Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Tegen de verwachting en informatie in is het Novotel bij Wavre nog steeds gesloten door COVID. Supercharger werkt wel.
Heeft misschien te maken met de recente overstromingen en sluiting van de Walibi dichtbij. Bezoekers van dat park zijn belangrijke klanten. De schade is groter dan verwacht en de herstellingen aan de toestellen zullen 8-10 weken duren.
 
Bij iedere SC weer een ander avontuur. De vorige had echt een lekker restaurant, deze (net onder Napels) alleen maar een garden bar met zwembad. Zo kom je wel in de vakantiestemming!
Precies dat! Wij waren net in Flueln en daar konden we bowlen tijdens het laden
2863DF4C-08E3-4382-863A-58E711A3165C.jpeg

Schandelijk verloren van de kids.
 
Er is inderdaad een nieuwe update, en op die update lijkt Gent verdwenen.


Verder is er voor België niets nieuws te melden, naast de al lang aangekondigde superchargers in Brussel, Charleroi en Luik.

In Nederland ben ik niet zo bekend met wat er al aangekondigd was. Er staan er in Schiedam en Rotterdam, Amsterdam, Haarlem voor Q1 2022. Almere op 2022, Zurich Q4 2022.

Duitsland telt ook een hoop grijze bliksempjes, rondom Duisburg/Dusseldorf/Koln, Limburg, Gersthofen, Feldkirchen, Nurenberg, Regensburg, ...

Oostenrijk zie ik wat beweging in Innsbruck, maar ook nabij Villach 2 nieuwe.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Er is inderdaad een nieuwe update, en op die update lijkt Gent verdwenen.


Verder is er voor België niets nieuws te melden, naast de al lang aangekondigde superchargers in Brussel, Charleroi en Luik.

In Nederland ben ik niet zo bekend met wat er al aangekondigd was. Er staan er in Schiedam en Rotterdam, Amsterdam, Haarlem voor Q1 2022. Almere op 2022, Zurich Q4 2022.

Duitsland telt ook een hoop grijze bliksempjes, rondom Duisburg/Dusseldorf/Koln, Limburg, Gersthofen, Feldkirchen, Nurenberg, Regensburg, ...

Oostenrijk zie ik wat beweging in Innsbruck, maar ook nabij Villach 2 nieuwe.

Leuven is ook verdwenen in België.
 
  • Informative
Reactions: wooter
En dan zijn er nog die beweren dat laden verloren tijd is.
Haha, ik moet mijn auto soms zelfs weghalen aangezien de laadcurve bijzonder snel is met een LFP accu als deze warm is op hogere percentages. Ik heb een kleine meid van bijna een jaar, als die even een schone broek moet en mijn vrouw naar het toilet, dan is mijn auto al vol voordat we verder kunnen. 😄
 
Luik wordt wel een drukke locatie denk ik. Voor veel Nederlanders een prima eerste stop. Limburg te vroeg, Arlon te laat.
Tussen Luik en Arlon heb je ook nog Remouchamps. Voor het Noord-Zuid-verkeer lijkt me Luik dus niet meer zo interessant.

1629098041442.png

 
  • Like
Reactions: job-lek
Tesla heeft de kaart van geplande Superchargers weer bijgewerkt.
Enkele data zijn veranderd (Almere is doorgeschoven naar 2022) en volgens mij is Alphen aan de Rijn nieuw op de kaart.
Hieronder weer in volgorde van geplande opening.


View attachment 655980

Overzicht bijgewerkt met de wijzigingen per 4/8:

1629108931644.png
 
Gaat Tesla aparte prijzen per kWh aanrekenen voor niet-Tesla-voertuigen? Als ze dat niet doen, zie ik te veel niet-tesla-voertuigen die massaal de Supercharger aandrijven, omdat de DC-snellaadsnelheden van Tesla het goedkoopst zijn (zelfs goedkoper dan de 22kw ac-oplading van allego)

Tesla 0,30 Eur/kwh
Ionity 0,79 eur/kwh
Fastned 0,59 eur/kwh
Allego ac charging 0,36 eur/kwh/ fast charging 0,69 eur/kwh
 
Gaat Tesla aparte prijzen per kWh aanrekenen voor niet-Tesla-voertuigen? Als ze dat niet doen, zie ik te veel niet-tesla-voertuigen die massaal de Supercharger aandrijven, omdat de DC-snellaadsnelheden van Tesla het goedkoopst zijn (zelfs goedkoper dan de 22kw ac-oplading van allego)
En ik zie de concurrentie zijn prijzen zien aanpassen.

80 cent per kWh is van de pot gerukt. En dat van laadpalen die deels met belastinggeld worden neergezet.