat type) zit ook gewoon een SSD en die is redelijk simpel te vervangen.

Bij de rest van jou verhaal heb ik eigenlijk nooit stilgestaan maar ik denk dat het dan idd verstandig is om over 5 jaar afscheid te nemen van deze S.
Hardware zal dan idd de software niet meer bij kunnen houden.

Overigens hoeft dit niet zo te zijn maar fabrikanten hebben er geen belang bij om de software zo efficiënt te schrijven dat deze op de huidige hardware goed blijft werken. Klanten hebben dan geen reden om een nieuwe te kopen...

Mijn dagelijkse werkcomputer is een Apple MacBook Pro 17" van ... voorjaar 2009.
Twee jaar geleden een 1 TB SSD geplaatst. Computer is nog steeds volledig op snelheid.
Alle updates, m.u.v. de laatste OS, worden door Apple nog steeds aangeboden.
Het kan dus echt wel.
 
Vanochtend leek het erop of mijn zijcamera's geactiveerd waren. Althans de rechter. Normaliter zag ik auto's en naastgelegen banen pas als ze schuin voor mij zaten, nu zag ik ze ook op de display naast mijn auto.

Geen nieuwe update sinds gisteren, ook geen restart.
 
Meestal is het janken om updates maar nadat ik zaterdag de 2018.26 erop het laten zetten werkt zondag voor het eerst de zelf inparkeren functie.
Ik liet hem haaks inparkeren en dat lukt hem met maar één keer steken.

Ik vrees alleen dat het band vreet want hij draait het stuur volledig van recht naar links en weer terug als auto stil staat.

Wel gaaf voor de bijrijders ook om te zien dat het werkt.

Ook heb ik nog geen Ghost Braking gehad. Wel Ghost afremmen. Hij remde dus wel af zonder reden maar dan op een manier dat je gewoon in je stoel blijft zitten.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Net .26 er op gekregen. Ik bemerkte een dubbeling in de menu’s. Zowel bij ‘Settings’ als bij Controls komt het menu Display voor. Met dezelfde instelmogelijkheden. Raar.
 

Attachments

  • 36BC62C7-8B36-43CA-BB80-754C9F2409D7.jpeg
    36BC62C7-8B36-43CA-BB80-754C9F2409D7.jpeg
    308.5 KB · Views: 75
  • 1761BAD9-6724-490B-8536-FC123BA8BDF0.jpeg
    1761BAD9-6724-490B-8536-FC123BA8BDF0.jpeg
    313.1 KB · Views: 52
Ik heb vorige week 2018.26 gekregen. Vervelende bijkomstigheid: alarm kan niet meer uitgezet worden(nadat je het schuifje op Off zet gaat hij na een mij of automatisch weer naar On). Dat zou op zich niet zo vervelend zijn, maar het alarm gaat ook willekeurig (lees: ook middenin de nacht) af. Tesla gebeld: software issue voor de model x...enige oplossing is wachten tot volgende update met bugfix. Nog even volhouden dus buren....
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Moest gisteren in Brussel zijn. Heb inmiddels de nieuwe kaarten, maar kennelijk niet voor België. Op de MCU alles ten zuiden van Antwerpen leeg. Op het middencluster werd overigens wel alles goed getoond, ook de details in Brussel.
Meer mensen die hier last van hebben?
Zelfde probleem hier. Met de laatste firmware in Frankrijk zie ik wel alles correct in de middenconsole. De navigatie in de dashboard laat de route wel zien dmv de blauwe lijn maar de kaarten ontbreken volledig.
SeC zegt dit niet eerder gehoord te hebben en hebben de firmware opnieuw gepushed. Probleem bestaat nog steeds.
Staat los vd verbinding. Connectie dmv wifi hotspot geeft zelfde probleem. Spotify werkt overigens wel gewoon...
 
Zelfde probleem hier. Met de laatste firmware in Frankrijk zie ik wel alles correct in de middenconsole. De navigatie in de dashboard laat de route wel zien dmv de blauwe lijn maar de kaarten ontbreken volledig.
SeC zegt dit niet eerder gehoord te hebben en hebben de firmware opnieuw gepushed. Probleem bestaat nog steeds.
Staat los vd verbinding. Connectie dmv wifi hotspot geeft zelfde probleem. Spotify werkt overigens wel gewoon...

Heb het zondag ook gehad bij een rit naar Rotterdam.
De blauwe lijnen met op de achtergrond een raster... .
Reset van het kleine scherm gaf de oplossing. Geen probleem meer gehad daarna.
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Meestal is het janken om updates maar nadat ik zaterdag de 2018.26 erop het laten zetten werkt zondag voor het eerst de zelf inparkeren functie.
Ik liet hem haaks inparkeren en dat lukt hem met maar één keer steken.

Ik vrees alleen dat het band vreet want hij draait het stuur volledig van recht naar links en weer terug als auto stil staat.

Wel gaaf voor de bijrijders ook om te zien dat het werkt.

Ook heb ik nog geen Ghost Braking gehad. Wel Ghost afremmen. Hij remde dus wel af zonder reden maar dan op een manier dat je gewoon in je stoel blijft zitten.

Ik had dit duidelijk te vroeg geschreven, want gisteren op de terugreis en vanochtend weer de heenreis was weer één groot drama met meerdere keren Ghost Braking en een FCW die ook steeds uit zijn dak gaat om niets.

Gisterenavond en vanmorgen lijk het wel erger dan dat het ooit geweest is en ik ben er wel een beetje klaar mee.
Als je hem niet op AP hebt, dan gaat de FCW nog steeds om niets uit zijn dak dus ook handmatig rijden is geen optie met deze auto.

Ik ben er wel een beetje klaar mee.
Inmiddels geëscaleerd naar Executive Care die beloofde dat het snel zal worden opgelost.
Gezien de grote hoeveelheid klachten hierover ben ik benieuwd of dat werkelijk zo is en waarom dit dan niet standaard is opgelost.
 
De airco loeit wel als een malle. (Koel hem maar even via de app voor, hij stijgt nog net niet op) Misschien is dat het? Maar vreemd als het bij het insturen even weg is....