Heb de data uit de Tesla API van de afgelopen bijna 3 jaar Model S 70 verwerkt tot een spreadsheet. Daarin heb ik het percentage SoC waarmee ik bij de SuC aankwam opgenomen met daarbij het aantal keer dat dat gebeurde en dan het minimale en maximale vermogen gedurende de hele sessie dat de auto kreeg.
De sessies zijn in alle seizoenen van het jaar geweest en in zowel warme als koude oorden (van het zuiden van Spanje tot de Noorse Lofoten).
Bij mijn S70 is 350 km max range bij 100% SoC, dus ik vermoed dat 170 km range bij een X100 zo rond de 40% SoC is. En dan komt 72 kW aardig overeen met mijn ervaringen.
En ik zie ook na 230 sessies zelfs bij de laatste sessie (eentje met 2% aankomst SoC) nog steeds 114 kW.
De sessies zijn in alle seizoenen van het jaar geweest en in zowel warme als koude oorden (van het zuiden van Spanje tot de Noorse Lofoten).
Bij mijn S70 is 350 km max range bij 100% SoC, dus ik vermoed dat 170 km range bij een X100 zo rond de 40% SoC is. En dan komt 72 kW aardig overeen met mijn ervaringen.
En ik zie ook na 230 sessies zelfs bij de laatste sessie (eentje met 2% aankomst SoC) nog steeds 114 kW.