Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
SuC’s gaan open voor andere merken:
@Koifim , het feit dat ik lach in mijn profielfoto betekent niet dat ik blij ben met deze berichtgeving. Maar ik ben bang voor jou (en mij) dat het op waarheid berust. Wellicht dat de TSLA hodler in mij hier wel blij mee moet zijn.
 
  • Like
Reactions: NielsA
SuC’s gaan open voor andere merken:
Het lijkt erop dat dat bericht niet correct was, maar er slechts gesproken wordt over één separaat gefinancierde SuC.
Eerlijk gezegd komt het allemaal op mij over als 'iemand die iets gehoord heeft, maar het fijne er niet van weet'.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
In de praktijk zal het erop komen dat er naast 16 Tesla stalls ook 4 generieke fast chargers komen te staan waar het plebs op kan inprikken en aftikken.

Daar kan ik mee leven. ;)
Inderdaad, en dat hoop ik ook. Voor ons, maar ook voor Tesla. En ook voor degenen die aandelen hebben. Laten we eerlijk zijn, Tesla snapt ook wel dat het verschil tussen de concurrentie en Tesla steeds kleiner wordt. Zo zal ikzelf niet de enige zijn die serieus heeft getwijfeld tussen de Polestar 2 en de Model 3, maar uiteindelijk het Supercharger netwerk de beslissing heeft laten vallen op Tesla. Valt dat voordeel weg, met de nu steeds uitgebreidere concurrentie, dan verwacht ik (voor wat het waard is) dat de Tesla verkopen toch serieus zullen verkleinen.
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and Koifim
Ik had zonder het Supercharger netwerk geen EV gekocht. In mijn ogen is het Supercharger netwerk ook in de aanschafprijs van de Tesla's verwerkt. Dus als mede-eigenaar van het netwerk zou ik maximaal een kwart van de stalls openstellen voor Tesla's en andere auto's en de rest Tesla only.
 
  • Like
Reactions: djlorenz
Voor het merk Tesla lijkt het me een prima ontwikkeling, auto’s alleen als verdienmodel is een veel te smalle basis, iets wat de vele overnames en fusies in de autoindustrie de laatste jaren wel laten zien. Een model met auto’s, een snellaad netwerk, software zoals FSD en solar is een stuk robuuster.
 
Inderdaad, en dat hoop ik ook. Voor ons, maar ook voor Tesla. En ook voor degenen die aandelen hebben. Laten we eerlijk zijn, Tesla snapt ook wel dat het verschil tussen de concurrentie en Tesla steeds kleiner wordt. Zo zal ikzelf niet de enige zijn die serieus heeft getwijfeld tussen de Polestar 2 en de Model 3, maar uiteindelijk het Supercharger netwerk de beslissing heeft laten vallen op Tesla. Valt dat voordeel weg, met de nu steeds uitgebreidere concurrentie, dan verwacht ik (voor wat het waard is) dat de Tesla verkopen toch serieus zullen verkleinen.
Leuk maar ik kan niet eens achterin een polestar 2 zitten. 1.82, zeg nou eerlijk het is nooit een alternatief voor je geweest 😉
 
Voor de mensen die dit weekend op vakantie gaan. Weet niet of het al vaker gemeld is maar toen ik vandaag bij Wavre wilde laden was het hotel gesloten, net onhandig als je ook wil toiletteren.
Ook stond op de kaart dat Arlon niet beschikbaar was, maar toen ik er langs reed leek het alsof er mensen aan het laden waren.
Verder genoten van alle faciliteiten in Metz, Nancy, Beckenried

Bedankt voor het melden! Maar de laders bij Wavre waren wel open?
 
Goede zaak lijkt mij aangezien in 2022 de Tesla Superchargers ook worden opengesteld voor andere EVs - dan hoeft niet alles bij 'ons' te laden.

Beetje dubbel gevoel bij die openstelling - enerzijds moet het natuurlijk niet worden dat wij als Tesla rijders straks staan te wachten op Kona's en andere EVs .. aan de andere kant vind ik de Ford F-150 Lightning ook erg interessant (aangezien ik denk dat de Cybertruck voorlopig nog niet in Europa/Nederland zal mogen) en het idee dat ik straks gebruik kan maken van het SC network is super voor roadtrips!

Maar goed ik heb in de 4 jaar dat ik nu mijn Model X rij nog nooit ergens (echt) hoeven te wachten. Niet in Nederland en niet op road trips naar Duitsland, België, Zwitserland, Italië en Frankrijk.
 
  • Like
Reactions: smartdriver
Gisteravond aan de SuC bij van der Valk Zaventem opgeladen. Stond op 3A en er stond niemand op 3B. Toch maar een vlakke 68 in plaats van de gebruikelijke laadcurve. Iemand soortgelijke ervaringen daar?
Toevallig heb ik net gepost in een ander topic dat daar een probleem moet zijn met de stroomvoorziening en dat het één van de slechtste superchargers moet zijn. Google reviews en Chargemap comments tonen dat je niet alleen bent (ook persoonlijk al ervaren). Proberen te mijden.
 
Toevallig heb ik net gepost in een ander topic dat daar een probleem moet zijn met de stroomvoorziening en dat het één van de slechtste superchargers moet zijn. Google reviews en Chargemap comments tonen dat je niet alleen bent (ook persoonlijk al ervaren). Proberen te mijden.
Sedert de bouw van het PWC kantoor ernaast is de stroom er geknepen. Denk al bijna 2 jaar.
Wie bouwt nu nog kantoren?