Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
beetje offtopic; dit is een andere discussie : liever één grote; of verschillende kleine SuC ?

In Engeland, Bristol bvb, staan er meerdere kleine SuC's - het nadeel daarvan is dat je sneller zal zien dat deze vol staat; of dat je moet delen (A/B).

Statistisch is reeds bewezen dat een MultipleQueue - MultipleServer oplossing trager is dan een SingleQueue - MultipleServer .
In deze is de queue de wachtrij aan de Supercharger, en de Server de stall.
Met andere woorden : je zal statisch gezien sneller geholpen worden indien er minder SuC's zijn, maar grotere.
Dat geloof ik ook wel. Maar rond amsterdam op verschillende plekken en uitvalswegen lijkt me nog beter. Want niet iedereen heeft de SuC bij het SeC op de route liggen.
Om in theorie 100 km om te rijden voor een hele grote SuC zie ik niet echt zitten.
:D
 
In Hong Kong hebben ze dat aardig opgelost:
Screen Shot 2017-01-30 at 22.01.49.png
 
Lijkt eerder van 10 naar 12 te gaan.

Er is iemand "van ons" gaan kijken en hij heeft dit vastgesteld en ook een foto gemaakt.
Dus stel ik voor dat we daar gewoon van uitgaan totdat blijkt dat het anders is en niet op basis van een foto waar je nog meerdere kanten mee op kunt allerlei conclusies trekken. Klinkt streng maar ik zou in zijn plaats dan een volgend keer als ik een uitbreiding spot het voor me houden en niet posten.
 
Im a student in the UK. Im doing a research project on Tesla as a brand and could do with some first hand research from owners and fans of Tesla.
It would be a big help if you could just write down your opinions of the brand and its products, or anything else you feel is relevant.

cheers in advance, and i look forward to your responses.
 
Er is iemand "van ons" gaan kijken en hij heeft dit vastgesteld en ook een foto gemaakt.
Dus stel ik voor dat we daar gewoon van uitgaan totdat blijkt dat het anders is en niet op basis van een foto waar je nog meerdere kanten mee op kunt allerlei conclusies trekken. Klinkt streng maar ik zou in zijn plaats dan een volgend keer als ik een uitbreiding spot het voor me houden en niet posten.

Ben er net langs gereden en heb ze even (nogmaals) geteld - gewoon 4 extra. -;) Ze worden as we speak getest .. was wel nodig ook want het was erg druk, vier wachtenden... Zullen dan eind van dag wel operationeel zijn.
 
Ben er net langs gereden en heb ze even (nogmaals) geteld - gewoon 4 extra. -;) Ze worden as we speak getest .. was wel nodig ook want het was erg druk, vier wachtenden... Zullen dan eind van dag wel operationeel zijn.
Blijft bizar. Dat terrein is naar mijn bescheiden mening echt té krap om zo veel voertuig bewegingen veilig te laten verlopen.
 
Blijft bizar. Dat terrein is naar mijn bescheiden mening echt té krap om zo veel voertuig bewegingen veilig te laten verlopen.

Viel mij vanmiddag ook weer op. Te meer daar je er maar op één manier in/uit kan rijden. Zou beter zijn als achteraan het hek open zou staan om er uit te rijden - dan hou je in principe éénn stroom in één richting. Vervelend is ook dat die auto's zo verdomd stil zijn -;)
 
Kon het vanmiddag niet laten, maar moest ook even aan de Schiphol SuC! De slagboom was nog steeds defect. Verder waren er slechts 2 taxi's aanwezig. Laadvermogen slechts 66kW, maar kwam misschien door nog koude accu?View attachment 212736

Was dit geen "particuliere" SuC site? Dan zou het ook kunnen dat de stalls rond de 60kW zijn afgeregeld. Maar een koude accu kan natuurlijk ook ;)
 
Hoe zou je dat willen doen? Dan moet er al iemand daar heel de dag postvatten en tellingen gaan uitvoeren.

Tesla kan zoiets met een simpel scritpje uit de computer laten rollen. Net zoals je bijvoorbeeld op Google bij verschillende winkels de drukte pieken kan zien (op welke basis dat opgemaakt is weet ik ook niet), maar Tesla zou ook op basis van alle gegevens die ze heeft zulke grafiek kunnen maken.

De vraag is echter wat is het nut er van. Als je moet laden moet je laden, je gaat dan toch niet een grafiekje gaan bekijken om tot de constatering te komen dat het druk zal zijn, ga je dan niet laden en stil staan?