Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.

Attachments

  • 70C92AB0-E376-4C50-BAA0-45F4A8ECCDA8.jpeg
    70C92AB0-E376-4C50-BAA0-45F4A8ECCDA8.jpeg
    496.2 KB · Views: 69
Hier ga je wat mij betreft de fout in. Je kunt het een burgerplicht noemen om de beheerder van het openbaar terrein te wijzen op verkeerd gebruik of onterechte toe-eigening. Als je gaat terugeisen dan bega je dezelfde fout als degene die toe-eigent.
Ik weet het niet, gewoon gaan staan waar dat mag conform de regels van de publieke omgeving lijkt mij niet fout.

Agree to disagree. Vandaar ook dat ik in mijn reactie het had over normen en waarden.
Normen en waarden, altijd leuk om die aan te roepen maar geen argument.
Daar waar ruimte genoeg is, is dat voldoende. Maar daar waar voetgangers, fietsers, terraseigenaren en winkels moeten vechten om de laatste 2 meter tussen gevel en busbaan die ook het doorlopende gevecht is tussen taxi's, bussen, geparkeerde vrachtauto's en een laatste toegestane auto, heb je daar weinig aan. Zonder duidelijk regels en handhaving staat daar gewoon alles stil.

We staan nog maar aan het begin van het realiseren van laadplekken. In Utrecht zijn er nu 2.000 en het moeten er zeker 50.000 worden. De herbestemming van een parkeerplek is een strijd. En EV eigenaren liggen altijd achter. Wat voor een foutparkeerder een vrij plekje is met de mogelijkheid op een bon is voor een EV-bestuurder het verschil tussen rijden of stilstaan. De Franse aanpak en Duitste aanpak, altijd een bord en onmiddellijk een bon scheppen altijd helderheid.
Bottom line van deze discussie is dat er duidelijke regels en borden moeten komen ten aanzien van gebruik. En dat we elkaar moeten aanspreken op juist gebruik.
Niks mis mee. En staat er geen bord maar wel een ICE dan staat deze in zijn recht en moeten we niet klagen en een beroep doen op normen en waarden maar de beheerder aanspreken. Die beheerder heeft er blijkbaar belang bij dat hij bekend staat als een plek met een lader. Dit betekend ook investeren in een bord en handhaven.

Uhhh, ik bedoel, die plaatsen hebben ook geen verkeersbord en/of wit kruis oid. Hooguit een verlaagd wegdek zodat alle gemorste meuk netjes wegspoelt in het putje...

o_OGeen idee, ik ken de regels niet en ik kom er nooit, ik heb een EV.
Het is natuurlijk wel een leuke actie om met een groepje EV's naar een shell-pomp te gaan en daar te melden dat we wachten op de snelladers.

Andere optie? Neem contact op met de gemeente of gebruik de App 'Buiten beter'. Mail af en toe met de lokale politiek. Misschien moeten we daar aan wennen de komende 5 jaar. Leuker wordt het niet en ook niet makkelijker, althans niet in de binnensteden.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Michel3
Good one! Dus we gaan met z'n allen parkeren bij fossiele brandstof pompen, onder het motto: don't get mad, get even!!!

Dat we daar niet eerder aan gedacht hebben...o_O
Brilliant idee!!
Kiezen een dag uit waarop we allemaal gaan lunchen bij een tankstation en dan je auto parkeren bij een dieselpomp. Als je het goed doet kun je links en rechts een pomp blokkeren :)
 
Slecht idee!
Want heel slecht voor het (toch al slechte) imago van EV / Tesla rijders.
Laten wij daarom verstandiger zijn en het gesprek aan gaan. Als je de juiste toon kiest kan dat best.
"Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook de ander niet."
Circuleerde er vorige week geen filmpje van een Nederlandse Tesla rijder die zijn auto bij een SuC parkeert zonder te laden en gewoon zijn afval naar buiten flikkert? Nou dan?
 
  • Like
Reactions: petervr and Steven
Slecht idee!
Want heel slecht voor het (toch al slechte) imago van EV / Tesla rijders.
Laten wij daarom verstandiger zijn en het gesprek aan gaan. Als je de juiste toon kiest kan dat best.
"Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook de ander niet."
Circuleerde er vorige week geen filmpje van een Nederlandse Tesla rijder die zijn auto bij een SuC parkeert zonder te laden en gewoon zijn afval naar buiten flikkert? Nou dan?
Blijft moeilijk communicatie maar normaal betekend een smiley dat het een grapje is en was dus ook als zodanig bedoeld Michel
 
  • Funny
Reactions: eelcodb
De kans lijkt me redelijk klein dat Amsterdam weer terug komt al tijden stond deze op de nominatie om weg te gaan en een nieuwe in de buurt van amsterdam te realiseren. Door de brand is het gewoon versneld. Denk zelf dat de badhoevedorp een goede optie voor amsterdam is maar ze mogen er nog wel een realiseren voor de hoeveelheid lader aan de andere kan van Amsterdam.

Maar goed zondag even proberen te laden in badhoevedorp maar de snelheid was zo laag en zo druk dat ik door gereden ben naar hoorn. Het was een klein beetje gedoe om te vinden en dan te regelen dat je parkeerkaart gevalideerd wordt. Maar daarna ging het redelijk makkelijk. Heb er 10 minuten geladen vond het wel erg krap en druk. Maar goed het is de nieuwe amsterdam dus niet anders dan normaal.

Maar ik ben juist blij dat de suc bij hotels zeker toen we naar Frankrijk gingen op vakantie wat een verademing even lekker wat drinken rustig zitten naar een schoon toilet met de kids en weer door. Heerlijk wat een perfecte manier van reizen. We hadden een mindere ervaring en dat was een supercharger op de snelweg. Lader was prima verder alleen toilet was zo ranzig. Nee voor ons liever supercharger bij een hotel. Vaak ook nog een speel hoekje voor de kids ideaal.

Trouwens het is niet heel moeilijk om op basis van kenteken toegang te verlenen. De OVI db is gewoon publiek beschikbaar.
https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Open-Data-RDW-Gekentekende_voertuigen/m9d7-ebf2/data

Plus ik denk dat tesla zijn eigen database heeft van alle kentekens alleen die mag waarschijnlijk niet gebruikt worden.
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: SvenSKAMrT
Stond net achteraan op Badhoevedorp - maar kreeg daar maximaal 140 km/u.. toen kwam de directieplek vrij en daar wel gewoon 93kW - 423km/hr

Bizar wat een verschil..View attachment 356096

Die achterste stalls krijgen nog niet het volledige vermogen denk ik, daarom stond er waarschijnlijk nog een lint voor gespannen.