Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Het lijkt wel een sprookje: SuC Eindhoven welke compleet leeg is op woensdag om 17 uur dankzij de Corona-maatregelen.

View attachment 523199


Ja sommige problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon door een ander (groter) probleem:
  • Drukte bij Superchargers? -> momenteel nvt
  • Stikstofproblemen? -> hoor je even niets meer over
  • Files? -> welke?
  • Enthousiaste berichten in aandelen draadje -> stemming zakt nog sneller dan de aandelen zelf
  • Dagelijkse berichten over vluchtelingen? -> haalt het nieuws nauwelijks meer
  • Etc.
Onvoorstelbaar hoe snel de wereld kan veranderen!
Edit: dit hoort in het draadje Corona thuis
 
Ja sommige problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon door een ander (groter) probleem:
  • Drukte bij Superchargers? -> momenteel nvt
  • Stikstofproblemen? -> hoor je even niets meer over
  • Files? -> welke?
  • Enthousiaste berichten in aandelen draadje -> stemming zakt nog sneller dan de aandelen zelf
  • Dagelijkse berichten over vluchtelingen? -> haalt het nieuws nauwelijks meer
  • Etc.
Onvoorstelbaar hoe snel de wereld kan veranderen!
Edit: dit hoort in het draadje Corona thuis

En volgende week gelijk een temperatuur van -3 in de laatste week van maart. Zo koud is het nog niet geweest.
 
  • Disagree
Reactions: Wim S.
Ik zag net een plaatje uit Frankrijk wat mij toch wel wat zorgen maakte. In Frankrijk staan veel SuC’s achter het hekwerk van het hotel. Nu deze door Corona dicht moeten zijn de SuC’s in Lille, Valenciennes en Charleville Mézières zijn daardoor niet meer bereikbaar. Toen dacht ik ineens hoeveel SuC’s staan er in NL eigenlijk op een afgesloten hotel terrein? Rosmalen, Zevenaar, Apeldoorn, Zwolle en Assen kwamen zo even in mij op.
 
Ik zag net een plaatje uit Frankrijk wat mij toch wel wat zorgen maakte. In Frankrijk staan veel SuC’s achter het hekwerk van het hotel. Nu deze door Corona dicht moeten zijn de SuC’s in Lille, Valenciennes en Charleville Mézières zijn daardoor niet meer bereikbaar. Toen dacht ik ineens hoeveel SuC’s staan er in NL eigenlijk op een afgesloten hotel terrein? Rosmalen, Zevenaar, Apeldoorn, Zwolle en Assen kwamen zo even in mij op.
Badhoevedorp, Breukelen, Hoorn, Eindhoven.
 
Toen dacht ik ineens hoeveel SuC’s staan er in NL eigenlijk op een afgesloten hotel terrein? Rosmalen, Zevenaar, Apeldoorn, Zwolle en Assen kwamen zo even in mij op.

SuC Zevenaar is geen afsluitbaar terrein. SuC Zwolle ligt evenmin achter een slagboom. Bunnik dan weer wel, maar daar gaat de slagboom vanzelf open, ook nu het restaurant gesloten is. Ik zou me er niet te druk om maken.
 
  • Like
Reactions: HWS
SuC Zevenaar is geen afsluitbaar terrein. SuC Zwolle ligt evenmin achter een slagboom. Bunnik dan weer wel, maar daar gaat de slagboom vanzelf open, ook nu het restaurant gesloten is. Ik zou me er niet te druk om maken.
Situatie hier in NL is niks anders bij de SuC’s als in Frankrijk. Daar is geen een SuC welke bij een Novotel logt meer te benaderen omdat het personeel naar huis is en de slagbomen en hekwerken niet meer opengaan. Ik vind het wel degelijk een zorgelijke situatie.
 
Observatie vanmiddag bij SuC Oosterhout. Ik sta te laden aan 5A @ 94kW, komt er een X naast staan op 5B (rest was nagenoeg leeg, hij wilde kennelijk graag naast me staan). Hij prikt in, laadsnelheid zakt direct naar 71kW...

Na 10 min koppelt hij weer los, laadsnelheid gaat direct weer omhoog naar 90kW.

vroeger was het toch zo dat de eerste inprikker op het AB stel altijd zijn laadsnelheid behield en de tweede kreeg wat overbleef? Lijkt nu dus gewoon altijd helft te zijn. Leuk als je denkt snel klaar te zijn...
 
Observatie vanmiddag bij SuC Oosterhout. Ik sta te laden aan 5A @ 94kW, komt er een X naast staan op 5B (rest was nagenoeg leeg, hij wilde kennelijk graag naast me staan). Hij prikt in, laadsnelheid zakt direct naar 71kW...

Na 10 min koppelt hij weer los, laadsnelheid gaat direct weer omhoog naar 90kW.

vroeger was het toch zo dat de eerste inprikker op het AB stel altijd zijn laadsnelheid behield en de tweede kreeg wat overbleef? Lijkt nu dus gewoon altijd helft te zijn. Leuk als je denkt snel klaar te zijn...
Is ook nieuw voor mij.
 
Naar mijn weten is het nooit geweest dat de eerste zijn laadsnelheid behield. Toen max. 120kW beschikbaar was op 2 stalls, kreeg de eerste max. 90kW en de tweede max. 30kW.

Nu met 150kW max. is het een beetje koffiedik kijken wat er in jouw geval echt gebeurde... Misschien zat er een beperking op het net omdat je al maar 90kW kreeg?