TeslaBjorn bij EV Hub:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het is wel een uitdaging om met een kapotte batterij helemaal naar Noorwegen te rijden.TeslaBjorn bij EV Hub:
EV Hub repairing broken battery in Tesla Model S part 2
Volledige refurbishment met 4 jaar garantie voor EUR 8000. In Noorwegen, dat dan weer wel
Dat is een hele mooie toevoeging!Je hoeft niet naar Noorwegen te rijden, maar EVHub komt naar je toe en werkt dan samen met een lokale Bosch werkplaats. Zo is Nassir van EVHub vandaag in Italië om een Model S 85 te batterypack te repareren.
Aldus Nassir in bovenstaand gelinked filmpje van Bjorn.
Dat is een nette range voor een S85. Zit op 374 met een refurbished 90 na hem ingereden te hebben.Update: de HV batterij is inmiddels vervangen en ik kon de auto vandaag ophalen. Een beetje spannend om de app te openen en een actieradius te zien. Mijn accu had op het laatst nog een bereik van 293km bij 100% door de degradatie die de afgelopen maanden snel toenam, vlak voor het ‘maximale-laadniveau-bereikt-bericht‘ waarna hij niet verder laadde dan 66km (24%). Tesla bood een refurbished HV aan tegen 11,5 duizend euro incl. BTW. Wat ik daarvoor kreeg was afwachten, maar minimaal gelijk aan de oude voordat hij defect raakte. Ik gaf aan dat ik niet zat te wachten op 293km voor dat bedrag. Er waren helaas geen andere opties dus ik heb akkoord gegeven op de offerte. Vorige week was er dan eindelijk na 4 weken een geschikte ‘donor’ maar die bleek een defect te hebben. Met spoed is er een andere besteld die deze week is geplaatst. Lang verhaal kort… () ik kan bij 100% laden tot 360km. Vooralsnog tevreden En ik zal na een tijdje een update plaatsen hoe het verder vergaan is. Oh ja… 4 jaar of 80.000km garantie op de vervanging.
Ik zat met 333.315 km nog te twijfelen @Camelroel. Echter…Tesla heeft geen millimeter gereden en dus kreeg ik hem terug met 333.315.Dat kleine stukje durfde je niet meer om te rijden?
Je moet ze gewoon niets vertellen.Die van mijn MS 85 uit 2015 doet het gelukkig nog, maar goed om te weten dat er alternatieven zijn. Wat doet onderhoud 'door derden' met Free Supercharging? Maakt Tesla daar geen probleem van?
Bedankt, dit is heel nuttig en zeer waarschijnlijk het probleem met de accu in onze auto (zal later een verdere update sturen).Wk057 geeft inzicht in de werkelijke reden waarom de 85 packs overlijden: vocht!
Hier de tmc draad:
Thread 'Preventative Maintenance regarding Battery Failures in early Model S vehicles (2012-2014)'
Vendor - Preventative Maintenance regarding Battery Failures in early Model S vehicles (2012-2014)
@Herbie65 , zou een mooie business voor jullie zijn als wk057 zijn kennis in de franchise zou doen…
Dat is waar, maar wat als je de auto gaat verkopen?Je moet ze gewoon niets vertellen.
Dan werkt alles toch zoals het moet en als Tesla je gewoon nog laat laden is er niet aan de hand.Dat is waar, maar wat als je de auto gaat verkopen?
Ze merken het echt niet als de batterij ‘vanzelf’ hersteld is en ineens een pak meer capaciteit heeft.Je moet ze gewoon niets vertellen.
Gezien mijn ervaringen nu hoe lastig het is om onze auto buiten Tesla om te laten repareren, zou ik toch liever de optie open houden om de auto bij Tesla te kunnen laten repareren indien nodig. Op zich is er helemaal niets mis met een buiten Tesla om gerepareerde auto zolang Tesla daar niet moeilijk over doet.Dan werkt alles toch zoals het moet en als Tesla je gewoon nog laat laden is er niet aan de hand.
Koper is wellicht erg blij met een goed gerepareerde auto. Dat hij wellicht meer wil betalen voor een door Tesla gerepareerde accu.
Ik denk dat ze het zouden kunnen herkennen, maar betwijfel of ze daar de moeite voor nemen. Zodra je ermee naar Tesla gaat, dan waarschijnlijk wel. Onze auto zou "unsupported" worden zodra we deze bij Tesla zouden weghalen, maar dat is inmiddels alweer bijna een maand geleden en de laatste software update naar 2022.8.10.5 is gelukt. Helaas is ons accu probleem daarmee niet verholpen...Ze merken het echt niet als de batterij ‘vanzelf’ hersteld is en ineens een pak meer capaciteit heeft.
De range en laattijdberekening wordt ineens ook bijgesteld (gaat waarschijnlijk via machine learning, maar zou een signaal kunnen zijn voor hen).