Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Dat stuur vaker vasthouden wen ik nog wel aan, maar dat paniekerig gerem om niks..! Vrachtwagen aan de einder? Remmen! Flauwe bocht? Remmen! 200 meter verderop iemand die invoegt? Vol in de ankers!
Kom maar weer door met de volgende update, auto rijdt nu als een natte krant.
( Of een bordje "attentie rem ingreep" ipv de forumstickers :))
 
  • Funny
Reactions: J-Peters
Gelukkig is het nu vakantietijd op de weg en is er weinig verkeer in de ochtend en avondspits.
Maar idd graag snel de volgende update. Ik begreep dat de 2018.26 al gesignaleerd was maar dat ook die nog steeds last heeft van ghost braking.

Flauwe bochten en het dan opgeven of naar een slakkengang gaan van de AP is idd ook erg irritant.
Snelweg bocht waar 100 is toegestaan is het bezopen om dan naar nog geen 80 af te remmen. Zelfs zwaar beladen vrachtauto's die 85-90 rijden remmen daar niet voor af.
 
Ik heb ook de indruk dat het aanraak moment iets langer is geworden, afhankelijk van de drukte en verkeerd situatie. Wel had ik twee keer een phantom break moment. Niet een een schaduw van een viaduct...echt hé? Hoe rapporteer je dat ook weer via de 'assistent'?

Pfft, het zit er diep in gebakken...

Beste vrienden, DIT is een Phantom Break:

0327abd0e44e128f6c1962c9223b50ce.jpg
 
Moest gisteren in Brussel zijn. Heb inmiddels de nieuwe kaarten, maar kennelijk niet voor België. Op de MCU alles ten zuiden van Antwerpen leeg. Op het middencluster werd overigens wel alles goed getoond, ook de details in Brussel.
Meer mensen die hier last van hebben?
 

Attachments

  • E751228D-4D91-40A0-83D1-8E1B6075820C.jpeg
    E751228D-4D91-40A0-83D1-8E1B6075820C.jpeg
    248.1 KB · Views: 45
Moest gisteren in Brussel zijn. Heb inmiddels de nieuwe kaarten, maar kennelijk niet voor België. Op de MCU alles ten zuiden van Antwerpen leeg. Op het middencluster werd overigens wel alles goed getoond, ook de details in Brussel.
Meer mensen die hier last van hebben?
Die grijze stukken is een no-go area.
 
Moest gisteren in Brussel zijn. Heb inmiddels de nieuwe kaarten, maar kennelijk niet voor België. Op de MCU alles ten zuiden van Antwerpen leeg. Op het middencluster werd overigens wel alles goed getoond, ook de details in Brussel.
Meer mensen die hier last van hebben?
Ik had het van de week met een MCU2. Geen idee wat er mis was, streaming (spotify) werkte wel gewoon. Voor zover ik weet, heb ik nog geen nieuwe kaarten ontvangen sinds ik m'n X heb, of ze kwamen tegelijkertijd met een software-update en is het me niet opgevallen.
 
Ik had het van de week met een MCU2. Geen idee wat er mis was, streaming (spotify) werkte wel gewoon. Voor zover ik weet, heb ik nog geen nieuwe kaarten ontvangen sinds ik m'n X heb, of ze kwamen tegelijkertijd met een software-update en is het me niet opgevallen.

Simpel! Als je Nav stem een Ndl man is, is het de oude, is het een Ndl vrouw, dan heb je de nieuwe... .
 
Ik heb nu sinds gisteren 2018.26 gekregen.
Zowel de browser (verkeersinfo) als spotify tegelijkertijd laten lopen werkte slechts in eerste instantie goed, dus maar één keer. Denk dat het toch te maken heeft met het vollopen van geheugen?
Na twee keer wisselen van muziek via spotify blijft dat bij mij hangen: zo'n oneindig ronddraaiend pijltje in het midden.
Heb nog geen reset gedaan, maar dat is meestal het enige dat er voor zorgt dat het weer werkt.
Lastige is dat (in ieder geval bij 2018.20) de reset minder consequent werkt.
Ik moest in ieder geval meerdere keren resetten om het grote scherm weer aan de praat te krijgen. Dat was vroeger niet zo. :(
 
Ik heb nu sinds gisteren 2018.26 gekregen.
Zowel de browser (verkeersinfo) als spotify tegelijkertijd laten lopen werkte slechts in eerste instantie goed, dus maar één keer. Denk dat het toch te maken heeft met het vollopen van geheugen?
Na twee keer wisselen van muziek via spotify blijft dat bij mij hangen: zo'n oneindig ronddraaiend pijltje in het midden.
Heb nog geen reset gedaan, maar dat is meestal het enige dat er voor zorgt dat het weer werkt.
Lastige is dat (in ieder geval bij 2018.20) de reset minder consequent werkt.
Ik moest in ieder geval meerdere keren resetten om het grote scherm weer aan de praat te krijgen. Dat was vroeger niet zo. :(
Dezelfde ervaring: spotify en navigatie gaan pas na reset weer samen.
 
Ik heb nu sinds gisteren 2018.26 gekregen.
Zowel de browser (verkeersinfo) als spotify tegelijkertijd laten lopen werkte slechts in eerste instantie goed, dus maar één keer. Denk dat het toch te maken heeft met het vollopen van geheugen?
Na twee keer wisselen van muziek via spotify blijft dat bij mij hangen: zo'n oneindig ronddraaiend pijltje in het midden.
Heb nog geen reset gedaan, maar dat is meestal het enige dat er voor zorgt dat het weer werkt.
Lastige is dat (in ieder geval bij 2018.20) de reset minder consequent werkt.
Ik moest in ieder geval meerdere keren resetten om het grote scherm weer aan de praat te krijgen. Dat was vroeger niet zo. :(
Uiteraard was vroeger alles beter, M.
Gelukkig is de auto niet EOL (End-of-Life) zodat we een nieuwe moeten kopen. Bij een laptop of tablet doe je natuurlijk zonder er ook maar een traan om te laten. Na een jaar of vijf is wordt dat acceptabel geacht. Terwijl het apparaat nog precies even goed is als toen het uit de doos kwam. Een nieuwe accu erin en alles zou toch nog jaren mee moeten kunnen? Helaas werkt het niet zo omdat er voortdurend meer en complexere software wordt geīnstalleerd in de loop der tijd. Hierdoor lopen geheugen, processor en opslagcapaciteit tegen hun grenzen aan.

Zo loopt dus m.i. een Model S uit 2013 niet tegen zijn EOL aan, maar de software release 8 (uit herfst 2016) inmiddels wèl. Met name alle aandacht die uitging naar de ‘Driving Assistance’ functionaliteit probeerde het maximale uit de nieuwste hardware te halen. Hierdoor kan de ‘oude’ hardware het gewoon niet meer bijbenen en wordt bestaande functionaliteit veronachtzaamd. Uiteraard ook weinig tot geen aandacht voor functionaliteit als Spotifiy die in de Amerikaanse uitvoeringen niet eens bestaat.

Gelukkig komt volgende maand software release versie 9 er aan. Waarschijnlijk/hopelijk is die wat vriendelijker voor de oude systemen. Daarnaast is gewoon een keer opnieuw beginnen met een blanco systeem op zichzelf al een goed idee. Vergelijkbaar met een ‘fresh install’ van de laatste windows versie op een pc. Helaas is het in onze auto (nog) niet zo eenvoudig om wat geheugen bij te prikken en een grotere en snellere SSD te installeren.
 
Helaas is het in onze auto (nog) niet zo eenvoudig om wat geheugen bij te prikken en een grotere en snellere SSD te installeren.

Doet niets af aan de rest van je verhaal maar waarom eigenlijk niet. In mijn ICE (6 jaar oud en één van de laatste van dat type) zit ook gewoon een SSD en die is redelijk simpel te vervangen.

Bij de rest van jou verhaal heb ik eigenlijk nooit stilgestaan maar ik denk dat het dan idd verstandig is om over 5 jaar afscheid te nemen van deze S.
Hardware zal dan idd de software niet meer bij kunnen houden.

Overigens hoeft dit niet zo te zijn maar fabrikanten hebben er geen belang bij om de software zo efficiënt te schrijven dat deze op de huidige hardware goed blijft werken. Klanten hebben dan geen reden om een nieuwe te kopen...