Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Rode draad in de reacties is dat de ideale locatie van een SuC op de route van huis naar werk zou moeten liggen. Oh ja...en bij een VdValk :rolleyes:
SuperChargers zijn bedoeld om roadtrips mogelijk te maken. Kun je thuis laden, dan is het goed gebruik dat ook te doen.
Realiseer je ook dat als een auto vaak aan de SuperCharger laadt, de laadsnelheid door Tesla wordt verlaagd.
Heeft een nadelig effect op de inruilprijs.
 
SuperChargers zijn bedoeld om roadtrips mogelijk te maken. Kun je thuis laden, dan is het goed gebruik dat ook te doen.
Realiseer je ook dat als een auto vaak aan de SuperCharger laadt, de laadsnelheid door Tesla wordt verlaagd.
Heeft een nadelig effect op de inruilprijs.

I know, kan me ook niet voorstellen dat ik een half uur eerder wegga naar kantoor of op de terugweg nog een half uur ga laden.

En dan ligt Abcoude nog zo’n beetje halverwege tussen de SuC’s van Breukelen en A’dam ;)
 
I know, kan me ook niet voorstellen dat ik een half uur eerder wegga naar kantoor of op de terugweg nog een half uur ga laden.

En dan ligt Abcoude nog zo’n beetje halverwege tussen de SuC’s van Breukelen en A’dam ;)
Er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om een SuC te gebruiken als ik deze niet absoluut nodig heb.
Op en neer naar Antwerpen is voor mij net niet haalbaar. Tien minuten laden aan de SuC in Oosterhout is voldoende om thuis te komen. Als ik via Groningen naar Assen moet, kom ik ook niet thuis. Even langs de SuC in Emmeloord maakt het, samen met een prima lunch, wel mogelijk.
Zo zie ik het gebruik van de SuperChargers. Mensen die de lokale SuC gebruiken om thuis een paar kWh te besparen vind ik zielige mensen.
 
De prijs die Tesla geeft voor inruil bedoel je? Want als particulier is het toch maar moeilijk gokken of de SUC ladingen worden beperkt als je de auto gaat bekijken en het is pakweg niet al te warm.
Inderdaad. Daarbij vraag ik mij af in hoeverre ‘braaf’ zijn loont. Ik kom 3x per jaar aan een suc, laad zelden of nooit beven 90%, gemiddeld verbruik is 193wukm, etc, maar ik zie exact dezelfde range als anderen .
Ik denk dat het accumanagement zo goed geworden is dat het niets of bijna niets meer uitmaakt. Het aftoppen bij heel veel DC laden is denk ik de uitzondering.
 
De prijs die Tesla geeft voor inruil bedoel je? Want als particulier is het toch maar moeilijk gokken of de SUC ladingen worden beperkt als je de auto gaat bekijken en het is pakweg niet al te warm.
Je hoort bij de verkoop de koper eerlijk voor te lichten. Als de koper vraagt of je vaak naar de SuC gaat en je ontkent dat ten onrechte, dan zal de koper daar later op terug kunnen komen. Zo gauw hij de auto gaat gebruiken ziet ie dat natuurlijk direct. Kan een reden zijn, althans ik zou dat doen, om alsnog een lagere prijs te betalen of de koop te ontbinden.
 
Je hoort bij de verkoop de koper eerlijk voor te lichten. Als de koper vraagt of je vaak naar de SuC gaat en je ontkent dat ten onrechte, dan zal de koper daar later op terug kunnen komen. Zo gauw hij de auto gaat gebruiken ziet ie dat natuurlijk direct. Kan een reden zijn, althans ik zou dat doen, om alsnog een lagere prijs te betalen of de koop te ontbinden.
Lawyer’s paradise:
  • Definieer vaak.
  • Bewijs dat dit non conform is.
  • Is het relevant genoeg voor een actie?
Succes! Lees: stel je er niet teveel van voor.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Gisterenmiddag was ik in de binnenstad van Eindhoven en ik kreeg het spontaan in mijn hoofd om nog even naar Turnhout te gaan. Dus ik dacht even mijn auto een kwartier bij Valk Eindhoven te laten SuC-en, zodat ik het nog ging redden: het was druk!!

Was rond 15.15 - 15.30 uur, 22 sledes bezet, 1 ICE-er en 3 Tesla's die op het laadplein stonden ipv in een tesla-vak met een SuC-kabel. Nog nooit meegemaakt daar, drukste moment tot nu toe was ruim 50% bezetting (sinds ik er kom: april 2018).. Ook relatief veel Belgische kentekens ook gisteren, zelfs 1 Duits kenteken gespot. Dus die 24 sledes is geen overbodige luxe meer in Eindhoven. Is dit een incident of is het echt zo hard aan het groeien de laatste weken (einde jaars storm voordat de bijtellingsregels veranderen; mensen met een PHEV Volvo (daar ben ik er eentje van) en Mithubishi die nu overstappen naar Tesla ?
 
  • Informative
Reactions: Karim DB
Ik ben benieuwd wat jouw waardering zou zijn voor "overmatig SuC-gebruik waardoor het battery-pack iets zwaarder belast is" vs "normaal laadgebruik".
Handelen doe ik altijd één op één, niet hier.
Als ik een gebruikte Tesla zou kopen zou ik er bij voorkeur een kiezen die niet heel veel SuC laadbeurten heeft gehad.
Het is prettiger om het laden te starten met 114 tot 118 kW dan met 94 kW.
 
Je hoort bij de verkoop de koper eerlijk voor te lichten. Als de koper vraagt of je vaak naar de SuC gaat en je ontkent dat ten onrechte, dan zal de koper daar later op terug kunnen komen. Zo gauw hij de auto gaat gebruiken ziet ie dat natuurlijk direct. Kan een reden zijn, althans ik zou dat doen, om alsnog een lagere prijs te betalen of de koop te ontbinden.

Dus een lagere prijs neemt plots het mogelijke ongemak van trager superchargen weg?

Ik laad ongeveer per jaar een 50 tal keer aan een suc, dus op drie jaar ongeveer een 150 keer. Ik zie nig geen enkele daling in laadsnelheid, er is ook geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt een suc minder te bezoeken omdat ik over enkele jaren er een paar euro minder voor ga krijgen, ik rijd er nu mee zoals ik wens, de beste restwaarde heb je trouwens als je hem zo veel mogelijk in de garage laat staan, maar daar koop ik geen auto voor. Ik ga nog zeker enkele jaren met mijn Model S rijden, en de restwaarde over pakweg drie jaar zal veel meer afhankelijk zijn van de ontwikkelingen bij tesla en de concurrentie dan van hoe vaak ik een supercharger gebruik en nog max 94 kW zou halen bij verkoop.

Ik heb trouwens met mijn P90D pack nog nooit 118 kW gehaald, zelfs niet toen hij nog nieuw was, de piek zit nog steeds rond de 106.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Rqcg
Dus een lagere prijs neemt plots het mogelijke ongemak van trager superchargen weg?

Ik laad ongeveer per jaar een 50 tal keer aan een suc, dus op drie jaar ongeveer een 150 keer. Ik zie nig geen enkele daling in laadsnelheid, er is ook geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt een suc minder te bezoeken omdat ik over enkele jaren er een paar euro minder voor ga krijgen, ik rijd er nu mee zoals ik wens, de beste restwaarde heb je trouwens als je hem zo veel mogelijk in de garage laat staan, maar daar koop ik geen auto voor. Ik ga nog zeker enkele jaren met mijn Model S rijden, en de restwaarde over pakweg drie jaar zal veel meer afhankelijk zijn van de ontwikkelingen bij tesla en de concurrentie dan van hoe vaak ik een supercharger gebruik en nog max 94 kW zou halen bij verkoop.

Ik heb trouwens met mijn P90D pack nog nooit 118 kW gehaald, zelfs niet toen hij nog nieuw was, de piek zit nog steeds rond de 106.
Een lagere prijs verzacht het langere laden. Als je dat van tevoren weet is er natuurlijk prima mee te leven.
Vreemd dat je niet hoger kan laden dan 106 kW. Mijn S85 van februari 2015 heeft twee weken geleden in Oosterhout het laden gestart met 114 kW. Het hoogste dat ik ooit gezien heb is 118 kW in Zwolle.
 
Is niet vreemd. 85 pack begint hoog maar de 90 pack begint langzamer maar houd het langer vol op hoger vermogen. Zie dit verschil ook bij ons in de S en de X

Nog iets dat je gaat moeten vermelden bij de verkoop ;)

Het handigste zou gewoon zijn als de eigenaar een rapportje kan downloaden in zijn Tesla account over de status van de batterij, of er een cap zit op het snelladen, en wat reeds de degradatie is.