Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Dit was de status Uden op 2 februari
DSC_4141.jpeg
DSC_4135.jpeg
DSC_4132.jpeg
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
@michelh Ik rij ervoor naar Duiven over twee weken; de ranger zat weken lang vol.
Is het trouwens zo, dat ze een onderdeel vervangen of komt er een onderdeel bij in?

Ik bedacht dat als ze een onderdeel vervangen, ik dat vervangen onderdeel graag wil hebben en het nieuwe er bij verkoop weer uit zou kunnen halen om misschien in een latere S over te zetten.

Of is dit te simpel gedacht?

Hoewel ....ik nog steeds van plan ben deze S op te rijden.......
 
Last edited:
@michelh Ik rij ervoor naar Duiven over twee weken; de ranger zat weken lang vol.
Is het trouwens zo, dat ze een onderdeel vervangen of komt er een onderdeel bij in?

Ik bedacht dat als ze een onderdeel vervangen, ik dat vervangen onderdeel graag wil hebben en het nieuwe er bij verkoop weer uit zou kunnen halen om misschien in een latere S over te zetten.

Of is dit te simpel gedacht?

Hoewel ....ik nog steeds van plan ben deze S op te rijden.......
Er zal in de software iets moeten worden aangepast dus je kunt niet alles zelf doen. Ik denk niet dat je Tesla zover krijgt een tweedehands onderdeel te monteren.
 
Hoewel ....ik nog steeds van plan ben deze S op te rijden.......

Ik weet niet precies wat de mobile ranger doet bij de upgrade: ik stond er niet bij. In elk geval software updates: die verschenen in de app.

Over het oprijden. Ik zag laatst bij Stuttgart de rode S85 van Hansjorg G. rijden met een nieuwe bumpersticker (1.000.000 km). De S85 lijkt me inmiddels tamelijk ‘unkaputtbar’. Wat ook niet hielp, is dat ik vorige winter een replacement batterij kreeg en afgelopen zomer een nieuwe drive-train. Zo gaat dat ding natuurlijk nooit op...
 
  • Funny
Reactions: slk-A4
Na lang meegluren toch maar een account aangemaakt.

Ik vraag me wel af wanneer in ieder geval de Supercharger in Holten (Beuseberg) gereed zal zijn. Voor zover ik kan zien op Supercharge info is er nog niet eens een vergunning aangevraagd.
Daarnaast vraag ik me af waarom er in het oosten van het land überhaupt zo weinig superchargers zijn. Bijvoorbeeld Hoogeveen (A28/A37), Almelo (A1, A35, N35 en N36 en daarnaast centraal in Overijssel) en Hengelo of Enschede zouden strategisch geen verkeerde plekken zijn voor een supercharger locatie. Hier komt op Holten na niet eens verder gekeken, terwijl er nu dus met Uden weer één bij komt in Noord-Brabant. Ik begrijp zeker dat het daar druk is bij Superchargers en daarnaast, hoe meer Superchargers hoe beter. Maar iets meer in deze kant van het land zou niet zo verkeerd zijn.
 
Na lang meegluren toch maar een account aangemaakt.

Ik vraag me wel af wanneer in ieder geval de Supercharger in Holten (Beuseberg) gereed zal zijn. Voor zover ik kan zien op Supercharge info is er nog niet eens een vergunning aangevraagd.
Daarnaast vraag ik me af waarom er in het oosten van het land überhaupt zo weinig superchargers zijn. Bijvoorbeeld Hoogeveen (A28/A37), Almelo (A1, A35, N35 en N36 en daarnaast centraal in Overijssel) en Hengelo of Enschede zouden strategisch geen verkeerde plekken zijn voor een supercharger locatie. Hier komt op Holten na niet eens verder gekeken, terwijl er nu dus met Uden weer één bij komt in Noord-Brabant. Ik begrijp zeker dat het daar druk is bij Superchargers en daarnaast, hoe meer Superchargers hoe beter. Maar iets meer in deze kant van het land zou niet zo verkeerd zijn.
Mee eens. Van der Valk Hengelo zou ook prima locatie zijn. Maar Holten is al een stap in de goede richting en ligt ongeveer tussen SuC Apeldoorn en Emsburen in.

Verder zouden er ook wat locaties in het noordoosten bij kunnen. In Duitsland is na Emsburen helemaal niks op de 31 richting het noorden. Klazienaveen en Winschoten staan in de planning maar net als bij Holten weet niemand wat de verwachte opleveringsdatum is.
 
Na lang meegluren toch maar een account aangemaakt.

Ik vraag me wel af wanneer in ieder geval de Supercharger in Holten (Beuseberg) gereed zal zijn. Voor zover ik kan zien op Supercharge info is er nog niet eens een vergunning aangevraagd.
Daarnaast vraag ik me af waarom er in het oosten van het land überhaupt zo weinig superchargers zijn. Bijvoorbeeld Hoogeveen (A28/A37), Almelo (A1, A35, N35 en N36 en daarnaast centraal in Overijssel) en Hengelo of Enschede zouden strategisch geen verkeerde plekken zijn voor een supercharger locatie. Hier komt op Holten na niet eens verder gekeken, terwijl er nu dus met Uden weer één bij komt in Noord-Brabant. Ik begrijp zeker dat het daar druk is bij Superchargers en daarnaast, hoe meer Superchargers hoe beter. Maar iets meer in deze kant van het land zou niet zo verkeerd zijn.
Mee eens. De altijd drukke Supercharger in Apeldoorn toont de noodzaak ook aan.
Beuseberg (A1 Holten) is al meer dan een jaar geleden door Tesla aangekondigd. Er gebeurt nog steeds niets daar.

Misschien komt hij bij het nieuwe Van der Valk hotel in Deventer. Maakt me niet uit, als ze maar vaart maken.
 
Ik heb zelf (en enkele mensen in mijn omgeving ook) al meerdere keren locaties voorgesteld (oa woonboulevard Almelo, Van der Valk Hengelo en Van der Valk Spier (relatief dichtbij Hoogeveen). Maar iets van een reactie zit er niet bij. Ondertussen wordt er in de rest van het land vrolijk bijgebouwd. Ik was dan ook verbaasd dat er in Assen plots een verscheen. Deze ligt geografisch best gunstig.

Deventer zou al een mooie stap zijn, maar daar hebben mensen in de richting van Almelo - Duitse grens weinig aan. Dan ben je zo weer 3 kwartier onderweg naar een Supercharger, Emsbüren is dan dichterbij. Gelukkig is Emsbüren uitgebreid van 8 naar 12.