Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren 28.5 geïnstalleerd. Navigatie op terugweg prima, maar vanochtend zag ik in de app dat de parkeerplaats van mijn auto ca 500 meter afweek. Kan een effect zijn dat ik na parkeren een reset heb gegeven. Dat was een tip op het forum voor na installatie nieuwe firmware.

Tweede punt: ik wachtte in de auto op mijn vrouw. Auto ging uit, is normaal. Maar toen ik weer inschakelde kreeg Tesla moordneigingen door opeens de bestuurdersstoel naar voren te gaan klappen. Eerst ander profiel en dan weer eigen profiel werkte helaas ook niet. Dus maar handmatig mijzelf bevrijd...

Hoop dat dit incidenten zijn...
 
De spontane vastlopers heb ik ook gehad met deze versie. MCU en IC doen helemaal niets meer. Lijkt correlatie te hebben met veel doen met de navigatie (wisselen van destination, etc, of het maken van een lange trip). Heb het eenmaal op mijn vakantiebestemming niet meer gehad, en dan voer ik alleen bestemmingen in de buurt in.

Nav, niet meer aangehad, ging 250 km goed, van een op andere moment begon de muziek te haperen en daar ging auto piloot off, schermen zwart, hopelijk snel een update,.. nu weer thuis met 7 keer een reset.
 
Nav, niet meer aangehad, ging 250 km goed, van een op andere moment begon de muziek te haperen en daar ging auto piloot off, schermen zwart, hopelijk snel een update,.. nu weer thuis met 7 keer een reset.

Zojuist update .32 ontvangen,... zou het kunnen zijn dat het aantal keer resetten automatisch bij tesla een trigger is om een update te versnellen?,.. nog nooit zo snel achter elkaar een update gehad
 
Zojuist update .32 ontvangen,... zou het kunnen zijn dat het aantal keer resetten automatisch bij tesla een trigger is om een update te versnellen?,.. nog nooit zo snel achter elkaar een update gehad

Zou kunnen, maar denk eerder dat als een update veel problemen veroorzaakt, deze in het algemeen asap vervangen wordt...
 
  • Like
Reactions: Dwarde
Tweede punt: ik wachtte in de auto op mijn vrouw. Auto ging uit, is normaal. Maar toen ik weer inschakelde kreeg Tesla moordneigingen door opeens de bestuurdersstoel naar voren te gaan klappen. Eerst ander profiel en dan weer eigen profiel werkte helaas ook niet. Dus maar handmatig mijzelf bevrijd....

Ik geloof dat ik weet wat er aan de hand is: heb je jouw auto toevallig Christine genoemd?

 
Van het weekend een flink phantom Brake gehad, van 140 naar 90km/h overviel me een beetje dus het niet gelijk "gas" bij.

Gebeurde exact naast een andere model S. Toeval of zou hij van slag geraakt zijn door de dubbele sensoren?
Pfoe, dat is even een adrenaline shot.
Aan de andere kant, is dit de eerste synchroon phantom brake?