Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is fijn! Hoe zou je door die slagbomen heen komen? Ook met een soort pincode zoals ik al eens eerder gelezen heb? Het zou technisch gezien ook mogelijk zijn dat de slagbomen detecteren dat er een tesla voor staat dmv de Bluetooth connectiviteit ofzo... met fallback naar pincode...
Hmpf. Al die nieuwigheid.
Gewoon een mevrouw met een schoteltje voor het kwartje, stel ik voor.
 
Dat is fijn! Hoe zou je door die slagbomen heen komen? Ook met een soort pincode zoals ik al eens eerder gelezen heb? Het zou technisch gezien ook mogelijk zijn dat de slagbomen detecteren dat er een tesla voor staat dmv de Bluetooth connectiviteit ofzo... met fallback naar pincode...

Een beetje slim systeem herkend de mooie lijnen van onze fantastische auto's :)
 
Volgens mij gaat die slagboom gewoon voor alle wagens open gaan.... het is gewoon een afschrikmiddel dat andere bestuurders twee keer moet doen nadenken alvorens ze zich voor de slagboom zetten om deze te laten open gaan.
Lijkt mij logischer. De andere systemen kunnen alleen maar problemen en hoofdpijn opleveren.

Denk aan een auto die je nét op NL kenteken zet en nog niet in de database staan en dan niet kan SuperChargen.
 
Er zijn al plekken in de wereld waar slagbomen staan. Op de supercharger kaart als je op de supercharger drukt is dan de pincode te zien. Die vul je dan in bij de slagboom.

Wat ik me eerder afvraag, is waar je dan de pincode moet intypen. Er is geen ruimte bij de slagboom, die pincode paal moet dan op het asfalt geplaatst worden.

Ik geloof echt niet dat ze iets met kentekenherkenning gaan doen.
 
Er zijn al plekken in de wereld waar slagbomen staan. Op de supercharger kaart als je op de supercharger drukt is dan de pincode te zien. Die vul je dan in bij de slagboom.

Wat ik me eerder afvraag, is waar je dan de pincode moet intypen. Er is geen ruimte bij de slagboom, die pincode paal moet dan op het asfalt geplaatst worden.

Ik geloof echt niet dat ze iets met kentekenherkenning gaan doen.

Of een voorgeprogrammeerde home-link.
 
  • Like
Reactions: HWS and SeBsZ
Er zijn al plekken in de wereld waar slagbomen staan. Op de supercharger kaart als je op de supercharger drukt is dan de pincode te zien. Die vul je dan in bij de slagboom.

Wat ik me eerder afvraag, is waar je dan de pincode moet intypen. Er is geen ruimte bij de slagboom, die pincode paal moet dan op het asfalt geplaatst worden.

Ik geloof echt niet dat ze iets met kentekenherkenning gaan doen.

zo is het.
onder andere in Frankrijk, bij Bordeaux.
De pincode staat op het scherm, en bij de slagboom staat een klein keypad om de code in te typen.
Soms maakt Elon het niet moeilijker dan nodig.