Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Nederland (NL)

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn 60 laadt tegenwoordig onafhankelijk van SOC of temperatuur nooit meer boven de 50KW... pff tergend langzaam. Heb je al zo'n kleine accu, duurt het laden ook nog een eeuwigheid. Vanaf 80% gaat hij vaker onder de 10KW, langzamer dan met mijn wallcharger op de zaak.
 
Apeldoorn zeker @one-ten ... really SuCs. Mijdt dat ding gewoon. Pak gewoon de iOnity bij de Mac Apeldoorn zuid of Tolnegen (in westelijke richting, achteraan de P) en blaas m voor 8 euri vol.
(NB Ik red het tegenwoordig met thuisladen op slechts 1 fase op alleen nachtstroom (echt onverwacht) bijna altijd zonder snelladen)
(en rij bijna 50.000 km per jaar!)
 
Vandaag inderdaad in Apeldoorn inderdaad :) . Maar ook met enige regelmaat bij Corendon en pas een keer in Breukelen. Verder laad ik nagenoeg alleen maar op de zaak met 11KW.. Het is wel mijn sport zo voordelig mogelijk te tanken, op de zaak kost het quasi niks, en mijn auto heeft nog onbeperkt gratis SUC :)
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
SuC Vuren, nu laad ik met 140kw per uur!
Even over die eenheden-politie... kW per uur klopt natuurlijk niet. kWh per uur had nog gekund (maar is wel een beetje een vreemde manier om kW te zeggen).

Onthoud gewoon, kWh = kW x uur. Net zoals km/u = km gedeeld door uren.

Vandaar dus dat kWh per uur = kW x uur / uur = kW.

En aangezien je kW qua eenheid kunt vergelijken met km/u is kW/u net zo gek als km/u/u
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Even over die eenheden-politie... kW per uur klopt natuurlijk niet. kWh per uur had nog gekund (maar is wel een beetje een vreemde manier om kW te zeggen).

Wat er staat KAN wel maar is niet logisch.

- ik laad met 140kW per uur zegt hij dat hij op die snelheid in 1 uur 140kW zou kunnen laden maar het past niet in z'n batterij.

- ik laad met 140kW dan zou hij bedoelen op dit moment krijg ik 140kW aan vermogen van de lader ongeacht hoeveel kW hij in een uur krijgt.

Maar bovenal, ik denk dat @hdejongh vooral dit als grap bedoeld net als dat mensen vallen over breaking terwijl ze braking bedoelen. Helaas kunnen we vrij snel na het versturen niet meer editen maar inmiddels weten we dat deze fouten gemaakt worden en dat ze gemaakt blijven worden.
 
Vandaag langs Holten/Beuseberg gekomen, ik zag nergens een teken van een in aanbouw zijnde supercharger. Iemand enig idee waar deze precies zou moeten komen? Volgens de website zou deze er voor het eind van het jaar moeten zijn.
 
6B7F179C-84D6-4FCA-BFA9-D4340FEFA547.png

Lees soms dat SuC Oosterhout slecht laadsnelheden haalt. Maar merk er niks van met bijna volle bezetting.
 
Vandaag inderdaad in Apeldoorn inderdaad :) . Maar ook met enige regelmaat bij Corendon en pas een keer in Breukelen. Verder laad ik nagenoeg alleen maar op de zaak met 11KW.. Het is wel mijn sport zo voordelig mogelijk te tanken, op de zaak kost het quasi niks, en mijn auto heeft nog onbeperkt gratis SUC :)
Die sport ken ik en beoefen ik ook :D Of althans, heb ik veel beoefend met mijn Model S die nu verkocht is. Momenteel bevind ik mij in de laatste gratis SuC dagen van mijn Model 3, dus ook daarmee probeer ik nog even te profiteren van die mogelijkheid.
Over jouw Model S die zo tergend langzaam laadt: je zou bijna kwade opzet vermoeden bij Tesla. Als ze het laden met die auto's maar onaantrekkelijk genoeg maken d.m.v. lage snelheden, gaat het vanzelf over :rolleyes:
 
Je zou het bijna denken. Gisteren nog een wat langere rit gemaakt en twee keer gesupercharged. Bij 19% een minuutje lang 50kW in Apeldoorn daarna snel afzakkend naar rond de 25kW. Op de terugweg in Naarden bij 9% aangekoppeld, enkele minuten 48kW, daarna anderhalf uur 23kW :-( . Heb een oude 60, dus moet wel flink volladen om thuis te komen. Ik zit regelmatig te twijfelen of ik er een Tesla mij moet kopen, een nieuwe 3 of S en dan de huidige bewaren voor mijn vrouw. En hoewel ik op de één of andere manier wel blij ben met mijn Tesla erger ik me er vaak ook zo aan, dat ik denk ik toch maar afzie van aanschaf.
 
Beperkt tot 80% is dat hij je limiet van opladen op 80% zet. Je kan prima in de app of in de auto het schuifje op 90 of 100 zetten daarna. Bij mij beperkt hij de laadsnelheid niet tot 80. Apeldoorn komt slechts op een gemiddelde van 40%