You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
SuperChargers zijn bedoeld om roadtrips mogelijk te maken. Kun je thuis laden, dan is het goed gebruik dat ook te doen.Rode draad in de reacties is dat de ideale locatie van een SuC op de route van huis naar werk zou moeten liggen. Oh ja...en bij een VdValk
SuperChargers zijn bedoeld om roadtrips mogelijk te maken. Kun je thuis laden, dan is het goed gebruik dat ook te doen.
Realiseer je ook dat als een auto vaak aan de SuperCharger laadt, de laadsnelheid door Tesla wordt verlaagd.
Heeft een nadelig effect op de inruilprijs.
Er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om een SuC te gebruiken als ik deze niet absoluut nodig heb.I know, kan me ook niet voorstellen dat ik een half uur eerder wegga naar kantoor of op de terugweg nog een half uur ga laden.
En dan ligt Abcoude nog zo’n beetje halverwege tussen de SuC’s van Breukelen en A’dam
Heeft een nadelig effect op de inruilprijs.
Inderdaad. Daarbij vraag ik mij af in hoeverre ‘braaf’ zijn loont. Ik kom 3x per jaar aan een suc, laad zelden of nooit beven 90%, gemiddeld verbruik is 193wukm, etc, maar ik zie exact dezelfde range als anderen .De prijs die Tesla geeft voor inruil bedoel je? Want als particulier is het toch maar moeilijk gokken of de SUC ladingen worden beperkt als je de auto gaat bekijken en het is pakweg niet al te warm.
Je hoort bij de verkoop de koper eerlijk voor te lichten. Als de koper vraagt of je vaak naar de SuC gaat en je ontkent dat ten onrechte, dan zal de koper daar later op terug kunnen komen. Zo gauw hij de auto gaat gebruiken ziet ie dat natuurlijk direct. Kan een reden zijn, althans ik zou dat doen, om alsnog een lagere prijs te betalen of de koop te ontbinden.De prijs die Tesla geeft voor inruil bedoel je? Want als particulier is het toch maar moeilijk gokken of de SUC ladingen worden beperkt als je de auto gaat bekijken en het is pakweg niet al te warm.
Lawyer’s paradise:Je hoort bij de verkoop de koper eerlijk voor te lichten. Als de koper vraagt of je vaak naar de SuC gaat en je ontkent dat ten onrechte, dan zal de koper daar later op terug kunnen komen. Zo gauw hij de auto gaat gebruiken ziet ie dat natuurlijk direct. Kan een reden zijn, althans ik zou dat doen, om alsnog een lagere prijs te betalen of de koop te ontbinden.
Ik ben benieuwd wat jouw waardering zou zijn voor "overmatig SuC-gebruik waardoor het battery-pack iets zwaarder belast is" vs "normaal laadgebruik".Kan een reden zijn, althans ik zou dat doen, om alsnog een lagere prijs te betalen
Handelen doe ik altijd één op één, niet hier.Ik ben benieuwd wat jouw waardering zou zijn voor "overmatig SuC-gebruik waardoor het battery-pack iets zwaarder belast is" vs "normaal laadgebruik".
Je hoort bij de verkoop de koper eerlijk voor te lichten. Als de koper vraagt of je vaak naar de SuC gaat en je ontkent dat ten onrechte, dan zal de koper daar later op terug kunnen komen. Zo gauw hij de auto gaat gebruiken ziet ie dat natuurlijk direct. Kan een reden zijn, althans ik zou dat doen, om alsnog een lagere prijs te betalen of de koop te ontbinden.
Een lagere prijs verzacht het langere laden. Als je dat van tevoren weet is er natuurlijk prima mee te leven.Dus een lagere prijs neemt plots het mogelijke ongemak van trager superchargen weg?
Ik laad ongeveer per jaar een 50 tal keer aan een suc, dus op drie jaar ongeveer een 150 keer. Ik zie nig geen enkele daling in laadsnelheid, er is ook geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt een suc minder te bezoeken omdat ik over enkele jaren er een paar euro minder voor ga krijgen, ik rijd er nu mee zoals ik wens, de beste restwaarde heb je trouwens als je hem zo veel mogelijk in de garage laat staan, maar daar koop ik geen auto voor. Ik ga nog zeker enkele jaren met mijn Model S rijden, en de restwaarde over pakweg drie jaar zal veel meer afhankelijk zijn van de ontwikkelingen bij tesla en de concurrentie dan van hoe vaak ik een supercharger gebruik en nog max 94 kW zou halen bij verkoop.
Ik heb trouwens met mijn P90D pack nog nooit 118 kW gehaald, zelfs niet toen hij nog nieuw was, de piek zit nog steeds rond de 106.
Is niet vreemd. 85 pack begint hoog maar de 90 pack begint langzamer maar houd het langer vol op hoger vermogen. Zie dit verschil ook bij ons in de S en de X