Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Excuses dat ik het niet begrijp... Hoe initieer je een harde reset?

Ik moest de keyfob met z'n platte kant onder op precies de juiste plek in de midden console leggen (ergens onder de 12V). Ik heb echt wat moeten schuiven en zoeken voor er iets gebeurde. Er is geen merkteken voor de juiste plek.

Maar let op: ik weet niet of dit altijd zo werkt (dus ook als de auto niks mankeert). In mijn geval waren alle schermen in de auto helemaal dood en had ik telefonisch contact met Tesla Road Assistance. Of zij contact hadden met de auto (ik dacht het niet) weet ik niet. Dus ook niet of er van hun kant iets nodig was om de harde reset uit te voeren.

Maar ik zou zeggen: probeer het eens!
 
  • Funny
Reactions: FairFrank
In principe wel. Weet niet . precies wat je ziet...is nieuw voor mij. Ik zou Tesla service er even over bellen.

Dit is de melding,

20180929_145812.jpg
 
Ik krijg af en toe het oranje bandje (doorsnede van een autoband) rechtsboven op het kleine scherm in beeld.
Daarop heb ik zowel de bandenspanning als de sensoren van alle banden laten controleren; allebeide OK.
Heb wel wat last van cupping voor. Is de enige reden naast een verkeerd gevallen bitje in de software die ik kan bedenken als reden. Iemand nog een idee?
 
Ik krijg af en toe het oranje bandje (doorsnede van een autoband) rechtsboven op het kleine scherm in beeld.
Daarop heb ik zowel de bandenspanning als de sensoren van alle banden laten controleren; allebeide OK.
Heb wel wat last van cupping voor. Is de enige reden naast een verkeerd gevallen bitje in de software die ik kan bedenken als reden. Iemand nog een idee?
 
Bugje gevonden denk ik. Een mobiele huawei hotspot (3G) aansluiten op de usb poort van de model S zorgt er voor dat de touch van het scherm niet meer werkt (onhandig met PIN to drive) en geen mobiele connectie meer op de tesla.

Vermoed een probleem met de USB OTG optie van die device

Reboot heeft geen zin, usb loskoppelen en 5-10 min wachten, dan terug alles werkend.

Do0bYPjX4AAxKcn.jpg:large
 
  • Like
Reactions: wooter
Bugje gevonden denk ik. Een mobiele huawei hotspot (3G) aansluiten op de usb poort van de model S zorgt er voor dat de touch van het scherm niet meer werkt (onhandig met PIN to drive) en geen mobiele connectie meer op de tesla.

Vermoed een probleem met de USB OTG optie van die device

Reboot heeft geen zin, usb loskoppelen en 5-10 min wachten, dan terug alles werkend.

Do0bYPjX4AAxKcn.jpg:large

Heb je al eens de USB poort achterin boven de cupholders geprobeerd? Die is er alleen voor stroomafgifte, die voorin hebben andere functies. Zo kun je daar bijvoorbeeld een muis aansluiten en daarmee het scherm bedienen.
 
Bugje gevonden denk ik. Een mobiele huawei hotspot (3G) aansluiten op de usb poort van de model S zorgt er voor dat de touch van het scherm niet meer werkt (onhandig met PIN to drive) en geen mobiele connectie meer op de tesla.

Vermoed een probleem met de USB OTG optie van die device

Reboot heeft geen zin, usb loskoppelen en 5-10 min wachten, dan terug alles werkend.

Do0bYPjX4AAxKcn.jpg:large

Ik heb mifi hotspot aangesloten maar heb geen last van door jou genoemde problemen. Heb je soms SD opslag jaartje erin?
 
Sinds deze ochtend het volgende verschijnsel, op software versie 32.4 waar ik al weken op zit zonder problemen.

Het geluid van : Radio DAB en FM en streamen via Bluetooth (na testen) valt weg voor een paar seconde. Als dit gebeurt en ik heb men richting aanwijzer aan, dan gaat ook dat geluid uit. TuneIn geeft op eens melding Loading Error. Midden scherm reset gedaan, ook samen met Tesla support een volledige shutdown gedaan maar niets helpt.
Nog iemand een tip anders dan melden bij Tesla en afwachten?

update: Tesla heeft gebeld met de melding dat ze 36.2 gaan pushen.... afwachten nu dus.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: job-lek
Even een vraagje tussendoor. Ligt het een beetje stil qua uitrol van nieuwe firmware updates (of is alle man-/vrouwkracht nodig voor V9.0?)? Ik rol nog steeds voort op 2018.34.2 en had intussen wel een update naar een hogere versie (hoe goed of slecht die ook is) verwacht.
 
Even een vraagje tussendoor. Ligt het een beetje stil qua uitrol van nieuwe firmware updates (of is alle man-/vrouwkracht nodig voor V9.0?)? Ik rol nog steeds voort op 2018.34.2 en had intussen wel een update naar een hogere versie (hoe goed of slecht die ook is) verwacht.
Hier 2018.32.4 dus de jouwe valt nog wel mee.
Ook wel benieuwd of er nog wat tussendoor komt of direct V9.0 binnen gaat komen.