Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag in Zevenaar bij de Supercharger een jongeman in pak met stropdas met Teslapet, Teslajas en keycord en telefoon die de orde moest bewaken. Het was er zo druk dat er af en toe twee wachtenden waren. Hij vertelde de wachtenden waar ze konden laden.
Was een service van Tesla, zei hij, in verband met al het vakantieverkeer.
Ben benieuwd hoe dat gaat als al die M3s er komen laden.
 
  • Informative
Reactions: daud
Vandaag in Zevenaar bij de Supercharger een jongeman in pak met stropdas met Teslapet, Teslajas en keycord en telefoon die de orde moest bewaken. Het was er zo druk dat er af en toe twee wachtenden waren. Hij vertelde de wachtenden waar ze konden laden.
Was een service van Tesla, zei hij, in verband met al het vakantieverkeer.
Ben benieuwd hoe dat gaat als al die M3s er komen laden.
Was gisteren in Duitsland ook op meerdere plekken. Service tijdens de drukke vakantie periode. Top!
 
  • Informative
Reactions: daud
Ja, het was vandaag aardig druk in Zevenaar. Ik had de laatste SuC maar er gingen vrijwel direct daarna 2 Tesla’s weg. Ik vraag me af of we deze zomer al moeten gaan wachten voordat er een SuC vrijkomt.

Dat is echt al wel eerder voor gekomen... Dit is Modena, 29 juli 2017, typisch zo'n zaterdag .... Als iedereen tegelijk op weg gaat naar zijn vakantiebestemming... net als bij benzinestations. Je kunt nu eenmaal geen infra verwachten die dat ook dt sort piekdagen aan kan.

IMG_7055.jpg
 
Dat is echt al wel eerder voor gekomen... Dit is Modena, 29 juli 2017, typisch zo'n zaterdag .... Als iedereen tegelijk op weg gaat naar zijn vakantiebestemming... net als bij benzinestations. Je kunt nu eenmaal geen infra verwachten die dat ook dt sort piekdagen aan kan.

View attachment 380088

Prima voorbeeld deze. In 2017 stond je hier idd te wachten. Nu heeft Tesla er 4 (of zelfs 8) extra laders bijgezet aangezien ze ook zagen dat het topdrukte wsa op een paar dagen per jaar. Komt in Nederland dus ook wel goed als dit vaker gaat voorkomen.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Dat is echt al wel eerder voor gekomen... Dit is Modena, 29 juli 2017, typisch zo'n zaterdag .... Als iedereen tegelijk op weg gaat naar zijn vakantiebestemming... net als bij benzinestations. Je kunt nu eenmaal geen infra verwachten die dat ook dt sort piekdagen aan kan.

View attachment 380088

Stond daar afgelopen zomer 2 of 3 keer...helemaal niemand. Maar was idd. niet op een zaterdag ;) Is iets wat ik zoveel mogelijk probeer te vermijden...op zaterdag rijden in de vakantie.
 
En wie herinnert zich Senlis ten Noorden van Parijs niet... twee laadplekken initieel, een daarvan vrijwel altijd bezet door een lokale taxie. Lange tijd de enige SuC rond Parijs. Nu staan er 16 stalls.

View attachment 380112
Weet je nog van onze ontmoeting aldaar? Was volgens mij in de zomer van 2014. Wij hadden de laatste vrije plek en waren gaan eten bij de plaatselijke mc Donalds. Ondertussen was jij aan komen rijden en dacht dat onze auto ook al vol was, wat niet het geval was.

Dat waren de tijden waarbij een hoge soc noodzakelijk was, superchargers lagen toen nog erg ver uit elkaar (als ze er al waren).
 
Noordwester storm, regen en koud. Van Senlis naar Gent, 250 km. Met een P85 stond je inderdaad dan wel even te laden..Denk dat ook meespeelde dat de info in de auto beperkter was. De Trip-planning is pas later toegevoegd. In die tijd maakte ik onderweg regelmatig gebruik van de Chademo-laders bij IKEA.. oa bij Lille. Kom daar nooit meer, ben benieuwd of ze het nog doorontwikkeld hebben... Eigenlijk dacht ik toen dat we niet meer dan pakweg 5 SuC's in NL zouden krijgen (zo, gelukkig ook nog even on-topic).
 
Haha, inderdaad. Er waren een aantal jaar geleden wel meer forumleden die niet verwachtten dat er zo veel Superchargers in Nederland en België zouden komen:

Een SuperCharger verwacht ik in NL overigens niet zo heel snel, een lader exclusief voor Tesla's lijkt me niet echt handig.

Ik vrees dat er België zelfs geen SC zal komen.
sc-belgie-png.36120

Eentje rond Lille (FR) en eentje rond Luxemburg (LUX) en België is gedekt.
Of misschien dat er toch nog eentje in Brussel komt, maar dan ga je toch veel tijd verliezen rond de ring.