Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
View attachment 203879
Tragische taferelen idd vannochtend in Zwolle rond 10 uur. Ik ben na een half uur wachten zonder dat er beweging in kwam maar doorgereden om met 0km left aan te komen in de buurt van m'n vergaderlocatie. Op 1km lopen afstand daar bij de Toyota dealer aan een 3.7kw lader gehangen zodat ik vanmiddag hopelijk in Zwolle wel een plekje heb.

En dan staat 1 van de Tesla's er 's avonds nog steeds... Gelukkig was er toen wel ruimte om even snel te laden. Misschien even nuanceren dat het blijkbaar niet alleen PWC medewerkers waren. Maar het was wel een kansloze ochtend voor de wachtenden (13km range)
 
Iemand enig idee wat tegenwoordig besteld wordt ? laten de meeste mensen het bij de ene lader of wordt er juist gekozen voor de upgrade ?

Bij de eerste S'en kon je nog kiezen tussen één of twee laders (tot 22kW dus). Maar toen was het SuC -netwerk nog amper uitgerold en was het (voor mij lig) vaak handig om 22kW te kunnen laden. Daarnaast heb je nu ook veel meer ChaDeMo opties - zeker in NL.
Ik heb dit keer voor 1 lader gekozen. Upgraden kan later ook nog en hij schijnt sowieso niet meer in de fabriek ingebouwd te worden maar bij het SeC. Wij hebben hier al vaker over gepingpongd. Ik heb er in de 1e 2 jaar 1x profijt van gehad. Dit hield in dat ik iets minder lang heb hoeven wachten. Daar ga ik geen lader voor upgraden. Jij gaf aan dat je er in Italië wel vaak profijt van hebt gehad. De vraag voor jou is of het iets sneller laden echt nodig is. Ik heb m nog niet gemist. BTW nog gefeliciteerd met je nieuwe aankoop:).
 
Uiteindelijk ligt dat wat genuanceerder dan ik zelf eerst ook dacht...je hebt gelijk als je gegarandeerd elke nacht kunt laden, resp overdag gegarandeerd voldoende laaduren hebt.. Maar dat gaat niet voor iedereen.. ben al mensen tegengekomen die "noodgedwongen" twee keer per week bij SuC Amsterdam staan te laden.. simpelweg omdat ze in de buurt vangen huis en werk geen alternatief hebben...
 
Met de aanschaf van een model S heb ik offertes opgevraagd over een laadpaal thuis maar nog niet besteld. Ik laad al maanden op een stopcontact. Mijn ervaring is tot nu toe dat dat goed gaat. De auto blijkt thuis in de nacht altijd voldoende bij te laden. Meestal tot de opgegeven charge limit. Wat zijn de voordelen van een 11kW aansluiting?
 
Ik vind eigenlijk dat bij 22Kw palen alleen mag worden geladen door auto's die dat werkelijk gebruiken. Anders is het zonde van de capaciteit. Alsof je een fiets parkeert midden op een parkeerplaats voor een vrachtwagen.
:p

Eens - zeker als het gaat om de Hybrides. Wat ik wel merk is dat deze rijders vaak amper een idee hebben over laadsnelheid, vermogen etc..ze pluggen rustig een helde dag in in een 22kW paal terwijl het stopcontact voor hen net zo snel is.. staan 3,5 uur te laden om 30 km te kunnen rijden.. Nu ja - is tijdelijk zullen we maar denken.
 
Met de aanschaf van een model S heb ik offertes opgevraagd over een laadpaal thuis maar nog niet besteld. Ik laad al maanden op een stopcontact. Mijn ervaring is tot nu toe dat dat goed gaat. De auto blijkt thuis in de nacht altijd voldoende bij te laden. Meestal tot de opgegeven charge limit. Wat zijn de voordelen van een 11kW aansluiting?
Laden met 11kW gaat sneller. Dit kan al met de meegeleverde mobiele laadkabel, ook wel UMC genoemd, aan een krachtstroom aansluiting. Zo heb ik de 1e 2 jaar geladen thuis. Nu heb ik een Tesla laadstation HPWC geïnstalleerd omdat t mooier en veiliger is.
 
Met de aanschaf van een model S heb ik offertes opgevraagd over een laadpaal thuis maar nog niet besteld. Ik laad al maanden op een stopcontact. Mijn ervaring is tot nu toe dat dat goed gaat. De auto blijkt thuis in de nacht altijd voldoende bij te laden. Meestal tot de opgegeven charge limit. Wat zijn de voordelen van een 11kW aansluiting?
Uhm... 4x sneller laden.
 
IMG_0131.JPG
Eerste keer voor mij dat de Suc vol was. Vr middag 16:00 @ Oosterhout.

Gelukkig maar 5 min moeten wachten ;)