Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is het probleem van Tesla. Mijn buurman werkt bij een leasingmaatschappij. Die krijgen hoofdpijn van de zorgen met de Tesla's in hun vloot. Arval rekent mij in zijn offertes meer dan het dubbele aan voor de post onderhoud voor een MS ivm een iPace. Wie serieuze schade heeft moet 5 maanden wachten op herstelling. Dan mag je nog de betere EV in huis hebben, als je dat niet goed krijgt heb je huiswerk te maken.
 
  • Like
Reactions: Wim S. and PaulusdB
Dat van die boetes klopt wel. Ik had binnen 3 maanden (nadat ik mijn Tesla had) de eerste snelheidsovertreding te pakken op de A44. Met mijn diesel duurde het een jaar of 3 voordat ik mijn eerste boete had gevangen. (Was even een tragere, maar die reed ook tergend langzaam, medeweggebruiker aan het inhalen).
Maar heb mijn leven gebeterd, no worries, bijna een jaar boetevrij:)

Wat misschien wel leuke info is, even een enquête houden onder de overtreders, wat reden ze voordat ze een Tesla hadden. In het VK berichtje waren het in het “groene segment” voornamelijk de Mitsubitchi Foutlanders (maar, serieus, dat zijn echt de tokkies van de snelweg/laadpalen) die een bekeuring pakten. Misschien wordt Tesla gewoon geïnfecteerd door figuren die het in een vorig autoleven ook al niet zou nauw namen met de geldende verkeersregels ;)
 
Die Porsche een Tesla killer noemen is natuurlijk onzin, de Tesla rijdt sowieso veel sneller en heeft zijn accu al bewezen, hoogstens dat Porsche hun laadsnelheid sneller is, maar zelfs dat slechts op een handjevol locaties in de gehele wereld. Als de Porsche iets is, dan is het het grote bewijs dat de Tesla een half decennium geleden al stukken beter was dan de beste Duitse techniek anno 2019.


Over die boetes, wat je voornamelijk ziet is dat de mensen die veel auto rijden gemiddeld meer boetes krijgen, daarom krijgen dieselchauffeurs ook meer boetes dan benzine chauffeurs, ondanks dat de gemiddelde benzine auto van het formaat dat de meeste diesels hebben sneller kan rijden.
 
Ik moet bekennen dat ik bij het jaarlijkse genoegen van het bonnetjes verzamelen voor de accountant altijd weer schrik van de omvang van de post “boetes” :eek:.

Maar ik heb dé oplossing gevonden: de flitsermeldingen van Waze! :D
Daar moet je advocaat voor zijn om je accountant te overtuigen dat je boetes zakelijk kan declareren :D
 
Tesla rules wel degelijk volgens de pers:

Cookies op AD.nl | AD.nl

Chauffeurs milieuvriendelijke wagen krijgen meeste bonnen

Klopt, zeg ik uit mijn ervaring.
Altijd leuk, correlaties zoeken en die als causaliteit presenteren.

Terwijl de achterliggende verklaring niet in hun gegevens zit, namelijk het aantal gereden kilometers per jaar.
  • Zakelijk gebruik -> meer kilometers
  • Meer kilometers -> EV is aantrekkelijkere aanschaf
  • Meer kilometers -> meer boetes.
 
  • Like
Reactions: Carl and Keezje
  • Informative
  • Like
Reactions: XvoorX and PaulusdB
Mijn laatste was een domme. Me laten verleiden vanuit stilstand bij een groen licht een al rollende A7 eruit te rijden en dan een prent voor te hard rijden krijgen van de paal bij dat verkeerslicht..:rolleyes:
dat was mijn eerste.

dag 1, afspraak met delivery spec. om 10u. (26 nov 2013)
vertrokken in Zaventem om 10.30,
geflitst in Heverlee Terbank om 11.00, pakweg 25km op de teller. : optrekken bij verkeerslicht met flits op 70km/u:(
 
Last edited:
Helaas ook 2 boetes van 3 km te hard na correctie. Hield nog geen rekening mee dat 50 km /u in een Tesla ook echt 50 km/u is. Wel zijn beide bekeuringen (heen- en terugweg, binnen 20 minuten:() door dezelfde camera (hetzelfde camera nummer) geregistreerd terwijl er ook andere auto's zichtbaar zijn op de foto. Ben nu met OvJ in gesprek of dezelfde camera zowel van voren als van achteren mag flitsen. Bij mijn weten moet je dan 2 installaties hebben. Nog geen reactie daarop gehad :)
 
Volgens mij mag je gewoon 2 richtingen uit fotograferen vanuit 1 camera.

Ik hou altijd de GPS snelheid aan met de volgende marge plus 3 km/h. Ik begreep dat GPS snelheid normaliter +/- 0,6 km/h nauwkeurig is. Nooit een bon, ook niet bij de trajectcontroles (boven de 100 km/h is de marge in Nederland +/- 3% van de reading, onder de 100 +/- 3 km/h).

Sinds Tomtom ook nooit meer een bon, al 14 jaar niet meer (op 1x na dan bedenk ik me nu in de auto van mijn vrouw)
 
Volgens mij mag je gewoon 2 richtingen uit fotograferen vanuit 1 camera.

Ik hou altijd de GPS snelheid aan met de volgende marge plus 3 km/h. Ik begreep dat GPS snelheid normaliter +/- 0,6 km/h nauwkeurig is. Nooit een bon, ook niet bij de trajectcontroles (boven de 100 km/h is de marge in Nederland +/- 3% van de reading, onder de 100 +/- 3 km/h).

Sinds Tomtom ook nooit meer een bon, al 14 jaar niet meer (op 1x na dan bedenk ik me nu in de auto van mijn vrouw)
Ik denk dat je gelijk heb, ik hoop van niet. Maar weet het pas zeker na het antwoord.
ps. Voor de Tesla ook al ruim 11 jaar zonder boete gereden... en dan ineens 2...:rolleyes: